Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se vrací k minulému víkendu, kdy se měla jet Velká cena Austrálie. Do té se svým týmem odmítl nastoupit poté, co byl jeden ze zaměstnanců pozitivně testován na koronavirus. Neměli však jiné východisko.
Dotyčný jedinec se již z nemoci Covid-19 úspěšně zotavuje a podle McLarenu již nevykazuje žádné symptomy. Čtrnáct dalších kolegů, kteří s ním přišli do kontaktu, ale na výsledků testů stále čeká, u rozboru jejich testu se již tolik nespěchá jako v prvním případě.
Výkonný ředitel Brown si pochvaluje reakci svého závodního týmu na to, že se z velké ceny stáhnout: "Jsem hrdý na to, jak celý tým v Austrálii i v továrně zvládl situace v okamžiku skutečného tlaku a obav o své kolegy. Soustředění, klid a profesionalita byly napříč celým týmem výjimečné. Máme lídry, kteří šli všude příkladem, což je pro naše lidi dobrým svědectvím."
Předem připravený scénářBrown se se šéfem závodního týmu Andreasem Seidlem předem dohodli, že do závodu nenastoupí, pokud bude někdo u nich pozitivně testován na přítomnost koronaviru. "Průběžně jsme s týmem v Británii společně plánovali scénáře, takže jsme věděli, jaké máme možnosti, pokud nastanou různé situace," přibližuje výkonný ředitel McLarenu.
"S Andreasem jsme si již dříve odsouhlasili, že pokud dojde na pozitivní test v garáži, tak budeme mít jedinou možnost. Jak jsem dříve řekl, jakožto závodník jsem musel učinit to nejtěžší rozhodnutí v životě, ale jakožto výkonný ředitel bylo to nejsnadnější. Naši lidé jsou na prvním místě a Andreas to tak jednoznačně vnímá taky," říká Brown.
Když přišla špatná zprávaVe čtvrtek večer zrovna večeřeli s akcionářem, když se dozvěděli o pozitivním testu. "Ihned jsme se vrátili na hotel, abychom se setkali s vedením závodního týmu. Zatímco se Andreas soustředí na vedení týmu, já mám na starosti správní radu a akcionáře, kteří nás v tom, musím přiznat, absolutně podporovali, když jsme informovali ostatní týmy, F1 a FIA."
"Mám radost, že se člen našeho týmu nakažený koronavirem dobře zotavuje, příznaky pominuli a lidé v karanténě mají dobrou náladu. Podpora, která se jim od dostává od kolegů, našich partnerů, členů F1 komunity a fanoušků z celého světa, je fantastická. Děkujeme všem za ni," pokračuje výkonný ředitel McLarenu.
"Teď se soustředíme na dialog s F1, s FIA a dalšími týmy při práci na kalendáři pro rok 2020 a na vedení týmu v následujících měsících. Je stále brzy a situace se neustále vyvíjí, plánujeme však předem a zůstáváme flexibilní."
Reakce pilotů a zbytku závodního týmuSeidl oceňuje úsilí šéfa závodního týmu, jenž byl ochoten zůstat v Austrálii déle se zaměstnanci, kteří zůstali v karanténě. "Není to lehká situace. Obzvlášť děkuji našemu závodnímu ředitelovi Andreovi Stellovi a jeho klukům, kteří tam dobrovolně zůstali dalších 14 dní, aby podpořili kolegy v karanténě."
A jak na celou situaci reagovali piloti Lando Norris a Carlos Sainz? "Samozřejmě, že si dělali starosti o své kolegy. Museli jsme je fyzicky oddělit od zbytku týmu, i když jsou oba v pořádku. Neustále jsme spolu v kontaktu," odpovídá šéf závodního týmu.
"Oceňujeme také kolegy v padoku, kteří nám v pátek ihned nabídli pomoc při demontáži garáže a balení nákladu, což bylo samozřejmě výzvou, když nám chybělo 14 klíčových kluků. Tohle je duch F1 a závodění, kterého vítáme," dodává Seidl.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.