Mercedes upravil svůj motor. DAS by dle soupeřů vyžadoval nové šasi

Získá Mercedes 7. titul v řadě?
Získá Mercedes 7. titul v řadě?, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 11. března 2020 06:30
Sdílej:

Mercedes před prvním závodem kvůli spolehlivosti upravil svou pohonnou jednotku. V testech překvapil svým inovativním dvouosým řízením (DAS), tento systém však podle soupeřů není jednoduché nasadit.

Během testů v Katalánsku řešil několik potíží se spolehlivostí svého motoru, na což doplatil také Williams. Agregáty putovaly zpět do Brixworthu, kde byly podrobeny detailní analýze, aby inženýři plně pochopili, co se vlastně na dráze přihodilo.

Motor upraven, výkonnost to neomezíVětšinou šlo o pokles tlaku oleje, ložisky či potíže s chlazením motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). "Máme kvůli tomu obavy? Ano. Samozřejmě. Normálně máte v předsezónních testech mnohem větší důvěru ve spolehlivost, nebylo to tedy perfektní," uvedl ještě v Barceloně Lewis Hamilton.

Mercedes problémy odstranil a věří, že je úpravy v zájmu spolehlivosti  nebudou omezovat v tom, jak agresivní módy bude moci provozovat. "Máme radost, že jsme na tyto potíže natrefili při testech spíše než během závodního víkendu. Mohli jsme je tak opravit bez penalizací," konstatuje sportovní šéf Toto Wolff.

DAS není snadné nasadit, Red Bull chce protestovatStříbrné šípy v testech zaujaly také DAS systémem, který však podle Red Bullu není legální a v Melbourne proti němu podá protest, pakliže jej německá stáj nasadí. Stejně tak si stěžoval na horní ramena zadního zavěšení s kanálky pro přívod vzduchu dovnitř kola. FIA na to již zareagovala patřičnou technickou směrnicí, tým je musel upravit.

Pro rivaly by nebylo jednoduché DAS nasadit. "Jde o významný projekt. Významný proto, že by podle mě vyžadoval nové šasi proti tomu, které máme nyní," říká technický ředitel Racing Pointu Andrew Green o systému, který bude stejně od příští sezóny zakázaný.

"I kdyby se pravidla příští rok neměnila, tak pochybuji, že bychom něco podobného letos nasazovali. Kvůli tomu, že se ale mění a že takový systém nová pravidla zakazují, není šance. Myslím, že jde o ten malý přínos, do kterého byste šli, ale pokud to nejde, tak to neuděláte," pokračuje technický šéf Racing Pointu, jehož vůz RP20 je přitom kopií loňského Mercedesu W10, na co si někteří soupeři (v padoku se hovoří o Renaultu) ještě zřejmě budou oficiálně stěžovat.

"Myslím, že máme přehled o tom, v čem by jeho přínosy mohly spočívat. Neprováděli jsme kvůli tomu žádné simulace. Pokud však máte pro takový systém k dispozici hmotnost, pak z něj budete těžit. Velikost takového přínosu záleží na celé řadě faktorů: od pneumatik, které nasadíte, přes typ okruhu až po základní ovladatelnost vozu. Na některých tratích je jeho přínos velmi malý, na jiných může dosahovat několik desetin," dodává Green.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho. 

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

Max Verstappen a čas změny? Bernie Ecclestone promluvil o roku 2026, kde by měl závodit

Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.