Ferrari se ohradilo vůči kritice soupeřů, že zbytečně mlží, když využívá pouze málo výkonné módy své pohonné jednotky. Podle šéfa týmu Mattii Binotta i jezdce Sebastiana Vettela to však není pravda. Vůz SF1000 podle nich představuje pokrok v zatáčkách, na rovince kvůli vyššímu odporu ale zatím dost ztrácí.
Výkonné módy motoru - ano či ne?Mercedes se už minulý týden ve svém tiskovém prohlášení ptal, proč Ferrari na rozdíl od svých zákazníků nevyužívá výkonné módy motoru. "Zdá se, že si Mercedes hodně všímá toho, co děláme, tohle však není pravda," reagoval ve středu během tiskové konference Binotto.
Včera to popřel i Vettel: "Také tu a tam zvyšujeme výkon. Jen to děláme v kolech, která nikdo nesleduje." Podle Mercedesu rozdíl díky různým módům motoru může dělat v Barceloně až 1 sekundu na kolo, zatím je pozorovali pouze u Haasu a Alfy, nikoliv u italského výrobce.
Forma Ferrari? Nic moc, do Melbourne se situace nezlepšíS vozem SF1000 je spokojený, včera s ním zajel nejrychlejší čas: "Kvůli větru to ale moc příjemné nebylo. Auto se zlepšilo, zejména v třetím sektoru, ale z třetího sektoru do 1. zatáčky mi to tak dobré jako loni nepřipadá."
"V zatáčkách cítíte rozdíl, tam jsme se zlepšili, jenže to vypadá, že ostatní jsou ještě o trochu rychlejší. Museli jsme se do určité míry vzdát maximální rychlosti. Máme před sebou práci, jsme však skvělý tým a sezóna ještě nezačala. Před odletem do Melbourne několik dní zbývá, takže si vezmu pár dní volna a budu pracovat na simulátoru."
#F1Testing 5 of 6 days done - Best times & Number of laps :📊 pic.twitter.com/V5zjfjKrtu
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 27, 2020"Zkoušeli jsme mnoho různých konfigurací. V testech nikdo neukáže všechny své karty. Proto nejsou tak důvěryhodné, když se snažíte pochopit, kdo je na tom lépe. O své práci máme představu, svou pozici poznáme po dvou či třech závodech. Čas prozradí, jak na tom jsme," vysvětluje Vettel.
"Tvrdě pracujeme na to, abychom eliminovali problém s odporem, ale taková je zkrátka naše výchozí pozice. Momentálně první příznaky pro nás moc dobře nevypadají. I kdyby tomu tak ale bylo, tak to je na nás, abychom to otočili. Auto představuje pokrok, daří se nám generovat větší přítlak. Má to ale vedlejší vliv: více odporu na rovinkách. Uvidíme, jak na tom budeme v závislosti na jednotlivých okruzích," mírní pilot Ferrari očekávání fanoušků.
Ferrari dle svých slov na špičku ztrácí. Zvládne své manko smazat do prvního závodu v Austrálii? "Upřímně, nemyslím si to. Víme, co děláme. Víme, jestli máme něco v rezervě či nikoliv. Když se podíváte na rychlost během závodních simulací, tak ta Hamiltonova byla docela působivá," odpovídá Binotto.
Problémy s pohonnými jednotkami mají téměř všichniMercedes zatím jezdí rychle, jeho pohonná jednotka je však velmi nespolehlivá. Při jejím vývoj na to během zimy v Brixworthu agresivně tlačili. Už první týden zastavil kvůli motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) Valtteri Bottas, se spalovacím motorem Nicholas Latifi.
Pilot Williamsu měl problém také ve středu, kdy nedostatek tlaku oleje zničil motor, stáj z Grove tak musela přejít už na třetí kus. A včera ztratil tlak oleje Lewis Hamilton, software proto motor vypnul. Brit zvládl jen 14 kol, po závadě se na dráze už neukázal.
Výrobci motorů ve snaze neustále zvyšovat výkon narážejí na technické potíže. První týden mělo problém s mazáním také Ferrari, poruchy řešila i Honda kvůli vadným vstřikovacím tryskám - japonský výrobce odezírá výrobní vadu. Proto své pohonné jednotky musel vymontovat a opravit. Bez problémů zůstává pouze Renault.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.