Ferrari se ohradilo vůči kritice soupeřů, že zbytečně mlží, když využívá pouze málo výkonné módy své pohonné jednotky. Podle šéfa týmu Mattii Binotta i jezdce Sebastiana Vettela to však není pravda. Vůz SF1000 podle nich představuje pokrok v zatáčkách, na rovince kvůli vyššímu odporu ale zatím dost ztrácí.
Výkonné módy motoru - ano či ne?Mercedes se už minulý týden ve svém tiskovém prohlášení ptal, proč Ferrari na rozdíl od svých zákazníků nevyužívá výkonné módy motoru. "Zdá se, že si Mercedes hodně všímá toho, co děláme, tohle však není pravda," reagoval ve středu během tiskové konference Binotto.
Včera to popřel i Vettel: "Také tu a tam zvyšujeme výkon. Jen to děláme v kolech, která nikdo nesleduje." Podle Mercedesu rozdíl díky různým módům motoru může dělat v Barceloně až 1 sekundu na kolo, zatím je pozorovali pouze u Haasu a Alfy, nikoliv u italského výrobce.
Forma Ferrari? Nic moc, do Melbourne se situace nezlepšíS vozem SF1000 je spokojený, včera s ním zajel nejrychlejší čas: "Kvůli větru to ale moc příjemné nebylo. Auto se zlepšilo, zejména v třetím sektoru, ale z třetího sektoru do 1. zatáčky mi to tak dobré jako loni nepřipadá."
"V zatáčkách cítíte rozdíl, tam jsme se zlepšili, jenže to vypadá, že ostatní jsou ještě o trochu rychlejší. Museli jsme se do určité míry vzdát maximální rychlosti. Máme před sebou práci, jsme však skvělý tým a sezóna ještě nezačala. Před odletem do Melbourne několik dní zbývá, takže si vezmu pár dní volna a budu pracovat na simulátoru."
#F1Testing 5 of 6 days done - Best times & Number of laps :📊 pic.twitter.com/V5zjfjKrtu
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 27, 2020"Zkoušeli jsme mnoho různých konfigurací. V testech nikdo neukáže všechny své karty. Proto nejsou tak důvěryhodné, když se snažíte pochopit, kdo je na tom lépe. O své práci máme představu, svou pozici poznáme po dvou či třech závodech. Čas prozradí, jak na tom jsme," vysvětluje Vettel.
"Tvrdě pracujeme na to, abychom eliminovali problém s odporem, ale taková je zkrátka naše výchozí pozice. Momentálně první příznaky pro nás moc dobře nevypadají. I kdyby tomu tak ale bylo, tak to je na nás, abychom to otočili. Auto představuje pokrok, daří se nám generovat větší přítlak. Má to ale vedlejší vliv: více odporu na rovinkách. Uvidíme, jak na tom budeme v závislosti na jednotlivých okruzích," mírní pilot Ferrari očekávání fanoušků.
Ferrari dle svých slov na špičku ztrácí. Zvládne své manko smazat do prvního závodu v Austrálii? "Upřímně, nemyslím si to. Víme, co děláme. Víme, jestli máme něco v rezervě či nikoliv. Když se podíváte na rychlost během závodních simulací, tak ta Hamiltonova byla docela působivá," odpovídá Binotto.
Problémy s pohonnými jednotkami mají téměř všichniMercedes zatím jezdí rychle, jeho pohonná jednotka je však velmi nespolehlivá. Při jejím vývoj na to během zimy v Brixworthu agresivně tlačili. Už první týden zastavil kvůli motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) Valtteri Bottas, se spalovacím motorem Nicholas Latifi.
Pilot Williamsu měl problém také ve středu, kdy nedostatek tlaku oleje zničil motor, stáj z Grove tak musela přejít už na třetí kus. A včera ztratil tlak oleje Lewis Hamilton, software proto motor vypnul. Brit zvládl jen 14 kol, po závadě se na dráze už neukázal.
Výrobci motorů ve snaze neustále zvyšovat výkon narážejí na technické potíže. První týden mělo problém s mazáním také Ferrari, poruchy řešila i Honda kvůli vadným vstřikovacím tryskám - japonský výrobce odezírá výrobní vadu. Proto své pohonné jednotky musel vymontovat a opravit. Bez problémů zůstává pouze Renault.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.