Ferrari během prvního testovacího dne neoslnilo. Charles Leclerc vysvětluje příčiny tohoto faktu. Scuderia se prý poučila z chyb, které učinila během minulých let.
Mladý Monačan byl povolán do kokpitu až včera ráno v 6:45 h, aby zastoupil nemocného Sebastiana Vettela. Podařilo se mu ujet 132 kol (614,46 km), což překonali už jen Carlos Sainz s McLarenem (161 kol) a Max Verstappen s Red Bullem (168 kol), nicméně jeho čas nikterak oslnivý nebyl: na nejrychlejšího Lewise Hamiltona s Mercedesem ztrácel 1,3 sekundy, byť měl obutou o stupeň měkčí směs pneumatik.
To kontrastuje s loňským prvním dnem testů, kdy tempo udával jeho týmový kolega Vettel a Charles byl nejrychlejší druhý den. Jenže tuto rychlost si Ferrari nedokázalo přenést do závodů a hned v Melbourne očividně zaostávalo.
„Samozřejmě, že jsme proti loňsku trochu svůj přístup změnili. Minulý rok bylo testování skvělé, ale první závod už tolik ne. Ano, myslím, že jsme se tím naučili několik věcí. A tento rok jsme se rozhodli se více soustředit na sebe, pokusit se co nejvíce poznat auto v prvních dnech, a potom se zaměřit na výkonnost o něco později. Vidíme, že se to vyplácí,“ říká Leclerc.
Včerejší den byl podle něj „spíše o korelaci čísel z továrny a z okruhu,“ což pomáhá hlavně inženýrům, zatímco piloti se z toho „moc neučí“ o konkurenceschopnosti. „Stále jde o nové auto, snažíme se ho tlačit na limit. Na auto jsme ještě nepřitlačili, tlačím ale sám na sebe, abych ho lépe poznal,“ pokračuje pilot Ferrari.
„Čím více kol s ním tedy odjedeme, tím sebevědoměji dorazím do Melbourne. Po této stránce, z jízdního hlediska, se hodně učím, a odlišné testy, které jsme dnes absolvovali, podle mě byly velmi pozitivní,“ pochvaluje si Leclerc i přes pomalé časy.
Pro druhý týden testů Ferrari nechystá nové auto, jako to učinil loni Mercedes, pro první závod ale připravuje velký balík vylepšení. Podle šéfa Mattii Binotta je letos jejich prioritou navýšení přítlaku. „To se v tuto chvíli těžko vnímá. Samozřejmě mám pocit, že jsme v zatáčkách docela rychlí, ale to se vždy těžko porovnává,“ hodnotí Leclerc.
„Myslím, že dobrého měřítka se dočkáme v prvním závodě, kdy budou pneumatiky v tom správném provozním rámci. Teď je stále dost chladno a přítlak má na pneumatiky velký vliv. Takže celé je to o tom mít dobrou aerodynamiku, která dostane pneumatiky do toho správného rozmezí. Teď to fakt nemůžeme vědět, takže se soustředíme jen na sebe,“ dodává 22letý jezdec.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.