Ferrari během prvního testovacího dne neoslnilo. Charles Leclerc vysvětluje příčiny tohoto faktu. Scuderia se prý poučila z chyb, které učinila během minulých let.
Mladý Monačan byl povolán do kokpitu až včera ráno v 6:45 h, aby zastoupil nemocného Sebastiana Vettela. Podařilo se mu ujet 132 kol (614,46 km), což překonali už jen Carlos Sainz s McLarenem (161 kol) a Max Verstappen s Red Bullem (168 kol), nicméně jeho čas nikterak oslnivý nebyl: na nejrychlejšího Lewise Hamiltona s Mercedesem ztrácel 1,3 sekundy, byť měl obutou o stupeň měkčí směs pneumatik.
To kontrastuje s loňským prvním dnem testů, kdy tempo udával jeho týmový kolega Vettel a Charles byl nejrychlejší druhý den. Jenže tuto rychlost si Ferrari nedokázalo přenést do závodů a hned v Melbourne očividně zaostávalo.
„Samozřejmě, že jsme proti loňsku trochu svůj přístup změnili. Minulý rok bylo testování skvělé, ale první závod už tolik ne. Ano, myslím, že jsme se tím naučili několik věcí. A tento rok jsme se rozhodli se více soustředit na sebe, pokusit se co nejvíce poznat auto v prvních dnech, a potom se zaměřit na výkonnost o něco později. Vidíme, že se to vyplácí,“ říká Leclerc.
Včerejší den byl podle něj „spíše o korelaci čísel z továrny a z okruhu,“ což pomáhá hlavně inženýrům, zatímco piloti se z toho „moc neučí“ o konkurenceschopnosti. „Stále jde o nové auto, snažíme se ho tlačit na limit. Na auto jsme ještě nepřitlačili, tlačím ale sám na sebe, abych ho lépe poznal,“ pokračuje pilot Ferrari.
„Čím více kol s ním tedy odjedeme, tím sebevědoměji dorazím do Melbourne. Po této stránce, z jízdního hlediska, se hodně učím, a odlišné testy, které jsme dnes absolvovali, podle mě byly velmi pozitivní,“ pochvaluje si Leclerc i přes pomalé časy.
Pro druhý týden testů Ferrari nechystá nové auto, jako to učinil loni Mercedes, pro první závod ale připravuje velký balík vylepšení. Podle šéfa Mattii Binotta je letos jejich prioritou navýšení přítlaku. „To se v tuto chvíli těžko vnímá. Samozřejmě mám pocit, že jsme v zatáčkách docela rychlí, ale to se vždy těžko porovnává,“ hodnotí Leclerc.
„Myslím, že dobrého měřítka se dočkáme v prvním závodě, kdy budou pneumatiky v tom správném provozním rámci. Teď je stále dost chladno a přítlak má na pneumatiky velký vliv. Takže celé je to o tom mít dobrou aerodynamiku, která dostane pneumatiky do toho správného rozmezí. Teď to fakt nemůžeme vědět, takže se soustředíme jen na sebe,“ dodává 22letý jezdec.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.