Šéf závodního týmu Mercedesu Toto Wolff chce zařídit, aby vedení automobilky čelilo jednoznačnému rozhodnutí, pokud jde o jejich další účast ve Formuli 1.
Od příštího roku v ní dochází k velkým změnám v technických i sportovních pravidel. Pro účastníky budou zavedeny rozpočtové stropy, které mají nejvíce postihnout velké týmy, jako je Mercedes. Ten letos získal dva nové významné sponzory - AMD a včera představený Ineos.
Cílem Wolffa je, aby účast v F1 byla pro Mercedes ziskovou aktivitou: "Chceme zařídit, aby šlo o jednoznačné rozhodnutí z pohledu pouhých čísel. Návratnost investic do marketingu bude chůzí po tenkém ledě. Ale F1 aktivita bude ziskovým cvičením, jak by to ostatně mělo být."
"Pozorujeme to u většiny amerických sportovních lig: NFL či NBA jsou ziskovými franšízami. A to je můj osobní pohled a osobní příspěvek s našimi partnery - změnit to v takovou společnost, aby byla účast z pohledu Mercedesu jednoznačnou záležitostí," říká šéf německého závodního týmu.
Automobilka Daimler v současnosti hledá úspory v nákladech, chystá se propustit až 15 000 lidí. Při tom se těžko ospravedlňují vysoké platy jezdců, které v případě Lewise Hamiltona činí kolem 40 mil. liber ročně. Wolff se snaží vedení přesvědčit, aby se zavázalo k dlouhodobé účasti v tomto sportu ještě před začátkem nové sezóny.
"Jde o probíhající proces a složitou sadu smluv: trilaterální kontrakt mezi FIA, držitelem komerčních práv a týmy. Vyžaduje to čas a záleží na detailech. Nechci vám tedy říkat nějaké konkrétní datum, protože existují věci, které je třeba odsouhlasit a stále se na tom pracuje," přibližuje Wolff pozadí vyjednávání.
"Samozřejmě existuje vůle a přání všech akcionářů to uzavřít, než zahájíme sezónu 2021, protože jinak by šlo pro všechny o velmi nepříjemnou situaci," uznává Wolff. "Má role je jiná, než u ostatních šéfů týmů. Jsem v týmu partnerem, vedoucím partnerem týmu, máme společný podnik s Daimlerem. A upřímně, musím se každý den štípat, že mám tu možnost být v takové situaci. Je to hodně odlišné."
"Ale s Daimlerem plánujeme dlouhodobou strategii, vše je nastaveno pro úspěšnou budoucnost. U Lewise jsme uprostřed diskusí a tu a tam něco dolaďujeme," přibližuje jednání se svým hvězdným pilotem Hamiltonem, jemuž letos vyprší smlouva. "Fakt bych ale nechtěl komentovat to, kdy dojde k podpisu, protože kdyby vám sdělil termín, pak byste se mě na to pořád ptali."
Formule 1 je podle něj pro Mercedes i po šesti titulech v řadě za sebou stále skvělou platformou: "Je výtečná pro hybridní inženýring. Jde o něco, co se dostatečně nezdůrazňuje, protože se to zamlčovalo na počátku V6 hybridní éry. Měli bychom na to opravdu klást větší důraz."
"Máme tu platformu rádi. Zároveň však vyjednáváme s držiteli komerčních práv a je třeba pár věcí vyřešit. Ale partnerství je samozřejmě něco, co naznačuje naše přání pokračovat ve společné cestě Formulí 1," dodává Wolff.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.