Šéf závodního týmu Mercedesu Toto Wolff chce zařídit, aby vedení automobilky čelilo jednoznačnému rozhodnutí, pokud jde o jejich další účast ve Formuli 1.
Od příštího roku v ní dochází k velkým změnám v technických i sportovních pravidel. Pro účastníky budou zavedeny rozpočtové stropy, které mají nejvíce postihnout velké týmy, jako je Mercedes. Ten letos získal dva nové významné sponzory - AMD a včera představený Ineos.
Cílem Wolffa je, aby účast v F1 byla pro Mercedes ziskovou aktivitou: "Chceme zařídit, aby šlo o jednoznačné rozhodnutí z pohledu pouhých čísel. Návratnost investic do marketingu bude chůzí po tenkém ledě. Ale F1 aktivita bude ziskovým cvičením, jak by to ostatně mělo být."
"Pozorujeme to u většiny amerických sportovních lig: NFL či NBA jsou ziskovými franšízami. A to je můj osobní pohled a osobní příspěvek s našimi partnery - změnit to v takovou společnost, aby byla účast z pohledu Mercedesu jednoznačnou záležitostí," říká šéf německého závodního týmu.
Automobilka Daimler v současnosti hledá úspory v nákladech, chystá se propustit až 15 000 lidí. Při tom se těžko ospravedlňují vysoké platy jezdců, které v případě Lewise Hamiltona činí kolem 40 mil. liber ročně. Wolff se snaží vedení přesvědčit, aby se zavázalo k dlouhodobé účasti v tomto sportu ještě před začátkem nové sezóny.
"Jde o probíhající proces a složitou sadu smluv: trilaterální kontrakt mezi FIA, držitelem komerčních práv a týmy. Vyžaduje to čas a záleží na detailech. Nechci vám tedy říkat nějaké konkrétní datum, protože existují věci, které je třeba odsouhlasit a stále se na tom pracuje," přibližuje Wolff pozadí vyjednávání.
"Samozřejmě existuje vůle a přání všech akcionářů to uzavřít, než zahájíme sezónu 2021, protože jinak by šlo pro všechny o velmi nepříjemnou situaci," uznává Wolff. "Má role je jiná, než u ostatních šéfů týmů. Jsem v týmu partnerem, vedoucím partnerem týmu, máme společný podnik s Daimlerem. A upřímně, musím se každý den štípat, že mám tu možnost být v takové situaci. Je to hodně odlišné."
"Ale s Daimlerem plánujeme dlouhodobou strategii, vše je nastaveno pro úspěšnou budoucnost. U Lewise jsme uprostřed diskusí a tu a tam něco dolaďujeme," přibližuje jednání se svým hvězdným pilotem Hamiltonem, jemuž letos vyprší smlouva. "Fakt bych ale nechtěl komentovat to, kdy dojde k podpisu, protože kdyby vám sdělil termín, pak byste se mě na to pořád ptali."
Formule 1 je podle něj pro Mercedes i po šesti titulech v řadě za sebou stále skvělou platformou: "Je výtečná pro hybridní inženýring. Jde o něco, co se dostatečně nezdůrazňuje, protože se to zamlčovalo na počátku V6 hybridní éry. Měli bychom na to opravdu klást větší důraz."
"Máme tu platformu rádi. Zároveň však vyjednáváme s držiteli komerčních práv a je třeba pár věcí vyřešit. Ale partnerství je samozřejmě něco, co naznačuje naše přání pokračovat ve společné cestě Formulí 1," dodává Wolff.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.