McLaren učinil během uplynulé sezony obdivuhodný pokrok. Šéf týmu Andreas Seidl však krotí nadšení. Podle jeho mínění bude i letos maximem možného pro britskou stáj čtvrtá příčka v Poháru konstruktérů. Výš prý budou moci ve Wokingu pomýšlet až v roce 2023.
McLaren zaznamenal během loňské sezony výrazný posun vpřed. Dalo by se říci, že se stáj z Wokingu může pyšnit titulem skokan roku. Tomu se nelze divit, když tradiční účastník Formule 1 získal pod vedením Andrease Seidla nejlepší umístění v Poháru konstruktérů za několik posledních let. Konkrétně to byla čtvrtá příčka. McLaren tak nestačil pouze na Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Jeho vůz fungoval, jezdci podávali spolehlivé výkony, tým se v naprosté většině případů vyvaroval zbytečných chyb. Zdá se, že stáj se sídlem ve Wokingu začíná konečně nacházet ztracenou půdu pod nohama. Není proto divu, že se někteří fanoušci i odborníci začínají ptát, kdy McLaren udělá další krok, který ho vynese na pravidelná pódia a umožní mu bojovat o mistrovské tituly. Řada hlasů očekává tento scénář už letos, popřípadě v revoluční sezoně 2021.
Šéf týmu Andreas Seidl ale nadšení brzdí. Podle něj bude moci McLaren pravidelně bojovat o pódia a vítězství až v roce 2023. Zkušený manažer zdůrazňuje, že britský tým musí stále pracovat na určitých slabinách, které má, přičemž tento proces prý nelze urychlit. Všichni musí zkrátka podle Seidla postupovat krok za krokem.
„Čtvrté místo je za aktuálních podmínek maximem, jehož jsme schopni dosáhnout. Jde o současnou sílu a také rozpočet. V týmu máme neustále některá slabší místa, nicméně pracujeme na nich a vyvíjíme se. Jdeme krok za krokem,“ praví Seidl.
Rodák z Pasova upíná své naděje k plánovanému rozpočtovému stropu, jenž vejde v planost s příchodem přelomové sezony 2021. Právě díky němu prý dostane McLaren šanci bojovat s těmi nejlepšími. Tyto změny se ovšem podle Seidla neprojeví dříve než v roce 2023.
„Rozpočtový strop vejde v platnost sice už během sezony 2021. Já ale čekám, že bude trvat nějaký čas, než se změny skutečně projeví. Nejlepší týmy mají pořád víc peněz, i zdrojů. Očekávám, že se celá situace ustálí až v roce 2023. Právě tehdy bychom mohli stát na pódiu a vyhrávat závody,“ líčí.
McLaren však nechce odepisovat ani letošní ročník. Seidlův názor je takový, že celý tým musí pokračovat v nastoleném trendu neustálého zlepšování se, tak aby byla uchovávána ta správná morálka. Boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude dle Seidlových slov skutečně tvrdý. Někdejší šéf Porsche ve WEC nicméně připouští, že stáj, kterou vede obrátí svou pozornost k sezoně 2021 o něco dříve, než bývá obvyklé.
„Chceme pokračovat v pozitivním trendu, který jsme letos dosáhli. Naším cílem je, abychom se zlepšili také v roce 2020. Je to důležité pro morálku týmu. Navíc si myslím, že boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude opravdu intenzivní. Naše pozornost k další sezoně se ale i tak obrátí o něco dříve, než je obvyklé,“ uzavírá Andreas Seidl.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.