McLaren učinil během uplynulé sezony obdivuhodný pokrok. Šéf týmu Andreas Seidl však krotí nadšení. Podle jeho mínění bude i letos maximem možného pro britskou stáj čtvrtá příčka v Poháru konstruktérů. Výš prý budou moci ve Wokingu pomýšlet až v roce 2023.
McLaren zaznamenal během loňské sezony výrazný posun vpřed. Dalo by se říci, že se stáj z Wokingu může pyšnit titulem skokan roku. Tomu se nelze divit, když tradiční účastník Formule 1 získal pod vedením Andrease Seidla nejlepší umístění v Poháru konstruktérů za několik posledních let. Konkrétně to byla čtvrtá příčka. McLaren tak nestačil pouze na Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Jeho vůz fungoval, jezdci podávali spolehlivé výkony, tým se v naprosté většině případů vyvaroval zbytečných chyb. Zdá se, že stáj se sídlem ve Wokingu začíná konečně nacházet ztracenou půdu pod nohama. Není proto divu, že se někteří fanoušci i odborníci začínají ptát, kdy McLaren udělá další krok, který ho vynese na pravidelná pódia a umožní mu bojovat o mistrovské tituly. Řada hlasů očekává tento scénář už letos, popřípadě v revoluční sezoně 2021.
Šéf týmu Andreas Seidl ale nadšení brzdí. Podle něj bude moci McLaren pravidelně bojovat o pódia a vítězství až v roce 2023. Zkušený manažer zdůrazňuje, že britský tým musí stále pracovat na určitých slabinách, které má, přičemž tento proces prý nelze urychlit. Všichni musí zkrátka podle Seidla postupovat krok za krokem.
„Čtvrté místo je za aktuálních podmínek maximem, jehož jsme schopni dosáhnout. Jde o současnou sílu a také rozpočet. V týmu máme neustále některá slabší místa, nicméně pracujeme na nich a vyvíjíme se. Jdeme krok za krokem,“ praví Seidl.
Rodák z Pasova upíná své naděje k plánovanému rozpočtovému stropu, jenž vejde v planost s příchodem přelomové sezony 2021. Právě díky němu prý dostane McLaren šanci bojovat s těmi nejlepšími. Tyto změny se ovšem podle Seidla neprojeví dříve než v roce 2023.
„Rozpočtový strop vejde v platnost sice už během sezony 2021. Já ale čekám, že bude trvat nějaký čas, než se změny skutečně projeví. Nejlepší týmy mají pořád víc peněz, i zdrojů. Očekávám, že se celá situace ustálí až v roce 2023. Právě tehdy bychom mohli stát na pódiu a vyhrávat závody,“ líčí.
McLaren však nechce odepisovat ani letošní ročník. Seidlův názor je takový, že celý tým musí pokračovat v nastoleném trendu neustálého zlepšování se, tak aby byla uchovávána ta správná morálka. Boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude dle Seidlových slov skutečně tvrdý. Někdejší šéf Porsche ve WEC nicméně připouští, že stáj, kterou vede obrátí svou pozornost k sezoně 2021 o něco dříve, než bývá obvyklé.
„Chceme pokračovat v pozitivním trendu, který jsme letos dosáhli. Naším cílem je, abychom se zlepšili také v roce 2020. Je to důležité pro morálku týmu. Navíc si myslím, že boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude opravdu intenzivní. Naše pozornost k další sezoně se ale i tak obrátí o něco dříve, než je obvyklé,“ uzavírá Andreas Seidl.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.