McLaren učinil během uplynulé sezony obdivuhodný pokrok. Šéf týmu Andreas Seidl však krotí nadšení. Podle jeho mínění bude i letos maximem možného pro britskou stáj čtvrtá příčka v Poháru konstruktérů. Výš prý budou moci ve Wokingu pomýšlet až v roce 2023.
McLaren zaznamenal během loňské sezony výrazný posun vpřed. Dalo by se říci, že se stáj z Wokingu může pyšnit titulem skokan roku. Tomu se nelze divit, když tradiční účastník Formule 1 získal pod vedením Andrease Seidla nejlepší umístění v Poháru konstruktérů za několik posledních let. Konkrétně to byla čtvrtá příčka. McLaren tak nestačil pouze na Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Jeho vůz fungoval, jezdci podávali spolehlivé výkony, tým se v naprosté většině případů vyvaroval zbytečných chyb. Zdá se, že stáj se sídlem ve Wokingu začíná konečně nacházet ztracenou půdu pod nohama. Není proto divu, že se někteří fanoušci i odborníci začínají ptát, kdy McLaren udělá další krok, který ho vynese na pravidelná pódia a umožní mu bojovat o mistrovské tituly. Řada hlasů očekává tento scénář už letos, popřípadě v revoluční sezoně 2021.
Šéf týmu Andreas Seidl ale nadšení brzdí. Podle něj bude moci McLaren pravidelně bojovat o pódia a vítězství až v roce 2023. Zkušený manažer zdůrazňuje, že britský tým musí stále pracovat na určitých slabinách, které má, přičemž tento proces prý nelze urychlit. Všichni musí zkrátka podle Seidla postupovat krok za krokem.
„Čtvrté místo je za aktuálních podmínek maximem, jehož jsme schopni dosáhnout. Jde o současnou sílu a také rozpočet. V týmu máme neustále některá slabší místa, nicméně pracujeme na nich a vyvíjíme se. Jdeme krok za krokem,“ praví Seidl.
Rodák z Pasova upíná své naděje k plánovanému rozpočtovému stropu, jenž vejde v planost s příchodem přelomové sezony 2021. Právě díky němu prý dostane McLaren šanci bojovat s těmi nejlepšími. Tyto změny se ovšem podle Seidla neprojeví dříve než v roce 2023.
„Rozpočtový strop vejde v platnost sice už během sezony 2021. Já ale čekám, že bude trvat nějaký čas, než se změny skutečně projeví. Nejlepší týmy mají pořád víc peněz, i zdrojů. Očekávám, že se celá situace ustálí až v roce 2023. Právě tehdy bychom mohli stát na pódiu a vyhrávat závody,“ líčí.
McLaren však nechce odepisovat ani letošní ročník. Seidlův názor je takový, že celý tým musí pokračovat v nastoleném trendu neustálého zlepšování se, tak aby byla uchovávána ta správná morálka. Boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude dle Seidlových slov skutečně tvrdý. Někdejší šéf Porsche ve WEC nicméně připouští, že stáj, kterou vede obrátí svou pozornost k sezoně 2021 o něco dříve, než bývá obvyklé.
„Chceme pokračovat v pozitivním trendu, který jsme letos dosáhli. Naším cílem je, abychom se zlepšili také v roce 2020. Je to důležité pro morálku týmu. Navíc si myslím, že boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude opravdu intenzivní. Naše pozornost k další sezoně se ale i tak obrátí o něco dříve, než je obvyklé,“ uzavírá Andreas Seidl.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.