Počet závodů, které se během sezony Formule 1 odjedou neustále roste. K tomuto tématu se vyjadřuje šéf Toro Rosso Franz Tost, podle něhož je současná hranice 22 Velkých cen maximem. Při vyšším počtu GP by už stáj musela sáhnout k rotaci zaměstnanců.
Jednou z věcí, která současnou Formuli 1 charakterizuje je neustále se zvyšující počet Velkých cen. Ještě před třinácti lety se během sezony uskutečnilo „jen“ sedmnáct závodů, letos už jich bude 22, přičemž se zdá, že ani toto číslo nemusí být do budoucna konečné. Nový majitel F1 má totiž za cíl, aby počet závodů stoupal, díky čemuž chce dosáhnout větší prestiže a v neposlední řadě vyšších zisků.
Tato politika se však příliš nelíbí týmům. Ty se bojí přetížení svých pracovníků. Tomu se asi nelze divit, když si uvědomíme, kolik cestování Formule 1 vyžaduje. Jednotliví lidé, na kterých dané týmy stojí se prakticky nezastaví. Třeba takový Max Verstappen před nedávnem řekl, že rostoucí počet Grand prix přinese také více rozvodů.
Podle šéfa Toro Rosso Franze Tosta je aktuální kalendář, kdy se odjede 22 grand prix maximem. Sezona 2020 měla přitom přinést o jeden závod méně, jenže Španělsko na poslední chvíli sehnalo prostředky potřebné k pořádání Velké ceny, takže Barcelona z kalendáře nezmizí. Některé týmy proto začínají uvažovat o rotaci svých zaměstnanců, STR se to ale zatím netýká.
"My jsme zatím neučinili žádné změny, které by se týkaly našeho rozvrhu. Z hlediska časové náročnosti je to velmi podobné. Začínáme v březnu a končit budeme na konci listopadu, není to drastická změna,“ líčí Tost.
Rakušan však jedním dechem dodává, že pokud by se měl počet GP dále zvyšovat, tak už bude muset jeho tým přistoupit k rotaci svých pracovníků. „Dvaadvacet závodů ještě podle mě není důvod k tomu, abychom naše zaměstnance střídali. Pokud by však počet závodů dále stoupal, tak už bychom podle mě k rotaci sáhnout museli. Dvaadvacet GP je absolutní maximum, které jsou naši lidé bez výměn schopni zvládnout,“ myslí si Tost.
Události posledních dní nicméně naznačují, že bychom mohli o dvě Velké ceny přijít. V souvislosti s šířením nového koronaviru v Číně se totiž začalo velmi čile spekulovat o zrušení závodu v této zemi, přičemž nahnuté to má mít i Vietnam. Jeho metropole Hanoj by letos sice měla pořádat premiérovou Velkou cenu, avšak zdravotní riziko může být natolik velké, že nakonec dojde k jejímu zrušení. Definitivní rozhodnutí ohledně zmíněné záležitosti má FIA učinit během nejbližších dní.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.