Počet závodů, které se během sezony Formule 1 odjedou neustále roste. K tomuto tématu se vyjadřuje šéf Toro Rosso Franz Tost, podle něhož je současná hranice 22 Velkých cen maximem. Při vyšším počtu GP by už stáj musela sáhnout k rotaci zaměstnanců.
Jednou z věcí, která současnou Formuli 1 charakterizuje je neustále se zvyšující počet Velkých cen. Ještě před třinácti lety se během sezony uskutečnilo „jen“ sedmnáct závodů, letos už jich bude 22, přičemž se zdá, že ani toto číslo nemusí být do budoucna konečné. Nový majitel F1 má totiž za cíl, aby počet závodů stoupal, díky čemuž chce dosáhnout větší prestiže a v neposlední řadě vyšších zisků.
Tato politika se však příliš nelíbí týmům. Ty se bojí přetížení svých pracovníků. Tomu se asi nelze divit, když si uvědomíme, kolik cestování Formule 1 vyžaduje. Jednotliví lidé, na kterých dané týmy stojí se prakticky nezastaví. Třeba takový Max Verstappen před nedávnem řekl, že rostoucí počet Grand prix přinese také více rozvodů.
Podle šéfa Toro Rosso Franze Tosta je aktuální kalendář, kdy se odjede 22 grand prix maximem. Sezona 2020 měla přitom přinést o jeden závod méně, jenže Španělsko na poslední chvíli sehnalo prostředky potřebné k pořádání Velké ceny, takže Barcelona z kalendáře nezmizí. Některé týmy proto začínají uvažovat o rotaci svých zaměstnanců, STR se to ale zatím netýká.
"My jsme zatím neučinili žádné změny, které by se týkaly našeho rozvrhu. Z hlediska časové náročnosti je to velmi podobné. Začínáme v březnu a končit budeme na konci listopadu, není to drastická změna,“ líčí Tost.
Rakušan však jedním dechem dodává, že pokud by se měl počet GP dále zvyšovat, tak už bude muset jeho tým přistoupit k rotaci svých pracovníků. „Dvaadvacet závodů ještě podle mě není důvod k tomu, abychom naše zaměstnance střídali. Pokud by však počet závodů dále stoupal, tak už bychom podle mě k rotaci sáhnout museli. Dvaadvacet GP je absolutní maximum, které jsou naši lidé bez výměn schopni zvládnout,“ myslí si Tost.
Události posledních dní nicméně naznačují, že bychom mohli o dvě Velké ceny přijít. V souvislosti s šířením nového koronaviru v Číně se totiž začalo velmi čile spekulovat o zrušení závodu v této zemi, přičemž nahnuté to má mít i Vietnam. Jeho metropole Hanoj by letos sice měla pořádat premiérovou Velkou cenu, avšak zdravotní riziko může být natolik velké, že nakonec dojde k jejímu zrušení. Definitivní rozhodnutí ohledně zmíněné záležitosti má FIA učinit během nejbližších dní.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.