Počet závodů, které se během sezony Formule 1 odjedou neustále roste. K tomuto tématu se vyjadřuje šéf Toro Rosso Franz Tost, podle něhož je současná hranice 22 Velkých cen maximem. Při vyšším počtu GP by už stáj musela sáhnout k rotaci zaměstnanců.
Jednou z věcí, která současnou Formuli 1 charakterizuje je neustále se zvyšující počet Velkých cen. Ještě před třinácti lety se během sezony uskutečnilo „jen“ sedmnáct závodů, letos už jich bude 22, přičemž se zdá, že ani toto číslo nemusí být do budoucna konečné. Nový majitel F1 má totiž za cíl, aby počet závodů stoupal, díky čemuž chce dosáhnout větší prestiže a v neposlední řadě vyšších zisků.
Tato politika se však příliš nelíbí týmům. Ty se bojí přetížení svých pracovníků. Tomu se asi nelze divit, když si uvědomíme, kolik cestování Formule 1 vyžaduje. Jednotliví lidé, na kterých dané týmy stojí se prakticky nezastaví. Třeba takový Max Verstappen před nedávnem řekl, že rostoucí počet Grand prix přinese také více rozvodů.
Podle šéfa Toro Rosso Franze Tosta je aktuální kalendář, kdy se odjede 22 grand prix maximem. Sezona 2020 měla přitom přinést o jeden závod méně, jenže Španělsko na poslední chvíli sehnalo prostředky potřebné k pořádání Velké ceny, takže Barcelona z kalendáře nezmizí. Některé týmy proto začínají uvažovat o rotaci svých zaměstnanců, STR se to ale zatím netýká.
"My jsme zatím neučinili žádné změny, které by se týkaly našeho rozvrhu. Z hlediska časové náročnosti je to velmi podobné. Začínáme v březnu a končit budeme na konci listopadu, není to drastická změna,“ líčí Tost.
Rakušan však jedním dechem dodává, že pokud by se měl počet GP dále zvyšovat, tak už bude muset jeho tým přistoupit k rotaci svých pracovníků. „Dvaadvacet závodů ještě podle mě není důvod k tomu, abychom naše zaměstnance střídali. Pokud by však počet závodů dále stoupal, tak už bychom podle mě k rotaci sáhnout museli. Dvaadvacet GP je absolutní maximum, které jsou naši lidé bez výměn schopni zvládnout,“ myslí si Tost.
Události posledních dní nicméně naznačují, že bychom mohli o dvě Velké ceny přijít. V souvislosti s šířením nového koronaviru v Číně se totiž začalo velmi čile spekulovat o zrušení závodu v této zemi, přičemž nahnuté to má mít i Vietnam. Jeho metropole Hanoj by letos sice měla pořádat premiérovou Velkou cenu, avšak zdravotní riziko může být natolik velké, že nakonec dojde k jejímu zrušení. Definitivní rozhodnutí ohledně zmíněné záležitosti má FIA učinit během nejbližších dní.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.