Letošní ročník F1 ještě ani neodstartoval a přesto je již docela možné, že rekordně naplněná soupiska závodů dozná změn. Hrozba zrušení závodů v asijských destinacích okupujících začátek sezóny není totiž nikterak zanedbatelná.
Sezóna v roce 2020 měla trhnout rekord co do celkového počtu grand prix. Dvaadvacet závodů, v rozmezí od poloviny března až do konce listopadu, to je již docela úctyhodné číslo. A to i s přihlédnutím na celkem sedm "dvojvíkendů", tedy podniků následujících pouhý týden po sobě. Slušná porce zábavy pro fanoušky a cestování pro celý kolotoč Formule 1. Avšak aktuální situace nahrává tomu, že bychom si my všichni mohli dát hned zkraje tohoto ročníku několikatýdenní pauzu.
ČÍNA A KORONAVIRUS
Asi není nezbytné detailně popisovat, co se v Číně v současné době odehrává a co je příčinou toho, že bychom (nejen) o tento závod mohli v tomto roce zcela přijít. Nemoci ani přírodní katastrofy totiž neznají hranice a nebezpečný koronavirus není žádnou výjimkou. A protože z obav o jeho další šíření již mnohé země ruší s nejlidnatejším státem na světě letecká spojení, dostává se i samotná Velká cena Číny do ohrožení. Termín konání akce je přitom naplánován na polovinu dubna.
V březnu měl do Číny zavítat také jiný motoristický podnik - Formule E. Avšak konání této akce je již teď zcela mimo diskusi. Šampionát čítající od loňského listopadu do letošního července celkem třináct závodů již podnik v čínském městě San-Ja neobsahuje. A teď si tento počet porovnejme se současným nabitým kalendářem F1. Přesun jakéhokoli závodu na jiný termín je bez vzájemného prohození s nějakou další grand prix prakticky vyloučen.
Možná se dalo uvažovat o alternaci s podnikem na ruském závodním okruhu v Soči, tam ale narazíme na jednoznačný odpor místních pořadatelů. Není se ani čemu divit, vždyť nejde jenom o prodej samotných vstupenek. Souvisí s tím pro návštěvníky také nutnost rezervace hotelů, letů apod. Šance, že by se závod v Šanghaji mohl konat v náhradním termínu se tak limitně blíží k nule.
A CO VIETNAM?
Protože již na začátku bylo uvedeno, že by letošní kalendář F1 mohl doznat větších škod, musíme se zmínit také o dalším kandidátovi na vypadnutí. Tím je premiérová Velká cena Vietnamu v Hanoji, jež se má uskutečnit dokonce o dva týdny dříve než-li Grand Prix Číny. Stačí však letmo pohlédnout na mapu světa a zjistíme, že Vietnam sdílí s Čínou část její jižní hranice.
Mezinárodní automobilová federace FIA a majitel komerčních práv americká společnost Liberty Media si v nastalé situaci nebudou chtít zřejmě zahrávat s ohněm a podstupovat bezpečnostní rizika. Snadno by se totiž mohlo stát, že by díky šíření vysoce nakažlivé nemoci mohlo dojít k ohrožení zdraví a života samotných účastníků šampionátu i fanoušků v dějišti velkých cen.
Jestliže by tedy byla situace v těchto destinacích ze strany organizátorů mistrovství vyhodnocena jako kritická a skutečně na storno těchto dvou závodů dojde, vznikne tím mezi podniky v Bahrajnu a Holandsku mezera o délce trvání šesti týdnů. V dubnu bychom tedy mohli na jakýkoli závod F1 zapomenout. Ve světle aktuálních událostí se ale samozřejmě jedná až o podružnou záležitost...
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.