Fernando Alonso vzpomíná na dobu, když přešel před sezonou 2015 z Ferrari k McLarenu. Své naděje upínal vůči novému partnerství mezi britským týmem a japonským motorářem, které chtělo navázat na veleúspěšnou minulost. Nestalo se...
Fernando Alonso toho ve Formuli 1 zažil opravdu spoustu. Máme na mysli dobré momenty, které vrcholily ziskem dvou titulů mistra světa a stejně tak ty špatné, jenž Španěl prožíval zejména při svém druhém působení u McLarenu. Britská stáj se tehdy trápila s nekonkurenceschopným motorem Honda. Ten zkrátka nestačil na agregáty soupeřů, což se projevovalo v jeho výkonnosti i spolehlivosti.
Ze snah napodobit úspěchy tohoto partnerství z osmdesátých let minulého století tak nic nebylo. Sám Alonso dal své frustraci průchod při GP Japonska 2015, což byla domácí velká cena japonské automobilky, která tak měla na okruhu všechny své nejvyšší představitele. Španělský šampion nazval v závěrečné fázi závodu svůj motor jako „GP2 engine“, díky čemuž se samozřejmě postaral o rozruch Dá se říci, že to bylo bodnutí do hrdé japonské povahy, o to větší ohlas si tato slova vyžádala.
Rodák z Ovieda popisuje s odstupem téměř pěti let, že k oněm komentářům jej vedla frustrace z výkonnosti jeho tehdejšího motoru. „Možná jsem to neměl říkat, ale nebylo to tak, že bych do řekl přímo do televize nebo na tiskové konferenci. Já to sdělil svému inženýrovi do rádia, jenže tahle komunikace byla vysílána. Ten agregát byl ale opravdu moc špatný,“ vrací se k celému příběhu Alonso.
Ostřílený Španěl dále vzpomíná na začátky mezi McLarenem a Hondou. Popisuje trable, kterými si celá stáj prošla a zmiňuje, že v současné době mu chodí spousta zpráv, jak motor, jenž on poslal do GP2 vyhrává závody.
„Během prvních čtyř dní testů v Jerezu jsme s autem odjeli sedm kol. Teď Honda vyhrává závody a mě chodí spousta zpráv o tom, jak motor z GP2 vítězí. Jenže tohle je jiný motor, než je ten, který jsem měl v autě já. Já ztratil během sezony 2015 575 míst vlivem penalizací. Bojovali jsme jen o to, abychom se dostali z první části kvalifikace. Jestliže by jakýkoli další top jezdec přešel v roce 2015 do McLarenu, tak si nedovedu představit, co by říkal. Tak to zkrátka je,“ dodává Alonso.
Honda se nakonec s McLarenem rozešla a zakotvila u Toro Rosso a Red Bullu. McLaren si zvolil Renault, který brzy nahradí Mercedes. Tedy motorář, s nímž získala britská stáj své prozatímně poslední mistrovské primáty.
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.