Fernando Alonso vzpomíná na dobu, když přešel před sezonou 2015 z Ferrari k McLarenu. Své naděje upínal vůči novému partnerství mezi britským týmem a japonským motorářem, které chtělo navázat na veleúspěšnou minulost. Nestalo se...
Fernando Alonso toho ve Formuli 1 zažil opravdu spoustu. Máme na mysli dobré momenty, které vrcholily ziskem dvou titulů mistra světa a stejně tak ty špatné, jenž Španěl prožíval zejména při svém druhém působení u McLarenu. Britská stáj se tehdy trápila s nekonkurenceschopným motorem Honda. Ten zkrátka nestačil na agregáty soupeřů, což se projevovalo v jeho výkonnosti i spolehlivosti.
Ze snah napodobit úspěchy tohoto partnerství z osmdesátých let minulého století tak nic nebylo. Sám Alonso dal své frustraci průchod při GP Japonska 2015, což byla domácí velká cena japonské automobilky, která tak měla na okruhu všechny své nejvyšší představitele. Španělský šampion nazval v závěrečné fázi závodu svůj motor jako „GP2 engine“, díky čemuž se samozřejmě postaral o rozruch Dá se říci, že to bylo bodnutí do hrdé japonské povahy, o to větší ohlas si tato slova vyžádala.
Rodák z Ovieda popisuje s odstupem téměř pěti let, že k oněm komentářům jej vedla frustrace z výkonnosti jeho tehdejšího motoru. „Možná jsem to neměl říkat, ale nebylo to tak, že bych do řekl přímo do televize nebo na tiskové konferenci. Já to sdělil svému inženýrovi do rádia, jenže tahle komunikace byla vysílána. Ten agregát byl ale opravdu moc špatný,“ vrací se k celému příběhu Alonso.
Ostřílený Španěl dále vzpomíná na začátky mezi McLarenem a Hondou. Popisuje trable, kterými si celá stáj prošla a zmiňuje, že v současné době mu chodí spousta zpráv, jak motor, jenž on poslal do GP2 vyhrává závody.
„Během prvních čtyř dní testů v Jerezu jsme s autem odjeli sedm kol. Teď Honda vyhrává závody a mě chodí spousta zpráv o tom, jak motor z GP2 vítězí. Jenže tohle je jiný motor, než je ten, který jsem měl v autě já. Já ztratil během sezony 2015 575 míst vlivem penalizací. Bojovali jsme jen o to, abychom se dostali z první části kvalifikace. Jestliže by jakýkoli další top jezdec přešel v roce 2015 do McLarenu, tak si nedovedu představit, co by říkal. Tak to zkrátka je,“ dodává Alonso.
Honda se nakonec s McLarenem rozešla a zakotvila u Toro Rosso a Red Bullu. McLaren si zvolil Renault, který brzy nahradí Mercedes. Tedy motorář, s nímž získala britská stáj své prozatímně poslední mistrovské primáty.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.