Fernando Alonso vzpomíná na dobu, když přešel před sezonou 2015 z Ferrari k McLarenu. Své naděje upínal vůči novému partnerství mezi britským týmem a japonským motorářem, které chtělo navázat na veleúspěšnou minulost. Nestalo se...
Fernando Alonso toho ve Formuli 1 zažil opravdu spoustu. Máme na mysli dobré momenty, které vrcholily ziskem dvou titulů mistra světa a stejně tak ty špatné, jenž Španěl prožíval zejména při svém druhém působení u McLarenu. Britská stáj se tehdy trápila s nekonkurenceschopným motorem Honda. Ten zkrátka nestačil na agregáty soupeřů, což se projevovalo v jeho výkonnosti i spolehlivosti.
Ze snah napodobit úspěchy tohoto partnerství z osmdesátých let minulého století tak nic nebylo. Sám Alonso dal své frustraci průchod při GP Japonska 2015, což byla domácí velká cena japonské automobilky, která tak měla na okruhu všechny své nejvyšší představitele. Španělský šampion nazval v závěrečné fázi závodu svůj motor jako „GP2 engine“, díky čemuž se samozřejmě postaral o rozruch Dá se říci, že to bylo bodnutí do hrdé japonské povahy, o to větší ohlas si tato slova vyžádala.
Rodák z Ovieda popisuje s odstupem téměř pěti let, že k oněm komentářům jej vedla frustrace z výkonnosti jeho tehdejšího motoru. „Možná jsem to neměl říkat, ale nebylo to tak, že bych do řekl přímo do televize nebo na tiskové konferenci. Já to sdělil svému inženýrovi do rádia, jenže tahle komunikace byla vysílána. Ten agregát byl ale opravdu moc špatný,“ vrací se k celému příběhu Alonso.
Ostřílený Španěl dále vzpomíná na začátky mezi McLarenem a Hondou. Popisuje trable, kterými si celá stáj prošla a zmiňuje, že v současné době mu chodí spousta zpráv, jak motor, jenž on poslal do GP2 vyhrává závody.
„Během prvních čtyř dní testů v Jerezu jsme s autem odjeli sedm kol. Teď Honda vyhrává závody a mě chodí spousta zpráv o tom, jak motor z GP2 vítězí. Jenže tohle je jiný motor, než je ten, který jsem měl v autě já. Já ztratil během sezony 2015 575 míst vlivem penalizací. Bojovali jsme jen o to, abychom se dostali z první části kvalifikace. Jestliže by jakýkoli další top jezdec přešel v roce 2015 do McLarenu, tak si nedovedu představit, co by říkal. Tak to zkrátka je,“ dodává Alonso.
Honda se nakonec s McLarenem rozešla a zakotvila u Toro Rosso a Red Bullu. McLaren si zvolil Renault, který brzy nahradí Mercedes. Tedy motorář, s nímž získala britská stáj své prozatímně poslední mistrovské primáty.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.