Flavio Briatore toho ve formuli 1 zažil už spoustu. Nyní vzpomíná na dobu, kdy se mohl stát šéfem Ferrari.
Flavio Briatore je ve světě Formule 1 uznávanou i kontroverzní osobností, tyto charakteristiky už však neodmyslitelně patří snad ke všem velikánům světového sportu. Když jste úspěšný, můžete být buď milován a, nebo nenáviděn, nic mezi tím. Praví jedno známé úsloví, které v sobě skrývá kus pravdy.
Zkušený manažer o sobě dal ve světě Formule 1 poprvé výrazněji vědět na začátku devadesátých let minulého století. Byl to právě on, kdo stál za vzestupem Benettonu. Toho času šlo o značku působící v oděvním průmyslu, nicméně Briatore z ní udělal taktéž respektovaný pojem ve světě rychlých kol.
Své největší slávy dosáhl Benetton patrně během let 1994 a 1995, když získal dva mistrovské tituly s Michaelem Schumacherem. To byl první z jezdců, jehož dokázal Flavio Briatore dostat na výsluní. Tím druhým se o pár let později stal Fernando Alonso. Tehdy už Briatore vedl Renault a Alonso získal v jeho barvách také dva mistrovské tituly.
Briatoreho jméno je však spojeno také s nechvalně známou aférou „Crashgate“. Ta se váže k sezoně 2008 a úmyslné havárii Nélsona Piqueta v Singapuru, který tímto způsobem dopomohl Fernandu Alonsovi k vítězství v daném závodě. Po zmíněném incidentu byl Briatoremu udělen doživotní zákaz působení v jakékoli sérii, jenž je pořádána pod hlavičkou FIA. Tento trest byl sice nakonec zmírněn, zkušený italský manažer se už však do F1 vrátit nechce.
Nyní vzpomíná na dobu, kdy se málem stal šéfem Ferrari. „Poprvé k tomu málem došlo mezi lety 1994 a 1995. Vedli jsme tehdy opravdu seriózní rozhovory. Nakonec jsem ale zůstal v Benettonu, kde jsem měl tou dobou spoustu aktivit. Jednali jsme pak také s Lucou Di Montezemolem, který byl prezidentem ještě nedávno, ale ani to z určitých důvodů neklaplo. Teď už na návrat nepomýšlím. Vyhrál vše, co jsem vyhrát mohl. Bylo to fajn období a dobrá zábava,“ vypráví Briatore.
Ze současné jezdecké generace má nejradši Charlesa Leclerca a Maxe Verstappena. Oba podle něj disponují mimořádným talentem a mají předpoklady k tomu, aby tomuto sportu dominovali během následujících desetiletí.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce