Flavio Briatore toho ve formuli 1 zažil už spoustu. Nyní vzpomíná na dobu, kdy se mohl stát šéfem Ferrari.
Flavio Briatore je ve světě Formule 1 uznávanou i kontroverzní osobností, tyto charakteristiky už však neodmyslitelně patří snad ke všem velikánům světového sportu. Když jste úspěšný, můžete být buď milován a, nebo nenáviděn, nic mezi tím. Praví jedno známé úsloví, které v sobě skrývá kus pravdy.
Zkušený manažer o sobě dal ve světě Formule 1 poprvé výrazněji vědět na začátku devadesátých let minulého století. Byl to právě on, kdo stál za vzestupem Benettonu. Toho času šlo o značku působící v oděvním průmyslu, nicméně Briatore z ní udělal taktéž respektovaný pojem ve světě rychlých kol.
Své největší slávy dosáhl Benetton patrně během let 1994 a 1995, když získal dva mistrovské tituly s Michaelem Schumacherem. To byl první z jezdců, jehož dokázal Flavio Briatore dostat na výsluní. Tím druhým se o pár let později stal Fernando Alonso. Tehdy už Briatore vedl Renault a Alonso získal v jeho barvách také dva mistrovské tituly.
Briatoreho jméno je však spojeno také s nechvalně známou aférou „Crashgate“. Ta se váže k sezoně 2008 a úmyslné havárii Nélsona Piqueta v Singapuru, který tímto způsobem dopomohl Fernandu Alonsovi k vítězství v daném závodě. Po zmíněném incidentu byl Briatoremu udělen doživotní zákaz působení v jakékoli sérii, jenž je pořádána pod hlavičkou FIA. Tento trest byl sice nakonec zmírněn, zkušený italský manažer se už však do F1 vrátit nechce.
Nyní vzpomíná na dobu, kdy se málem stal šéfem Ferrari. „Poprvé k tomu málem došlo mezi lety 1994 a 1995. Vedli jsme tehdy opravdu seriózní rozhovory. Nakonec jsem ale zůstal v Benettonu, kde jsem měl tou dobou spoustu aktivit. Jednali jsme pak také s Lucou Di Montezemolem, který byl prezidentem ještě nedávno, ale ani to z určitých důvodů neklaplo. Teď už na návrat nepomýšlím. Vyhrál vše, co jsem vyhrát mohl. Bylo to fajn období a dobrá zábava,“ vypráví Briatore.
Ze současné jezdecké generace má nejradši Charlesa Leclerca a Maxe Verstappena. Oba podle něj disponují mimořádným talentem a mají předpoklady k tomu, aby tomuto sportu dominovali během následujících desetiletí.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.