McLaren si je dobře vědom toho, že tak velký skok ve výkonnosti, jaký předvedl loni, nebude moci druhý rok po sobě předvést. Jeho cílem nicméně je dále se přiblížit třem špičkovým týmům a bojovat s nimi o pódia.
Stáj z Wokingu jde po rozchodu s Hondou v pořadí konstruktérů stále nahoru - již v sezóně 2018 po přechodu na motory Renault skončila šestá, v loni to po velkém pokroku dotáhla dokonce na čtvrtou příčku za Red Bull, Ferrari a Mercedes, v Brazílii přitom poprvé od roku 2014 dosáhla zásluhou Carlose Sainze na pódium.
McLaren přitom čekal, že po odstranění svého problému s aerodynamikou bude mít na začátku minulé sezóny "dobré" auto a před tou letošní se cítí "hodně dobře," jenže proměna v tým, jenž bude moci pravidelně bojovat o vítězství, pode jeho šéfa Zaka Browna "neproběhne přes noc."
"Musíme dále postupovat kupředu. Mezi rokem 2018 a 2019 jsme samozřejmě učinili obrovský krok. Bylo to dáno částečně tím, že v roce 2018 jsme byli tak bídní, že to nebylo těžké se další rok zlepšit. Proto neočekávám, že bychom udělali stejný pokrok mezi sezónami 2019 a 2020," vysvětluje Brown.
"Pravidla jsou velmi, velmi podobná, proto si nemyslím, že by to na roštu mělo vypadat moc odlišně. Tu a tam se možná dočkáme trochu překvapení. Snad se Williams trochu vzchopí, není to příjemné je vidět, jak se tak trápí, takže snad trochu zrychlí," lituje svého soupeře z konce tabulky.
"Pokud jde o nás, jsme stále mladým týmem. James Key nevyvíjel loňské auto, to letošní už ano. Uvidíme tedy, jak bude vypadat. Andreas Seidl se k nám přidal teprve uprostřed minulého roku," vypočítává Brown, jenž nedávno také povýšil Andrea Stellu do role závodního ředitele.
"Opravdu musíme vše zkrátka ještě vytříbit, aby si to v závodech lépe sedělo a dobře odstartovat. Auto pro rok 2021 už je v aerodynamickém tunelu, z toho letošního máme hodně dobré pocity," prozrazuje šéf McLarenu, který své nové auto představí 13. února.
Video: Lando Norris "neúmyslně" odhaluje datum odhalení nového vozu MCL35 - 13. února 2020
"A musíme se zkrátka držet při zemi, nedojde k tomu přes noc. Prožijeme skvělé víkendy i některé špatné víkendu. Ale jednoduše doufejme, že budeme dál postupovat kupředu," přeje si dále Brown, jenž by se moc rád dočkal konečně vítězství.
Svou jezdeckou sestavu nemění, mladíci Sainz s Landem Norrisem se loni osvědčili, navíc si spolu dobře rozumí: "Dříve se neznali, a když jsme je představili, tak myslím, že Carlos v jednom rozhovoru řekl, že Lando je trochu stydliví, ale že spolu navzájem na trati dobře vycházejí."
"Nejsem nervózní, jako například asi u dvojice Haasu - když jsou na trati, tak jsem nervózní. Mají mezi sebou skutečný respekt, ale závodí spolu fakt tvrdě," popisuje své pocity šéf McLarenu.
"A jsou velmi dobří při spolupráci a pro sponzory. Fanoušci je podle mě mají opravdu rádi. Je to skvělé v této nové éře Formule 1 přirozenějším způsobem ukázat, co se děje na jejím pozadí," dodává Brown na účet upřímnosti svých mladých jezdců.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.