McLaren si je dobře vědom toho, že tak velký skok ve výkonnosti, jaký předvedl loni, nebude moci druhý rok po sobě předvést. Jeho cílem nicméně je dále se přiblížit třem špičkovým týmům a bojovat s nimi o pódia.
Stáj z Wokingu jde po rozchodu s Hondou v pořadí konstruktérů stále nahoru - již v sezóně 2018 po přechodu na motory Renault skončila šestá, v loni to po velkém pokroku dotáhla dokonce na čtvrtou příčku za Red Bull, Ferrari a Mercedes, v Brazílii přitom poprvé od roku 2014 dosáhla zásluhou Carlose Sainze na pódium.
McLaren přitom čekal, že po odstranění svého problému s aerodynamikou bude mít na začátku minulé sezóny "dobré" auto a před tou letošní se cítí "hodně dobře," jenže proměna v tým, jenž bude moci pravidelně bojovat o vítězství, pode jeho šéfa Zaka Browna "neproběhne přes noc."
"Musíme dále postupovat kupředu. Mezi rokem 2018 a 2019 jsme samozřejmě učinili obrovský krok. Bylo to dáno částečně tím, že v roce 2018 jsme byli tak bídní, že to nebylo těžké se další rok zlepšit. Proto neočekávám, že bychom udělali stejný pokrok mezi sezónami 2019 a 2020," vysvětluje Brown.
"Pravidla jsou velmi, velmi podobná, proto si nemyslím, že by to na roštu mělo vypadat moc odlišně. Tu a tam se možná dočkáme trochu překvapení. Snad se Williams trochu vzchopí, není to příjemné je vidět, jak se tak trápí, takže snad trochu zrychlí," lituje svého soupeře z konce tabulky.
"Pokud jde o nás, jsme stále mladým týmem. James Key nevyvíjel loňské auto, to letošní už ano. Uvidíme tedy, jak bude vypadat. Andreas Seidl se k nám přidal teprve uprostřed minulého roku," vypočítává Brown, jenž nedávno také povýšil Andrea Stellu do role závodního ředitele.
"Opravdu musíme vše zkrátka ještě vytříbit, aby si to v závodech lépe sedělo a dobře odstartovat. Auto pro rok 2021 už je v aerodynamickém tunelu, z toho letošního máme hodně dobré pocity," prozrazuje šéf McLarenu, který své nové auto představí 13. února.
Video: Lando Norris "neúmyslně" odhaluje datum odhalení nového vozu MCL35 - 13. února 2020
"A musíme se zkrátka držet při zemi, nedojde k tomu přes noc. Prožijeme skvělé víkendy i některé špatné víkendu. Ale jednoduše doufejme, že budeme dál postupovat kupředu," přeje si dále Brown, jenž by se moc rád dočkal konečně vítězství.
Svou jezdeckou sestavu nemění, mladíci Sainz s Landem Norrisem se loni osvědčili, navíc si spolu dobře rozumí: "Dříve se neznali, a když jsme je představili, tak myslím, že Carlos v jednom rozhovoru řekl, že Lando je trochu stydliví, ale že spolu navzájem na trati dobře vycházejí."
"Nejsem nervózní, jako například asi u dvojice Haasu - když jsou na trati, tak jsem nervózní. Mají mezi sebou skutečný respekt, ale závodí spolu fakt tvrdě," popisuje své pocity šéf McLarenu.
"A jsou velmi dobří při spolupráci a pro sponzory. Fanoušci je podle mě mají opravdu rádi. Je to skvělé v této nové éře Formule 1 přirozenějším způsobem ukázat, co se děje na jejím pozadí," dodává Brown na účet upřímnosti svých mladých jezdců.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.