McLaren si je dobře vědom toho, že tak velký skok ve výkonnosti, jaký předvedl loni, nebude moci druhý rok po sobě předvést. Jeho cílem nicméně je dále se přiblížit třem špičkovým týmům a bojovat s nimi o pódia.
Stáj z Wokingu jde po rozchodu s Hondou v pořadí konstruktérů stále nahoru - již v sezóně 2018 po přechodu na motory Renault skončila šestá, v loni to po velkém pokroku dotáhla dokonce na čtvrtou příčku za Red Bull, Ferrari a Mercedes, v Brazílii přitom poprvé od roku 2014 dosáhla zásluhou Carlose Sainze na pódium.
McLaren přitom čekal, že po odstranění svého problému s aerodynamikou bude mít na začátku minulé sezóny "dobré" auto a před tou letošní se cítí "hodně dobře," jenže proměna v tým, jenž bude moci pravidelně bojovat o vítězství, pode jeho šéfa Zaka Browna "neproběhne přes noc."
"Musíme dále postupovat kupředu. Mezi rokem 2018 a 2019 jsme samozřejmě učinili obrovský krok. Bylo to dáno částečně tím, že v roce 2018 jsme byli tak bídní, že to nebylo těžké se další rok zlepšit. Proto neočekávám, že bychom udělali stejný pokrok mezi sezónami 2019 a 2020," vysvětluje Brown.
"Pravidla jsou velmi, velmi podobná, proto si nemyslím, že by to na roštu mělo vypadat moc odlišně. Tu a tam se možná dočkáme trochu překvapení. Snad se Williams trochu vzchopí, není to příjemné je vidět, jak se tak trápí, takže snad trochu zrychlí," lituje svého soupeře z konce tabulky.
"Pokud jde o nás, jsme stále mladým týmem. James Key nevyvíjel loňské auto, to letošní už ano. Uvidíme tedy, jak bude vypadat. Andreas Seidl se k nám přidal teprve uprostřed minulého roku," vypočítává Brown, jenž nedávno také povýšil Andrea Stellu do role závodního ředitele.
"Opravdu musíme vše zkrátka ještě vytříbit, aby si to v závodech lépe sedělo a dobře odstartovat. Auto pro rok 2021 už je v aerodynamickém tunelu, z toho letošního máme hodně dobré pocity," prozrazuje šéf McLarenu, který své nové auto představí 13. února.
Video: Lando Norris "neúmyslně" odhaluje datum odhalení nového vozu MCL35 - 13. února 2020
"A musíme se zkrátka držet při zemi, nedojde k tomu přes noc. Prožijeme skvělé víkendy i některé špatné víkendu. Ale jednoduše doufejme, že budeme dál postupovat kupředu," přeje si dále Brown, jenž by se moc rád dočkal konečně vítězství.
Svou jezdeckou sestavu nemění, mladíci Sainz s Landem Norrisem se loni osvědčili, navíc si spolu dobře rozumí: "Dříve se neznali, a když jsme je představili, tak myslím, že Carlos v jednom rozhovoru řekl, že Lando je trochu stydliví, ale že spolu navzájem na trati dobře vycházejí."
"Nejsem nervózní, jako například asi u dvojice Haasu - když jsou na trati, tak jsem nervózní. Mají mezi sebou skutečný respekt, ale závodí spolu fakt tvrdě," popisuje své pocity šéf McLarenu.
"A jsou velmi dobří při spolupráci a pro sponzory. Fanoušci je podle mě mají opravdu rádi. Je to skvělé v této nové éře Formule 1 přirozenějším způsobem ukázat, co se děje na jejím pozadí," dodává Brown na účet upřímnosti svých mladých jezdců.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.