Robert Kubica prožil těžkou sezonu. Do Formule 1 se vrátil poprvé od ročníku 2010 a příliš se mu nedařilo. Řada hlasů přičítala jeho špatnou formu těžkému zranění, které utrpěl při závodu v rallye. Polák s tím však nesouhlasí a příčiny svého trápení vidí jinde.
Před letošní sezonou se uskutečnil jeden velký návrat, když se do světa Velkých cen vrátil Polák Robert Kubica. Stalo se tak po téměř deseti letech v době, kdy už v to možná nevěřil ani on sám. Přesto se nakonec objevila šance, kterou Polák využil. Stalo se tak poté, co mu smlouvu nabídl Williams. To samo o sobě nebylo zas tak překvapivé, neboť rodák z Krakova působil v Grove coby vývojový pilot.
S Kubicovým návratem samozřejmě vyvstala celá řada otázek. Mnoho lidí pochybovalo, že nyní pětatřicetiletý Polák zvládne nároky, které Formule 1 vyžaduje. Poukazovali přitom na jeho vážně zraněnou ruku, o kterou při nehodě v rallye roku 2011 málem přišel. Další nejistota pak panovala kolem schopnosti Poláka zpětně se adaptovat do světa nejrychlejších vozů. Před březnovým závodem v Melbourne se totiž Kubica naposledy zúčastnil ostrého závodu v roce 2010, kdy hájil barvy Renaultu. A to už je přece jen pořádně vousatý zážitek. Formule 1 se od té doby diametrálně změnila, což je součást nejen jejího přirozeného vývoje.
Už od prvního závodu v Austrálii bylo zřejmé, že Kubicu čeká pořádně těžká řehole. Dalo by se říci až nezáviděníhodná. Forma Williamsu byla vpravdě tragická a Polákův mladý týmový kolega Russell zdál se být mnohem rychlejším. Tento scénář pokračoval také během dalších týdnů a měsíců, řada odborníků se proto snažilo přijít na to, co za Robertovými problémy stojí. Ve spoustě hypotéz se objevovaly pneumatiky. Podle mnohých se Kubica zkrátka nenaučil zacházet s obutím od Pirelli, zvlášť když byl z dřívější doby zvyklý především na Bridgestone. On sám s tím ale nesouhlasí.
„Jsem dost starý na to, abych pochopil, jak správně pracovat s pneumatikami. To je práce celého týmu, pneumatiky jsou směšnou výmluvou naší špatné sezony. Bylo toho víc. Měl jsem oblasti, kde bych mohl podávat lepší výkony, ale ani to by v řadě případů a situací moc nepomohlo. Neměli jsme rychlost. Pak byly momenty, kdy jsem podal dobrý výkon, ale určité vnější faktory ho zastínily. Samozřejmě byly také chvíle, kdy jsem to vše mohl zvládnout lépe já sám, ale byly také chvíle, kdy jsme absolutně netušili, proč jsme na tom tak špatně,“ hlásí.
Řada kritických hlasů přisuzovala špatnou Kubicovu formu jeho zraněné ruce. S tím ale krakovský rodák nesouhlasí. Z jeho pohledu byl problém spíše ve špatné formě Williamsu a s tím souvisejícím nedostatkem přilnavosti a přítlaku.
„Ve Formuli 1 máte celou řadu faktorů, které mohou ovlivnit vaši výkonnost. Nemyslím si ale, že by k nim patřilo moje zranění. Je normální, že když nemáte přilnavost, tak je vaše ztráta v zatáčkách velká. S tím nic neuděláte,“ uzavírá Kubica.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.