Daniel Ricciardo se zamýšlí nad svou budoucností. Kde australský pilot sám sebe vidí?
Daniel Ricciardo patří k nejzkušenějším pilotům současné Formule 1. Oblíbený Australan vystřídal během své kariéry pilota královské disciplíny motorsportu čtyři stáje Postupně se jednalo a Toro Rosso, HRT, Red Bull a Renault. Právě francouzská stáj je přitom jeho aktuálním působištěm.
V Enstone má rodák z Perthu smlouvu ještě pro příští ročník, co s ním bude dál, je ale v tuto chvíli zahaleno neprostupnou rouškou tajemství. A nutno říct, že sám Daniel na rozhodnutí o své budoucnosti nijak nespěchá. Vysoce cenění pilot očekává razantní přesypání poměru sil ve startovním poli. To by alespoň podle něj měla přinést revoluční sezona 2021. Také proto se momentálně nechce nikomu vázat.
„Zatím jsem neučinil žádný slib, který by byl delší než ten, jenž jsem dal do konce roku 2020. Byl bych rád, kdyby nám v sezoně 2020 vše vyšlo a já zůstal s Renaultem, to byl nejlepší a také nejsnazší scénář, ale ve Formuli 1 nikdy nevíte,“ praví Australan.
Ricciardo zároveň nevylučuje, že by mohl závodnickou přilbu pověsit na hřebík, to přesto, že mu je teprve 30 let. Důležitá je podle něj vášeň a zapálení, pokud bude tyto věci postrádat, pak je jeho brzký konec ve Formuli 1 prý rozhodně reálný. Nechce v ní totiž zůstávat za každou cenu. Závodění sice miluje, ale zároveň má spoustu jiných aktivit, koníčků a cílů, kterým by se brzy rád věnoval. Na pokračování ve F1 proto nijak nelpí a nic nehodlá lámat přes koleno.
„V momentě, kdy nebudu mít pro závodění zápal, tak prostě odejdu. Miluji to, v tomhle světe jsem vyrůstal, ale v budoucnu bych rád dělal i něco jiného. Ať už to jsou další sporty nebo věci. Jako třeba hudba a tak dál. Uvidíme, co se stane,“ líčí.
Klíčovou roli v Ricciardově rozhodování budou dozajista hrát nová pravidla. Ta rozhodnou, kam se zkušený jezdec v budoucnu vydá.
Jaké budou podle vás jeho další kroky?
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.