Daniel Ricciardo se zamýšlí nad svou budoucností. Kde australský pilot sám sebe vidí?
Daniel Ricciardo patří k nejzkušenějším pilotům současné Formule 1. Oblíbený Australan vystřídal během své kariéry pilota královské disciplíny motorsportu čtyři stáje Postupně se jednalo a Toro Rosso, HRT, Red Bull a Renault. Právě francouzská stáj je přitom jeho aktuálním působištěm.
V Enstone má rodák z Perthu smlouvu ještě pro příští ročník, co s ním bude dál, je ale v tuto chvíli zahaleno neprostupnou rouškou tajemství. A nutno říct, že sám Daniel na rozhodnutí o své budoucnosti nijak nespěchá. Vysoce cenění pilot očekává razantní přesypání poměru sil ve startovním poli. To by alespoň podle něj měla přinést revoluční sezona 2021. Také proto se momentálně nechce nikomu vázat.
„Zatím jsem neučinil žádný slib, který by byl delší než ten, jenž jsem dal do konce roku 2020. Byl bych rád, kdyby nám v sezoně 2020 vše vyšlo a já zůstal s Renaultem, to byl nejlepší a také nejsnazší scénář, ale ve Formuli 1 nikdy nevíte,“ praví Australan.
Ricciardo zároveň nevylučuje, že by mohl závodnickou přilbu pověsit na hřebík, to přesto, že mu je teprve 30 let. Důležitá je podle něj vášeň a zapálení, pokud bude tyto věci postrádat, pak je jeho brzký konec ve Formuli 1 prý rozhodně reálný. Nechce v ní totiž zůstávat za každou cenu. Závodění sice miluje, ale zároveň má spoustu jiných aktivit, koníčků a cílů, kterým by se brzy rád věnoval. Na pokračování ve F1 proto nijak nelpí a nic nehodlá lámat přes koleno.
„V momentě, kdy nebudu mít pro závodění zápal, tak prostě odejdu. Miluji to, v tomhle světe jsem vyrůstal, ale v budoucnu bych rád dělal i něco jiného. Ať už to jsou další sporty nebo věci. Jako třeba hudba a tak dál. Uvidíme, co se stane,“ líčí.
Klíčovou roli v Ricciardově rozhodování budou dozajista hrát nová pravidla. Ta rozhodnou, kam se zkušený jezdec v budoucnu vydá.
Jaké budou podle vás jeho další kroky?
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.