Daniel Ricciardo se zamýšlí nad svou budoucností. Kde australský pilot sám sebe vidí?
Daniel Ricciardo patří k nejzkušenějším pilotům současné Formule 1. Oblíbený Australan vystřídal během své kariéry pilota královské disciplíny motorsportu čtyři stáje Postupně se jednalo a Toro Rosso, HRT, Red Bull a Renault. Právě francouzská stáj je přitom jeho aktuálním působištěm.
V Enstone má rodák z Perthu smlouvu ještě pro příští ročník, co s ním bude dál, je ale v tuto chvíli zahaleno neprostupnou rouškou tajemství. A nutno říct, že sám Daniel na rozhodnutí o své budoucnosti nijak nespěchá. Vysoce cenění pilot očekává razantní přesypání poměru sil ve startovním poli. To by alespoň podle něj měla přinést revoluční sezona 2021. Také proto se momentálně nechce nikomu vázat.
„Zatím jsem neučinil žádný slib, který by byl delší než ten, jenž jsem dal do konce roku 2020. Byl bych rád, kdyby nám v sezoně 2020 vše vyšlo a já zůstal s Renaultem, to byl nejlepší a také nejsnazší scénář, ale ve Formuli 1 nikdy nevíte,“ praví Australan.
Ricciardo zároveň nevylučuje, že by mohl závodnickou přilbu pověsit na hřebík, to přesto, že mu je teprve 30 let. Důležitá je podle něj vášeň a zapálení, pokud bude tyto věci postrádat, pak je jeho brzký konec ve Formuli 1 prý rozhodně reálný. Nechce v ní totiž zůstávat za každou cenu. Závodění sice miluje, ale zároveň má spoustu jiných aktivit, koníčků a cílů, kterým by se brzy rád věnoval. Na pokračování ve F1 proto nijak nelpí a nic nehodlá lámat přes koleno.
„V momentě, kdy nebudu mít pro závodění zápal, tak prostě odejdu. Miluji to, v tomhle světe jsem vyrůstal, ale v budoucnu bych rád dělal i něco jiného. Ať už to jsou další sporty nebo věci. Jako třeba hudba a tak dál. Uvidíme, co se stane,“ líčí.
Klíčovou roli v Ricciardově rozhodování budou dozajista hrát nová pravidla. Ta rozhodnou, kam se zkušený jezdec v budoucnu vydá.
Jaké budou podle vás jeho další kroky?
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.