Daniel Ricciardo se zamýšlí nad svou budoucností. Kde australský pilot sám sebe vidí?
Daniel Ricciardo patří k nejzkušenějším pilotům současné Formule 1. Oblíbený Australan vystřídal během své kariéry pilota královské disciplíny motorsportu čtyři stáje Postupně se jednalo a Toro Rosso, HRT, Red Bull a Renault. Právě francouzská stáj je přitom jeho aktuálním působištěm.
V Enstone má rodák z Perthu smlouvu ještě pro příští ročník, co s ním bude dál, je ale v tuto chvíli zahaleno neprostupnou rouškou tajemství. A nutno říct, že sám Daniel na rozhodnutí o své budoucnosti nijak nespěchá. Vysoce cenění pilot očekává razantní přesypání poměru sil ve startovním poli. To by alespoň podle něj měla přinést revoluční sezona 2021. Také proto se momentálně nechce nikomu vázat.
„Zatím jsem neučinil žádný slib, který by byl delší než ten, jenž jsem dal do konce roku 2020. Byl bych rád, kdyby nám v sezoně 2020 vše vyšlo a já zůstal s Renaultem, to byl nejlepší a také nejsnazší scénář, ale ve Formuli 1 nikdy nevíte,“ praví Australan.
Ricciardo zároveň nevylučuje, že by mohl závodnickou přilbu pověsit na hřebík, to přesto, že mu je teprve 30 let. Důležitá je podle něj vášeň a zapálení, pokud bude tyto věci postrádat, pak je jeho brzký konec ve Formuli 1 prý rozhodně reálný. Nechce v ní totiž zůstávat za každou cenu. Závodění sice miluje, ale zároveň má spoustu jiných aktivit, koníčků a cílů, kterým by se brzy rád věnoval. Na pokračování ve F1 proto nijak nelpí a nic nehodlá lámat přes koleno.
„V momentě, kdy nebudu mít pro závodění zápal, tak prostě odejdu. Miluji to, v tomhle světe jsem vyrůstal, ale v budoucnu bych rád dělal i něco jiného. Ať už to jsou další sporty nebo věci. Jako třeba hudba a tak dál. Uvidíme, co se stane,“ líčí.
Klíčovou roli v Ricciardově rozhodování budou dozajista hrát nová pravidla. Ta rozhodnou, kam se zkušený jezdec v budoucnu vydá.
Jaké budou podle vás jeho další kroky?
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.