Bývalý pilot Sauberu Pascal Wehrlein zůstane jako vývojový jezdec u Ferrari, které pokračuje v investicích do svého nového simulátoru. Ale ani ostatní týmy nezahálejí.
Před začátkem letošní sezóny budou mít týmy k dispozici méně testovacích dnů než obvykle - uskuteční se pouze dva třídenní testy (19. - 21. a 26. - 28. února), zatímco loni mohly kroužit po dráze třetinu více času. S tím stoupá úloha simulátoru při výzkumu a vývoji - a to je důvod, proč se většina týmů zaměřuje na jejich modernizaci.
Ferrari si kvůli tomu také nechává Pascala Wehrleina, jenž ve Formuli 1 kdysi závodil. Kromě účasti v šampionátu Formule E bude trávit spoustu času na simulátoru v Maranellu.
"Pro letošní rok mám stále zkušené jezdce. Pascal s námi tedy zůstává, máme však i další piloty, kteří možná nemají tolik zkušeností ve Formuli 1, ale na simulátoru strávili mnoho let," pochvaluje si šéf Ferrari Mattia Binotto.
"Naši simulátoroví jezdci jsou do týmu velmi dobře integrovaní. Simulátor je čím dál důležitější, proto do něj budeme v budoucnosti investovat," pokračuje. Ferrari letos navýšilo rozpočet pro svůj tým v F1, protože se kromě současného monopostu musí již věnovat také vozu pro rok 2021, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech.
"Jsme připraveni investovat. Naštěstí automobilový byznys tyto investice může podpořit, nejen pokud jde o lidi, ale také v oblasti infrastruktury. Jedním příkladem je to, že stavíme nový simulátor," potvrzuje výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri.
Stáj z Maranella není jediná, která chystá takové investice: nový simulátor připravuje také McLaren, jenž se vrhl i na nový aerodynamický tunel. Aerodynamické oddělení a vybavení vylepšuje rovněž Renault či Racing Point, jenž dokončuje přístavbu nové továrny. Ta "nebude extravagantní, ale účelná," a počet zaměstnanců díky ní naroste z loňských 400 na šest stovek.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.