Bývalý pilot Sauberu Pascal Wehrlein zůstane jako vývojový jezdec u Ferrari, které pokračuje v investicích do svého nového simulátoru. Ale ani ostatní týmy nezahálejí.
Před začátkem letošní sezóny budou mít týmy k dispozici méně testovacích dnů než obvykle - uskuteční se pouze dva třídenní testy (19. - 21. a 26. - 28. února), zatímco loni mohly kroužit po dráze třetinu více času. S tím stoupá úloha simulátoru při výzkumu a vývoji - a to je důvod, proč se většina týmů zaměřuje na jejich modernizaci.
Ferrari si kvůli tomu také nechává Pascala Wehrleina, jenž ve Formuli 1 kdysi závodil. Kromě účasti v šampionátu Formule E bude trávit spoustu času na simulátoru v Maranellu.
"Pro letošní rok mám stále zkušené jezdce. Pascal s námi tedy zůstává, máme však i další piloty, kteří možná nemají tolik zkušeností ve Formuli 1, ale na simulátoru strávili mnoho let," pochvaluje si šéf Ferrari Mattia Binotto.
"Naši simulátoroví jezdci jsou do týmu velmi dobře integrovaní. Simulátor je čím dál důležitější, proto do něj budeme v budoucnosti investovat," pokračuje. Ferrari letos navýšilo rozpočet pro svůj tým v F1, protože se kromě současného monopostu musí již věnovat také vozu pro rok 2021, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech.
"Jsme připraveni investovat. Naštěstí automobilový byznys tyto investice může podpořit, nejen pokud jde o lidi, ale také v oblasti infrastruktury. Jedním příkladem je to, že stavíme nový simulátor," potvrzuje výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri.
Stáj z Maranella není jediná, která chystá takové investice: nový simulátor připravuje také McLaren, jenž se vrhl i na nový aerodynamický tunel. Aerodynamické oddělení a vybavení vylepšuje rovněž Renault či Racing Point, jenž dokončuje přístavbu nové továrny. Ta "nebude extravagantní, ale účelná," a počet zaměstnanců díky ní naroste z loňských 400 na šest stovek.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.