Bývalý pilot Sauberu Pascal Wehrlein zůstane jako vývojový jezdec u Ferrari, které pokračuje v investicích do svého nového simulátoru. Ale ani ostatní týmy nezahálejí.
Před začátkem letošní sezóny budou mít týmy k dispozici méně testovacích dnů než obvykle - uskuteční se pouze dva třídenní testy (19. - 21. a 26. - 28. února), zatímco loni mohly kroužit po dráze třetinu více času. S tím stoupá úloha simulátoru při výzkumu a vývoji - a to je důvod, proč se většina týmů zaměřuje na jejich modernizaci.
Ferrari si kvůli tomu také nechává Pascala Wehrleina, jenž ve Formuli 1 kdysi závodil. Kromě účasti v šampionátu Formule E bude trávit spoustu času na simulátoru v Maranellu.
"Pro letošní rok mám stále zkušené jezdce. Pascal s námi tedy zůstává, máme však i další piloty, kteří možná nemají tolik zkušeností ve Formuli 1, ale na simulátoru strávili mnoho let," pochvaluje si šéf Ferrari Mattia Binotto.
"Naši simulátoroví jezdci jsou do týmu velmi dobře integrovaní. Simulátor je čím dál důležitější, proto do něj budeme v budoucnosti investovat," pokračuje. Ferrari letos navýšilo rozpočet pro svůj tým v F1, protože se kromě současného monopostu musí již věnovat také vozu pro rok 2021, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech.
"Jsme připraveni investovat. Naštěstí automobilový byznys tyto investice může podpořit, nejen pokud jde o lidi, ale také v oblasti infrastruktury. Jedním příkladem je to, že stavíme nový simulátor," potvrzuje výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri.
Stáj z Maranella není jediná, která chystá takové investice: nový simulátor připravuje také McLaren, jenž se vrhl i na nový aerodynamický tunel. Aerodynamické oddělení a vybavení vylepšuje rovněž Renault či Racing Point, jenž dokončuje přístavbu nové továrny. Ta "nebude extravagantní, ale účelná," a počet zaměstnanců díky ní naroste z loňských 400 na šest stovek.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.