Giovinazzi kvůli havárii v Belgii málem přišel o místo. Když pak začal předčit Kimiho, už si toho nikdo nevšímal

Antonio Giovinazzi během tréninku na Hungaroringu
Antonio Giovinazzi během tréninku na Hungaroringu, foto: Alfa Romeo Racing
Petr Hlawiczka 3. ledna 2020 6:10
Sdílej:

Antonio Giovinazzi kvůli své havárii v závěru Velké ceny Belgie 2019 přišel podle šéfa týmu Frederica Vasseura málem o své místo u Alfy Romeo. Sice pak skvěle zareagoval, zlepšil svou výkonnost a porážel svého týmového kolegu, nikdo si toho už ale moc nevšímal - šlo totiž o boje mimo bodovaná místa, když jejich vůz už nebyl tak konkurenceschopný.

Nováček Giovinazzi neprožil s Alfou Romeo po boku Kimiho Räikkönena nejlepší první polovinu sezóny. Ve Spa-Francorchamps se zdálo, že konečně dosáhne na body, když zbytečně havaroval v předposledním kole závodu, v němž se držel na bodech. O týden později se doma v Monze zvedl a pod tlakem vybojoval deváté místo.

"[Nehoda v Belgii] byla pro všechny v týmu velkým šokem, protože šlo o dobrou příležitost. Antonio se zčistajasna zjevil a v jednom z posledních kol havaroval," vzpomíná šéf Alfy Romeo na smolný závod, v němž přišli o Kimiho v podstatě hned po startu, když do něj narazil Max Verstappen a hodně mu poškodil podlahu.

"S Antoniem jsme pak vedli náročný rozhovor, protože takové věci mohou rozhodnout o vaší kariéře. Přemýšleli jsme o budoucnosti. Museli jsme si následující týden sednout, abychom situaci probrali, on pak zareagoval výtečně," pochvaluje si Vasseur jeho víkend v Itálii, kde jej čekal ten "nejtěžší závod."

"Obrovský tlak, tuna hostů, domácí závod Alfy Romeo. Čekala jej tisková konference, takže navíc spousta otázek ohledně Spa. OK, teď je čas na reakci. Odvedl pod tlakem velmi dobrou práci. V Monze a v Singapuru si vedl výborně - bylo to fajn mít Antonia ve vedení závodu," pokračuje 51letý Francouz.

Dobré výkony a smůla zároveňVe druhé části sezóny podával Giovinazzi mnohem lepší výkony než v té první. Zlepšil svou konzistenci v závodech a v kvalifikacích byl častěji úspěšnější než Kimi Räikkönen, jehož předčil i v bodovém zisku. Díky tomu si udržel své místo, o které se zajímal Nico Hülkenberg, jenže už to moc vidět nebylo.

"U Antonia byl ten problém, že jsme postrádali výkonnost, když byl na špici. Můžete sice být před svým týmovým kolegou, ale už to bylo jen o 14. nebo 15. místech," poukazuje Vasseur na nezájem médií v takových případech. "Pokud to je šesté nebo sedmé místo, tak o vás všichni mluví."

Vzestup Giovinazziho formy, která gradovala v Brazílii pátou příčkou, zkrátka kolidoval s poklesem výkonnosti Alfy Romeo, která se ve druhé části propadala až na konečné osmé místo, přitom po úvodních třech podnicích sezóny 2019 byla čtvrtá.

"Jedna věc je to ukázat týmu a druhá bodovat, protože pro vy, celý padok a všichni se zkrátka soustředí na výsledky. Je to těžké provést řádnou analýzu, pokud do toho nejste každý den zapojeni. Nějak se zbavíte tíhy ze svých ramenou," dodává Vasseur, jenž nakonec jezdecké složení svého týmu nezměnil.

Za stáj sídlící ve švýcarském Hinwilu bude nadále závodit Giovinazzi s Räikkönenem, letos jim ale bude pomáhat nový rezervní pilot - zkušený Robert Kubica, s nímž přichází také hlavní sponzor Orlen se slušnou finanční injekcí. Proto se její název oficiálně mění na Alfa Romeo Racing Orlen.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.