Nicolas Todt vzpomíná na začátky spolupráce s Charlesem Leclercem. Zároveň popisuje, co nejvíce obdivoval na Michaelu Schumacherovi.
Nicolas Todt, syn současného prezidenta FIA Jeana Todta je ve Formuli 1 znám jako špičkový jezdecký manažer. Pod rukama mu prošla celá řada pilotů, například Felipe Massa, Daniil Kvjat a mnozí další. Mezi jeho svěřence se taktéž řadí mladíček ve službách Ferrari Charles Leclerc a právě na něj je Todt mladší ze všech svých svěřenců nejpyšnější.
Příběh mladého Monačana už je dobře známým. Vítěz aktuálně dvou Velkých cen Formule 1 musel svou závodní kariéru téměř ukončit. Jeho rodina totiž neměla dostatek finančních prostředků, aby mohl Leclerc dále závodit. Do celé situace se nicméně tehdy vložil Jules Bianchi. Francouz, který tragicky zahynul na následky těžké nehody ze Suzuky roku 2014 okamžitě rozpoznal Monačanův talent.
Byl to právě Bianchi, kdo doporučil svému tehdejšímu manažerovi Nicolasi Todtovi, aby začal přemýšlet o Leclercově podpoře, přičemž jeho slova nakonec padla na úrodnou půdu. Todt junior poté přivedl monackého jezdce do akademie Ferrari a zbytek story už není třeba popisovat.
„Smlouvu s Charlesem jsem podepsal, když mu bylo šestnáct let. Přivedl jsem ho do akademie Ferrari a teď za ně jezdí. Na tohle jsem pyšný ze všeho nejvíc. Chystal se se závoděním skončit, protože neměl peníze, tak jsem mu pomohl a dnes jezdí pro Ferrari. Jsem na něj pyšný nejvíc, začali jsme spolupracovat, když byl ještě hodně mladý. Pozoroval jsem téměř celý jeho vývoj, to je na mojí práci skvělé,“ říká Todt.
Vzhledem k tomu, že jeho otec byl v minulosti šéfem Ferrari, měl Nicholas Todt k tomuto týmu blízko dlouhodobě. Zažil éru Michaela Schumachera, přičemž se řadí k těm, kteří mohli fenomenálního Němce poznat osobně.
„Je to nejlepší jezdec, kterého jsem kdy poznal. Představuje všechno to, čím byl měl všestranný jezdec disponovat. V jeho případě to nebylo jen o talentu, ale také o enormní pracovní morálce. To, že jste rychlí je jedna věc, mít charisma a vůdčí schopnosti je však už věc druhá. Ve Ferrari zažil řadu těžkých chvil, ale tým vždy podporoval. Řada závodníků by na jeho místě řekla, že auto je prostě špatné, ale Michael vždy stál za týmem,“ uzavírá Nicolas Todt.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.