Nicolas Todt vzpomíná na začátky spolupráce s Charlesem Leclercem. Zároveň popisuje, co nejvíce obdivoval na Michaelu Schumacherovi.
Nicolas Todt, syn současného prezidenta FIA Jeana Todta je ve Formuli 1 znám jako špičkový jezdecký manažer. Pod rukama mu prošla celá řada pilotů, například Felipe Massa, Daniil Kvjat a mnozí další. Mezi jeho svěřence se taktéž řadí mladíček ve službách Ferrari Charles Leclerc a právě na něj je Todt mladší ze všech svých svěřenců nejpyšnější.
Příběh mladého Monačana už je dobře známým. Vítěz aktuálně dvou Velkých cen Formule 1 musel svou závodní kariéru téměř ukončit. Jeho rodina totiž neměla dostatek finančních prostředků, aby mohl Leclerc dále závodit. Do celé situace se nicméně tehdy vložil Jules Bianchi. Francouz, který tragicky zahynul na následky těžké nehody ze Suzuky roku 2014 okamžitě rozpoznal Monačanův talent.
Byl to právě Bianchi, kdo doporučil svému tehdejšímu manažerovi Nicolasi Todtovi, aby začal přemýšlet o Leclercově podpoře, přičemž jeho slova nakonec padla na úrodnou půdu. Todt junior poté přivedl monackého jezdce do akademie Ferrari a zbytek story už není třeba popisovat.
„Smlouvu s Charlesem jsem podepsal, když mu bylo šestnáct let. Přivedl jsem ho do akademie Ferrari a teď za ně jezdí. Na tohle jsem pyšný ze všeho nejvíc. Chystal se se závoděním skončit, protože neměl peníze, tak jsem mu pomohl a dnes jezdí pro Ferrari. Jsem na něj pyšný nejvíc, začali jsme spolupracovat, když byl ještě hodně mladý. Pozoroval jsem téměř celý jeho vývoj, to je na mojí práci skvělé,“ říká Todt.
Vzhledem k tomu, že jeho otec byl v minulosti šéfem Ferrari, měl Nicholas Todt k tomuto týmu blízko dlouhodobě. Zažil éru Michaela Schumachera, přičemž se řadí k těm, kteří mohli fenomenálního Němce poznat osobně.
„Je to nejlepší jezdec, kterého jsem kdy poznal. Představuje všechno to, čím byl měl všestranný jezdec disponovat. V jeho případě to nebylo jen o talentu, ale také o enormní pracovní morálce. To, že jste rychlí je jedna věc, mít charisma a vůdčí schopnosti je však už věc druhá. Ve Ferrari zažil řadu těžkých chvil, ale tým vždy podporoval. Řada závodníků by na jeho místě řekla, že auto je prostě špatné, ale Michael vždy stál za týmem,“ uzavírá Nicolas Todt.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.