Nicolas Todt vzpomíná na začátky spolupráce s Charlesem Leclercem. Zároveň popisuje, co nejvíce obdivoval na Michaelu Schumacherovi.
Nicolas Todt, syn současného prezidenta FIA Jeana Todta je ve Formuli 1 znám jako špičkový jezdecký manažer. Pod rukama mu prošla celá řada pilotů, například Felipe Massa, Daniil Kvjat a mnozí další. Mezi jeho svěřence se taktéž řadí mladíček ve službách Ferrari Charles Leclerc a právě na něj je Todt mladší ze všech svých svěřenců nejpyšnější.
Příběh mladého Monačana už je dobře známým. Vítěz aktuálně dvou Velkých cen Formule 1 musel svou závodní kariéru téměř ukončit. Jeho rodina totiž neměla dostatek finančních prostředků, aby mohl Leclerc dále závodit. Do celé situace se nicméně tehdy vložil Jules Bianchi. Francouz, který tragicky zahynul na následky těžké nehody ze Suzuky roku 2014 okamžitě rozpoznal Monačanův talent.
Byl to právě Bianchi, kdo doporučil svému tehdejšímu manažerovi Nicolasi Todtovi, aby začal přemýšlet o Leclercově podpoře, přičemž jeho slova nakonec padla na úrodnou půdu. Todt junior poté přivedl monackého jezdce do akademie Ferrari a zbytek story už není třeba popisovat.
„Smlouvu s Charlesem jsem podepsal, když mu bylo šestnáct let. Přivedl jsem ho do akademie Ferrari a teď za ně jezdí. Na tohle jsem pyšný ze všeho nejvíc. Chystal se se závoděním skončit, protože neměl peníze, tak jsem mu pomohl a dnes jezdí pro Ferrari. Jsem na něj pyšný nejvíc, začali jsme spolupracovat, když byl ještě hodně mladý. Pozoroval jsem téměř celý jeho vývoj, to je na mojí práci skvělé,“ říká Todt.
Vzhledem k tomu, že jeho otec byl v minulosti šéfem Ferrari, měl Nicholas Todt k tomuto týmu blízko dlouhodobě. Zažil éru Michaela Schumachera, přičemž se řadí k těm, kteří mohli fenomenálního Němce poznat osobně.
„Je to nejlepší jezdec, kterého jsem kdy poznal. Představuje všechno to, čím byl měl všestranný jezdec disponovat. V jeho případě to nebylo jen o talentu, ale také o enormní pracovní morálce. To, že jste rychlí je jedna věc, mít charisma a vůdčí schopnosti je však už věc druhá. Ve Ferrari zažil řadu těžkých chvil, ale tým vždy podporoval. Řada závodníků by na jeho místě řekla, že auto je prostě špatné, ale Michael vždy stál za týmem,“ uzavírá Nicolas Todt.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.