Nicolas Todt vzpomíná na začátky spolupráce s Charlesem Leclercem. Zároveň popisuje, co nejvíce obdivoval na Michaelu Schumacherovi.
Nicolas Todt, syn současného prezidenta FIA Jeana Todta je ve Formuli 1 znám jako špičkový jezdecký manažer. Pod rukama mu prošla celá řada pilotů, například Felipe Massa, Daniil Kvjat a mnozí další. Mezi jeho svěřence se taktéž řadí mladíček ve službách Ferrari Charles Leclerc a právě na něj je Todt mladší ze všech svých svěřenců nejpyšnější.
Příběh mladého Monačana už je dobře známým. Vítěz aktuálně dvou Velkých cen Formule 1 musel svou závodní kariéru téměř ukončit. Jeho rodina totiž neměla dostatek finančních prostředků, aby mohl Leclerc dále závodit. Do celé situace se nicméně tehdy vložil Jules Bianchi. Francouz, který tragicky zahynul na následky těžké nehody ze Suzuky roku 2014 okamžitě rozpoznal Monačanův talent.
Byl to právě Bianchi, kdo doporučil svému tehdejšímu manažerovi Nicolasi Todtovi, aby začal přemýšlet o Leclercově podpoře, přičemž jeho slova nakonec padla na úrodnou půdu. Todt junior poté přivedl monackého jezdce do akademie Ferrari a zbytek story už není třeba popisovat.
„Smlouvu s Charlesem jsem podepsal, když mu bylo šestnáct let. Přivedl jsem ho do akademie Ferrari a teď za ně jezdí. Na tohle jsem pyšný ze všeho nejvíc. Chystal se se závoděním skončit, protože neměl peníze, tak jsem mu pomohl a dnes jezdí pro Ferrari. Jsem na něj pyšný nejvíc, začali jsme spolupracovat, když byl ještě hodně mladý. Pozoroval jsem téměř celý jeho vývoj, to je na mojí práci skvělé,“ říká Todt.
Vzhledem k tomu, že jeho otec byl v minulosti šéfem Ferrari, měl Nicholas Todt k tomuto týmu blízko dlouhodobě. Zažil éru Michaela Schumachera, přičemž se řadí k těm, kteří mohli fenomenálního Němce poznat osobně.
„Je to nejlepší jezdec, kterého jsem kdy poznal. Představuje všechno to, čím byl měl všestranný jezdec disponovat. V jeho případě to nebylo jen o talentu, ale také o enormní pracovní morálce. To, že jste rychlí je jedna věc, mít charisma a vůdčí schopnosti je však už věc druhá. Ve Ferrari zažil řadu těžkých chvil, ale tým vždy podporoval. Řada závodníků by na jeho místě řekla, že auto je prostě špatné, ale Michael vždy stál za týmem,“ uzavírá Nicolas Todt.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.