Ferrari potvrzuje, že jeho pohonná jednotka v sezóně 2019 splňovala všechna pravidla. Jakýkoliv náznak podvodu by podle technického ředitele Mattii Binotta byl odhalen hned při první kontrole.
Italský tým byl kvůli výkonům svého motoru pod drobnohledem, obzvlášť po letní přestávce, kdy vyhrál šest kvalifikací po sobě a soupeři se nedokázali přiblížit k jeho maximálním rychlostem na rovinkách.
Scuderia uznávala, že má výkonnostní náskok - ovšem nikoliv 50 koní, jak někteří tvrdili. Podle Binotta dosahoval maximálně 15 - 20 koní. A když se k tomu přidal jejich aerodynamický koncept kladoucí důraz na nízký odpor, rázem se z toho zrodila silná stránka.
FIA během sezóny na podnět rivalů vydala několik technických směrnic týkající se spalování oleje či měření průtoku paliva, montovala dodatečné senzory a monitorovala využívání elektrické energie a baterií, nikdy však na nic ilegálního nepřišla.
"Když se ohlédnu za celou sezónou, tak jsme před či po vydání technických směrnic byli tím nejčastěji kontrolovaným týmem. Když máte výkonnostní výhodu, kterou jsem po celou sezónu rozhodně měli, tak se stanete nejčastěji kontrolovaným týmem," uvádí Binotto.
"Když jste kontrolovaní, tak je to normální. Je to v určitém směru dobré, protože ty kontroly dokazují, že jste legální. Po vydání technických směrnic se počet kontrol na našich vozech znásobil. Hodnocení bylo předáváno FIA a hovořilo se o detailech," pokračuje technický ředitel Ferrari.
"Cokoliv tedy mohlo být uděláno díky spolupráci s FIA, to bylo uděláno. Nikdy jsme v poslední části sezóny neměnili způsob, jakým provozujeme motor, což ukazuje, že naše pohonná jednotka byla zcela legální. Pokud by tomu tak nebylo, pokud by něco pravidlům neodpovídalo, tak by to vyšlo najevo hned pří první kontrole," upozorňuje Binotto kritiky.
Na závěr se vyjádřil k pokutě ve výši 50 000 Euro (1,28 mil. Kč) z poslední velké ceny sezóny kvůli tomu, že ve voze Charlese Leclerca komisaři nalezli o 5 kg paliva více, než Ferrari uvedlo v dokumentu pro FIA. Ferrari podle něj vše udělalo správně.
"Byla provedena spousta měření, která byla vždy koherentní. Nesedělo pouze to jediné, o němž jsme nevěděli, neviděli jsme ho a dozvěděli jsme se o něm při procházení vydaných dokumentů na konci závodu," vrací se Binotto k událostem z Abú Zabí.
"V tu chvíli nedokážete už nic prověřit, protože palivo bylo spotřebováno. V tu neděli všechna data seděla, kromě jednoho okamžiku, ale už nebyl žádný způsob, jak se vrátit k tomu, co se přihodilo. Nikdo nedokáže vysvětlit, co se při tom měření stalo," dodává.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.