Ferrari potvrzuje, že jeho pohonná jednotka v sezóně 2019 splňovala všechna pravidla. Jakýkoliv náznak podvodu by podle technického ředitele Mattii Binotta byl odhalen hned při první kontrole.
Italský tým byl kvůli výkonům svého motoru pod drobnohledem, obzvlášť po letní přestávce, kdy vyhrál šest kvalifikací po sobě a soupeři se nedokázali přiblížit k jeho maximálním rychlostem na rovinkách.
Scuderia uznávala, že má výkonnostní náskok - ovšem nikoliv 50 koní, jak někteří tvrdili. Podle Binotta dosahoval maximálně 15 - 20 koní. A když se k tomu přidal jejich aerodynamický koncept kladoucí důraz na nízký odpor, rázem se z toho zrodila silná stránka.
FIA během sezóny na podnět rivalů vydala několik technických směrnic týkající se spalování oleje či měření průtoku paliva, montovala dodatečné senzory a monitorovala využívání elektrické energie a baterií, nikdy však na nic ilegálního nepřišla.
"Když se ohlédnu za celou sezónou, tak jsme před či po vydání technických směrnic byli tím nejčastěji kontrolovaným týmem. Když máte výkonnostní výhodu, kterou jsem po celou sezónu rozhodně měli, tak se stanete nejčastěji kontrolovaným týmem," uvádí Binotto.
"Když jste kontrolovaní, tak je to normální. Je to v určitém směru dobré, protože ty kontroly dokazují, že jste legální. Po vydání technických směrnic se počet kontrol na našich vozech znásobil. Hodnocení bylo předáváno FIA a hovořilo se o detailech," pokračuje technický ředitel Ferrari.
"Cokoliv tedy mohlo být uděláno díky spolupráci s FIA, to bylo uděláno. Nikdy jsme v poslední části sezóny neměnili způsob, jakým provozujeme motor, což ukazuje, že naše pohonná jednotka byla zcela legální. Pokud by tomu tak nebylo, pokud by něco pravidlům neodpovídalo, tak by to vyšlo najevo hned pří první kontrole," upozorňuje Binotto kritiky.
Na závěr se vyjádřil k pokutě ve výši 50 000 Euro (1,28 mil. Kč) z poslední velké ceny sezóny kvůli tomu, že ve voze Charlese Leclerca komisaři nalezli o 5 kg paliva více, než Ferrari uvedlo v dokumentu pro FIA. Ferrari podle něj vše udělalo správně.
"Byla provedena spousta měření, která byla vždy koherentní. Nesedělo pouze to jediné, o němž jsme nevěděli, neviděli jsme ho a dozvěděli jsme se o něm při procházení vydaných dokumentů na konci závodu," vrací se Binotto k událostem z Abú Zabí.
"V tu chvíli nedokážete už nic prověřit, protože palivo bylo spotřebováno. V tu neděli všechna data seděla, kromě jednoho okamžiku, ale už nebyl žádný způsob, jak se vrátit k tomu, co se přihodilo. Nikdo nedokáže vysvětlit, co se při tom měření stalo," dodává.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.