Robert Kubica byl aktérem mimořádně sledovaného návratu do Formule 1. Výsledkově se sice nezdařil, ale rodák z Krakova svého kroku nelituje.
Návrat Roberta Kubici do Formule 1 byl od samého prvopočátku hodně sledovaným tématem. Prakticky všechny zajímalo, jak si nyní pětatřicetiletý Polák v královně motorsportu povede. Až do letošního března byla totiž jeho poslední Velkou cenou ta v Abú Zabí z roku 2010.To už je z dnešního pohledu poměrně hodně vousatá záležitost.
V následné zimní přestávce sice rodák z Krakova ještě stihl předsezonní testy, ale pak havaroval v závodu rallye, což ho málem stálo život. Doktorům se jej však naštěstí podařilo zachránit, ale následovala opravdu setsakramentsky dlouhá rekonvalescence. Jak by taky ne, když Kubica utrpěl mnohočetná poranění, přičemž asi nejvážnější byla ta na rukou, která jej málem o jednu vrchní končetinu připravila. V té době to vypadalo s Robertovým návratem do světa rychlých kol bídně. Nicméně Polák ukázal obdivuhodnou sílu charakteru, právě tahle vlastnost mu pomohla vrátit se nejen do běžného života, ale také za volant závodních vozů.
Zkoušel to na okruzích i ve WRC. Ze všeho nejvíc ovšem stále pokukoval po F1. Dlouho to přitom vypadalo na nesplnitelný sen, až se nakonec ozval Williams. Polák byl v britské stáji nejdříve vývojovým plotem. To se změnilo před tímto ročníkem, kdy mu připadla sedačka po Lanci Strollovi, který odešel do Racing Pointu.
Z hlediska výkonnosti to však šťastný comeback nebyl. Williams se trápil na dně výsledkové listiny a Kubica byl permanentně pomalejší než jeho mladičký týmový kolega Russell. Rozdíl mezi nimi byl přitom často markantní
V závislosti na výše popsaná fakta se proto čím dál častěji začaly objevovat otázky, zda svého návratu nelituje, zvlášť když se rozhodl na konci aktuální sezony Williams i Formuli 1 opustit. Tyto úvahy však velký oblíbenec polských fanoušků rázně odmítá.
„V momentě, když jsem přestal závodit, bylo mým jediným cílem, abych se vrátil do co nejvyšší kategorie motorsportu. Z mého pohledu je fakt, že jsem se vrátil až do Formule 1 velkým osobním úspěchem.“
„Doufali jsme, že se nám bude dařit o něco lépe, ale takový je život. To je zkrátka Formule 1. Na druhou stranu jsme věděli, že to bude těžké už od samého začátku. S týmem jsem byl už loni, takže jsme věděli, že nás čeká těžká sezona. Měli jsme složité období, na začátku to byla spousta problémů, ale jak už jsem řekl. To je Formule 1. Proto je tak vzrušující a zároveň tak těžká,“ dodává.
Svému v současnosti už bývalému týmu přeje do budoucna jen to nejlepší. Podle svých slov pevně věří, že se Williamsu začíná blýskat na lepší časy.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.