Robert Kubica byl aktérem mimořádně sledovaného návratu do Formule 1. Výsledkově se sice nezdařil, ale rodák z Krakova svého kroku nelituje.
Návrat Roberta Kubici do Formule 1 byl od samého prvopočátku hodně sledovaným tématem. Prakticky všechny zajímalo, jak si nyní pětatřicetiletý Polák v královně motorsportu povede. Až do letošního března byla totiž jeho poslední Velkou cenou ta v Abú Zabí z roku 2010.To už je z dnešního pohledu poměrně hodně vousatá záležitost.
V následné zimní přestávce sice rodák z Krakova ještě stihl předsezonní testy, ale pak havaroval v závodu rallye, což ho málem stálo život. Doktorům se jej však naštěstí podařilo zachránit, ale následovala opravdu setsakramentsky dlouhá rekonvalescence. Jak by taky ne, když Kubica utrpěl mnohočetná poranění, přičemž asi nejvážnější byla ta na rukou, která jej málem o jednu vrchní končetinu připravila. V té době to vypadalo s Robertovým návratem do světa rychlých kol bídně. Nicméně Polák ukázal obdivuhodnou sílu charakteru, právě tahle vlastnost mu pomohla vrátit se nejen do běžného života, ale také za volant závodních vozů.
Zkoušel to na okruzích i ve WRC. Ze všeho nejvíc ovšem stále pokukoval po F1. Dlouho to přitom vypadalo na nesplnitelný sen, až se nakonec ozval Williams. Polák byl v britské stáji nejdříve vývojovým plotem. To se změnilo před tímto ročníkem, kdy mu připadla sedačka po Lanci Strollovi, který odešel do Racing Pointu.
Z hlediska výkonnosti to však šťastný comeback nebyl. Williams se trápil na dně výsledkové listiny a Kubica byl permanentně pomalejší než jeho mladičký týmový kolega Russell. Rozdíl mezi nimi byl přitom často markantní
V závislosti na výše popsaná fakta se proto čím dál častěji začaly objevovat otázky, zda svého návratu nelituje, zvlášť když se rozhodl na konci aktuální sezony Williams i Formuli 1 opustit. Tyto úvahy však velký oblíbenec polských fanoušků rázně odmítá.
„V momentě, když jsem přestal závodit, bylo mým jediným cílem, abych se vrátil do co nejvyšší kategorie motorsportu. Z mého pohledu je fakt, že jsem se vrátil až do Formule 1 velkým osobním úspěchem.“
„Doufali jsme, že se nám bude dařit o něco lépe, ale takový je život. To je zkrátka Formule 1. Na druhou stranu jsme věděli, že to bude těžké už od samého začátku. S týmem jsem byl už loni, takže jsme věděli, že nás čeká těžká sezona. Měli jsme složité období, na začátku to byla spousta problémů, ale jak už jsem řekl. To je Formule 1. Proto je tak vzrušující a zároveň tak těžká,“ dodává.
Svému v současnosti už bývalému týmu přeje do budoucna jen to nejlepší. Podle svých slov pevně věří, že se Williamsu začíná blýskat na lepší časy.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.