Robert Kubica byl aktérem mimořádně sledovaného návratu do Formule 1. Výsledkově se sice nezdařil, ale rodák z Krakova svého kroku nelituje.
Návrat Roberta Kubici do Formule 1 byl od samého prvopočátku hodně sledovaným tématem. Prakticky všechny zajímalo, jak si nyní pětatřicetiletý Polák v královně motorsportu povede. Až do letošního března byla totiž jeho poslední Velkou cenou ta v Abú Zabí z roku 2010.To už je z dnešního pohledu poměrně hodně vousatá záležitost.
V následné zimní přestávce sice rodák z Krakova ještě stihl předsezonní testy, ale pak havaroval v závodu rallye, což ho málem stálo život. Doktorům se jej však naštěstí podařilo zachránit, ale následovala opravdu setsakramentsky dlouhá rekonvalescence. Jak by taky ne, když Kubica utrpěl mnohočetná poranění, přičemž asi nejvážnější byla ta na rukou, která jej málem o jednu vrchní končetinu připravila. V té době to vypadalo s Robertovým návratem do světa rychlých kol bídně. Nicméně Polák ukázal obdivuhodnou sílu charakteru, právě tahle vlastnost mu pomohla vrátit se nejen do běžného života, ale také za volant závodních vozů.
Zkoušel to na okruzích i ve WRC. Ze všeho nejvíc ovšem stále pokukoval po F1. Dlouho to přitom vypadalo na nesplnitelný sen, až se nakonec ozval Williams. Polák byl v britské stáji nejdříve vývojovým plotem. To se změnilo před tímto ročníkem, kdy mu připadla sedačka po Lanci Strollovi, který odešel do Racing Pointu.
Z hlediska výkonnosti to však šťastný comeback nebyl. Williams se trápil na dně výsledkové listiny a Kubica byl permanentně pomalejší než jeho mladičký týmový kolega Russell. Rozdíl mezi nimi byl přitom často markantní
V závislosti na výše popsaná fakta se proto čím dál častěji začaly objevovat otázky, zda svého návratu nelituje, zvlášť když se rozhodl na konci aktuální sezony Williams i Formuli 1 opustit. Tyto úvahy však velký oblíbenec polských fanoušků rázně odmítá.
„V momentě, když jsem přestal závodit, bylo mým jediným cílem, abych se vrátil do co nejvyšší kategorie motorsportu. Z mého pohledu je fakt, že jsem se vrátil až do Formule 1 velkým osobním úspěchem.“
„Doufali jsme, že se nám bude dařit o něco lépe, ale takový je život. To je zkrátka Formule 1. Na druhou stranu jsme věděli, že to bude těžké už od samého začátku. S týmem jsem byl už loni, takže jsme věděli, že nás čeká těžká sezona. Měli jsme složité období, na začátku to byla spousta problémů, ale jak už jsem řekl. To je Formule 1. Proto je tak vzrušující a zároveň tak těžká,“ dodává.
Svému v současnosti už bývalému týmu přeje do budoucna jen to nejlepší. Podle svých slov pevně věří, že se Williamsu začíná blýskat na lepší časy.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.