Robert Kubica byl aktérem mimořádně sledovaného návratu do Formule 1. Výsledkově se sice nezdařil, ale rodák z Krakova svého kroku nelituje.
Návrat Roberta Kubici do Formule 1 byl od samého prvopočátku hodně sledovaným tématem. Prakticky všechny zajímalo, jak si nyní pětatřicetiletý Polák v královně motorsportu povede. Až do letošního března byla totiž jeho poslední Velkou cenou ta v Abú Zabí z roku 2010.To už je z dnešního pohledu poměrně hodně vousatá záležitost.
V následné zimní přestávce sice rodák z Krakova ještě stihl předsezonní testy, ale pak havaroval v závodu rallye, což ho málem stálo život. Doktorům se jej však naštěstí podařilo zachránit, ale následovala opravdu setsakramentsky dlouhá rekonvalescence. Jak by taky ne, když Kubica utrpěl mnohočetná poranění, přičemž asi nejvážnější byla ta na rukou, která jej málem o jednu vrchní končetinu připravila. V té době to vypadalo s Robertovým návratem do světa rychlých kol bídně. Nicméně Polák ukázal obdivuhodnou sílu charakteru, právě tahle vlastnost mu pomohla vrátit se nejen do běžného života, ale také za volant závodních vozů.
Zkoušel to na okruzích i ve WRC. Ze všeho nejvíc ovšem stále pokukoval po F1. Dlouho to přitom vypadalo na nesplnitelný sen, až se nakonec ozval Williams. Polák byl v britské stáji nejdříve vývojovým plotem. To se změnilo před tímto ročníkem, kdy mu připadla sedačka po Lanci Strollovi, který odešel do Racing Pointu.
Z hlediska výkonnosti to však šťastný comeback nebyl. Williams se trápil na dně výsledkové listiny a Kubica byl permanentně pomalejší než jeho mladičký týmový kolega Russell. Rozdíl mezi nimi byl přitom často markantní
V závislosti na výše popsaná fakta se proto čím dál častěji začaly objevovat otázky, zda svého návratu nelituje, zvlášť když se rozhodl na konci aktuální sezony Williams i Formuli 1 opustit. Tyto úvahy však velký oblíbenec polských fanoušků rázně odmítá.
„V momentě, když jsem přestal závodit, bylo mým jediným cílem, abych se vrátil do co nejvyšší kategorie motorsportu. Z mého pohledu je fakt, že jsem se vrátil až do Formule 1 velkým osobním úspěchem.“
„Doufali jsme, že se nám bude dařit o něco lépe, ale takový je život. To je zkrátka Formule 1. Na druhou stranu jsme věděli, že to bude těžké už od samého začátku. S týmem jsem byl už loni, takže jsme věděli, že nás čeká těžká sezona. Měli jsme složité období, na začátku to byla spousta problémů, ale jak už jsem řekl. To je Formule 1. Proto je tak vzrušující a zároveň tak těžká,“ dodává.
Svému v současnosti už bývalému týmu přeje do budoucna jen to nejlepší. Podle svých slov pevně věří, že se Williamsu začíná blýskat na lepší časy.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.