Za nemožností využívat systém pro snížení přítlaku (DRS) v první třetině Velké ceny Abú Zabí podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) může výpadek jednoho ze serverů.
Problém se objevil na konci 2. kola, kdy chtěla FIA systém pro všechny aktivovat. Na obrazovkách s časomírou se však týmům objevila zpráva, že jej není možné využívat, protože ředitelství závodu nemůže vozům na trati odeslat příslušný signál. Bez DRS se proto závodilo až do 18. kola, potom už systém fungoval až do konce.
"V podstatě šlo o pád serveru. Hned jsme ho deaktivovali a nezapnuli jsme ho, dokud jsme si nebyli 100 % jisti, ne že jen funguje, ale že je opět funguje se všemi správnými daty," přibližuje ředitel závodu Michael Masi.
"Provedli jsme různé kontroly spolupráce mezi FIA a Skupinou F1, abychom se ujistili, že všechno bezvadně funguje. Nezkusili jsme to, dokud jsme neměli jistotu," pokračuje.
"Obecně jsme neměli potvrzení toho, že se DRS signály dostávají k autům, neměli jsme na co spoléhat. Museli jsme se ujistit, že je vše nahozeno zpět, že to funguje ve stabilním stavu a že můžeme věřit správnosti a rovnoměrnosti odesílaných informací," říká Masi.
Co by se podle něj stalo, kdyby DRS nebylo deaktivováno? "Mohli by ho používat všichni. A abych byl upřímný, raději bych ani nechtěl domýšlet přesný dopad toho, kam bychom se dostali! Efektivním preventivním opatřením bylo zkrátka jeho globální vypnutí."
"Existovalo záložní řešení, ale nejprve je třeba zjistit, proč došlo k problému. A jak všichni víme, u všech záložních systémů existuje prodleva, než začnou fungovat," vysvětluje ředitel závodů FIA.
V minulosti se přitom tu a tam problémy s DRS objevily. "Šlo o problém s jednotlivými vozy, což se samozřejmě snadněji monitoruje. Když jich máte 20, tak to je téměř nemožné ohlídat. Proto jsme velmi jednoduše došli k tomuto řešení - zkrátka ho deaktivovat a nechat ho [chvíli] tak," dodává Massi.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.