Za nemožností využívat systém pro snížení přítlaku (DRS) v první třetině Velké ceny Abú Zabí podle Mezinárodní automobilové federace (FIA) může výpadek jednoho ze serverů.
Problém se objevil na konci 2. kola, kdy chtěla FIA systém pro všechny aktivovat. Na obrazovkách s časomírou se však týmům objevila zpráva, že jej není možné využívat, protože ředitelství závodu nemůže vozům na trati odeslat příslušný signál. Bez DRS se proto závodilo až do 18. kola, potom už systém fungoval až do konce.
"V podstatě šlo o pád serveru. Hned jsme ho deaktivovali a nezapnuli jsme ho, dokud jsme si nebyli 100 % jisti, ne že jen funguje, ale že je opět funguje se všemi správnými daty," přibližuje ředitel závodu Michael Masi.
"Provedli jsme různé kontroly spolupráce mezi FIA a Skupinou F1, abychom se ujistili, že všechno bezvadně funguje. Nezkusili jsme to, dokud jsme neměli jistotu," pokračuje.
"Obecně jsme neměli potvrzení toho, že se DRS signály dostávají k autům, neměli jsme na co spoléhat. Museli jsme se ujistit, že je vše nahozeno zpět, že to funguje ve stabilním stavu a že můžeme věřit správnosti a rovnoměrnosti odesílaných informací," říká Masi.
Co by se podle něj stalo, kdyby DRS nebylo deaktivováno? "Mohli by ho používat všichni. A abych byl upřímný, raději bych ani nechtěl domýšlet přesný dopad toho, kam bychom se dostali! Efektivním preventivním opatřením bylo zkrátka jeho globální vypnutí."
"Existovalo záložní řešení, ale nejprve je třeba zjistit, proč došlo k problému. A jak všichni víme, u všech záložních systémů existuje prodleva, než začnou fungovat," vysvětluje ředitel závodů FIA.
V minulosti se přitom tu a tam problémy s DRS objevily. "Šlo o problém s jednotlivými vozy, což se samozřejmě snadněji monitoruje. Když jich máte 20, tak to je téměř nemožné ohlídat. Proto jsme velmi jednoduše došli k tomuto řešení - zkrátka ho deaktivovat a nechat ho [chvíli] tak," dodává Massi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.