Komisaři měli po Velké ceně Brazílie plné ruce práce - kromě vyšetřování incidentu Lewise Hamiltona s Alexanderem Albonem či používání DRS pod žlutými vlajkami u šesti jezdců zkoumali i nehodu dvojice Ferrari či prohřešek Nica Hülkenberga.
Vettel se při pokusu o předjetí Leclerca na rovince nalepil moc vlevo na svého týmového kolegu a došlo ke kontaktu, po kterém skončily oba piloti mimo trať. Oba kvůli tomu museli po závodě před komisaře, ve vzduchu visela dodatečná penalizace v podobě trestných bodů.
Po jednání s jezdci a zástupci Ferrari však ale usoudili, že není nezbytná: "Komisaři určili, že oba pilot měli šanci se incidentu vyhnout či zmírnit jeho následky, proto nikdo z nich nenese větší vinu. Komisaři tedy nesáhnou po žádné další akci," uvedli ve svém vysvětlení.
Ferrari dreamed of the podium, but ended up with a double-DNF 💔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/dTEeleqw9X
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019Již předtím potrestali Hamiltona, jak jsme vás informovali, jenž se kvůli incidentu s pilotem Red Bullu v posledním kole po přičtení pěti trestných sekund propadl ze třetího na sedmé místo - těžili z toho Sainz, Räikkönen, Giovinazzi a Ricciardo.
Lewis však nebyl jediným trestancem - podobný osud postihl Hülkenberga. Ten totiž po restartu předjel Kevina Magnussena v souboji o 16. příčku ještě před startovní čárou, za což dostal 5 trestných sekund a jeden trestný bod ke své licenci. V konečném pořadí proto klesl z 11. na 15. místo, dopředu se posunul pilot Haasu, Russell, Grosjean i Albon.
Magnussen sice pilota Renaultu hned předjel, podle komisařů šlo ale o "regulérní předjetí s tím, že se vůz č. 27 [Hülkenberg] nenechal předjet záměrně." Manévr nebyl posouzený jako přenechání pozice zpět, proto přišla penalizace.
Konečné výsledky Velké ceny Brazílie 2019 po penalizacích:
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.