Komisaři měli po Velké ceně Brazílie plné ruce práce - kromě vyšetřování incidentu Lewise Hamiltona s Alexanderem Albonem či používání DRS pod žlutými vlajkami u šesti jezdců zkoumali i nehodu dvojice Ferrari či prohřešek Nica Hülkenberga.
Vettel se při pokusu o předjetí Leclerca na rovince nalepil moc vlevo na svého týmového kolegu a došlo ke kontaktu, po kterém skončily oba piloti mimo trať. Oba kvůli tomu museli po závodě před komisaře, ve vzduchu visela dodatečná penalizace v podobě trestných bodů.
Po jednání s jezdci a zástupci Ferrari však ale usoudili, že není nezbytná: "Komisaři určili, že oba pilot měli šanci se incidentu vyhnout či zmírnit jeho následky, proto nikdo z nich nenese větší vinu. Komisaři tedy nesáhnou po žádné další akci," uvedli ve svém vysvětlení.
Ferrari dreamed of the podium, but ended up with a double-DNF 💔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/dTEeleqw9X
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019Již předtím potrestali Hamiltona, jak jsme vás informovali, jenž se kvůli incidentu s pilotem Red Bullu v posledním kole po přičtení pěti trestných sekund propadl ze třetího na sedmé místo - těžili z toho Sainz, Räikkönen, Giovinazzi a Ricciardo.
Lewis však nebyl jediným trestancem - podobný osud postihl Hülkenberga. Ten totiž po restartu předjel Kevina Magnussena v souboji o 16. příčku ještě před startovní čárou, za což dostal 5 trestných sekund a jeden trestný bod ke své licenci. V konečném pořadí proto klesl z 11. na 15. místo, dopředu se posunul pilot Haasu, Russell, Grosjean i Albon.
Magnussen sice pilota Renaultu hned předjel, podle komisařů šlo ale o "regulérní předjetí s tím, že se vůz č. 27 [Hülkenberg] nenechal předjet záměrně." Manévr nebyl posouzený jako přenechání pozice zpět, proto přišla penalizace.
Konečné výsledky Velké ceny Brazílie 2019 po penalizacích:
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.