Komisaři měli po Velké ceně Brazílie plné ruce práce - kromě vyšetřování incidentu Lewise Hamiltona s Alexanderem Albonem či používání DRS pod žlutými vlajkami u šesti jezdců zkoumali i nehodu dvojice Ferrari či prohřešek Nica Hülkenberga.
Vettel se při pokusu o předjetí Leclerca na rovince nalepil moc vlevo na svého týmového kolegu a došlo ke kontaktu, po kterém skončily oba piloti mimo trať. Oba kvůli tomu museli po závodě před komisaře, ve vzduchu visela dodatečná penalizace v podobě trestných bodů.
Po jednání s jezdci a zástupci Ferrari však ale usoudili, že není nezbytná: "Komisaři určili, že oba pilot měli šanci se incidentu vyhnout či zmírnit jeho následky, proto nikdo z nich nenese větší vinu. Komisaři tedy nesáhnou po žádné další akci," uvedli ve svém vysvětlení.
Ferrari dreamed of the podium, but ended up with a double-DNF 💔#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/dTEeleqw9X
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019Již předtím potrestali Hamiltona, jak jsme vás informovali, jenž se kvůli incidentu s pilotem Red Bullu v posledním kole po přičtení pěti trestných sekund propadl ze třetího na sedmé místo - těžili z toho Sainz, Räikkönen, Giovinazzi a Ricciardo.
Lewis však nebyl jediným trestancem - podobný osud postihl Hülkenberga. Ten totiž po restartu předjel Kevina Magnussena v souboji o 16. příčku ještě před startovní čárou, za což dostal 5 trestných sekund a jeden trestný bod ke své licenci. V konečném pořadí proto klesl z 11. na 15. místo, dopředu se posunul pilot Haasu, Russell, Grosjean i Albon.
Magnussen sice pilota Renaultu hned předjel, podle komisařů šlo ale o "regulérní předjetí s tím, že se vůz č. 27 [Hülkenberg] nenechal předjet záměrně." Manévr nebyl posouzený jako přenechání pozice zpět, proto přišla penalizace.
Konečné výsledky Velké ceny Brazílie 2019 po penalizacích:
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.