Letošní sezona se Renaultu nevydařila podle očekávání. Francouzský tým chtěl zmenšit ztrátu na nejlepší tři, jenže místo toho zřejmě přijde i o 4. místo v Poháru konstruktérů. Alain Prost hledá důvody nezdarů.
Renault se před letošním ročníkem netajil zase o kousek většími ambicemi. Francouzská automobilka posílila takřka na všech možných postech. Čímž si chtěla pomoci v boji s nejlepšími týmy. Jejím záměrem bylo především přiblížení se velké trojce, tedy Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Nyní, dva závody před koncem aktuální sezony 2019 už víme, že se to nepodařilo. Ba co víc, francouzský tým pravděpodobně ani neobhájí čtvrté místo v Poháru konstruktérů. K tomu má nejlépe nakročeno Mclaren. Ve Francii proto panují nemalé rozpaky. Celkovou situaci se pokusil shrnout Alain Prost.
„Měli bychom alespoň na konci sezony dosáhnout nějakého dobrého výsledku, to by bylo dobré pro celkovou morálku týmu. Myslím, že po většinu letošní sezony jsme měli slušnou formu, ale občas jsme se nevyhnuli různým incidentům v prvních zatáčkách a tak podobně. Možná, že mít o trošku víc štěstí, tak jsme mohli bojovat s McLarenem těsněji.“ Je třeba ale také zmínit diskvalifikaci ze závodu v Japonsku. Renault byl právě tímto způsobem potrestán za používání nelegálního brzdového systému i tyto body týmu momentálně citelně chybí.
„Víme, jak na to jsme. Ale je těžké to vysvětlit lidem zvenku. Naše situace navíc stále není stabilní, protože naše organizace neustále prochází změnami. S ohledem na budoucnost však nejsem vůbec pesimistický, jen ještě chvíli potrvá, než budeme tam, kde chceme být,“ přidává čtyřnásobný mistr světa.
Francouz se také vrací k posledním závodu v Austinu. Ten byl pro Renault velmi dobrý, neboť oba jeho vozy skončily na bodech. Týmu se navíc podařilo porazit svého úhlavního konkurenta, tedy Mclaren. „Závod v Austinu ukazuje, že občas může být rozdíl mezi podmínkami, které panují v kvalifikaci, a naopak v závodě. Věděli jsme, že bez jakéhokoli incidentu bychom mohli porazit Mclaren. S Nicem jsme možná trošku otáleli se zastávkou, měli jsme pocit, že strategie jedné zastávky bude ideální. Bylo trochu překvapením, že jsme museli stavět dvakrát, ale je opravdu fajn, že jsme s oběma vozy skončili na bodech,“ líčí Prost.
Dodejme, že další inženýrskou posilu získal Renault v osobě Pata Frye. Zkušený anglický technik dříve pracoval pro Mclaren či Ferrari. V Enstone si od něj hodně slibují.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.