Letošní sezona se Renaultu nevydařila podle očekávání. Francouzský tým chtěl zmenšit ztrátu na nejlepší tři, jenže místo toho zřejmě přijde i o 4. místo v Poháru konstruktérů. Alain Prost hledá důvody nezdarů.
Renault se před letošním ročníkem netajil zase o kousek většími ambicemi. Francouzská automobilka posílila takřka na všech možných postech. Čímž si chtěla pomoci v boji s nejlepšími týmy. Jejím záměrem bylo především přiblížení se velké trojce, tedy Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Nyní, dva závody před koncem aktuální sezony 2019 už víme, že se to nepodařilo. Ba co víc, francouzský tým pravděpodobně ani neobhájí čtvrté místo v Poháru konstruktérů. K tomu má nejlépe nakročeno Mclaren. Ve Francii proto panují nemalé rozpaky. Celkovou situaci se pokusil shrnout Alain Prost.
„Měli bychom alespoň na konci sezony dosáhnout nějakého dobrého výsledku, to by bylo dobré pro celkovou morálku týmu. Myslím, že po většinu letošní sezony jsme měli slušnou formu, ale občas jsme se nevyhnuli různým incidentům v prvních zatáčkách a tak podobně. Možná, že mít o trošku víc štěstí, tak jsme mohli bojovat s McLarenem těsněji.“ Je třeba ale také zmínit diskvalifikaci ze závodu v Japonsku. Renault byl právě tímto způsobem potrestán za používání nelegálního brzdového systému i tyto body týmu momentálně citelně chybí.
„Víme, jak na to jsme. Ale je těžké to vysvětlit lidem zvenku. Naše situace navíc stále není stabilní, protože naše organizace neustále prochází změnami. S ohledem na budoucnost však nejsem vůbec pesimistický, jen ještě chvíli potrvá, než budeme tam, kde chceme být,“ přidává čtyřnásobný mistr světa.
Francouz se také vrací k posledním závodu v Austinu. Ten byl pro Renault velmi dobrý, neboť oba jeho vozy skončily na bodech. Týmu se navíc podařilo porazit svého úhlavního konkurenta, tedy Mclaren. „Závod v Austinu ukazuje, že občas může být rozdíl mezi podmínkami, které panují v kvalifikaci, a naopak v závodě. Věděli jsme, že bez jakéhokoli incidentu bychom mohli porazit Mclaren. S Nicem jsme možná trošku otáleli se zastávkou, měli jsme pocit, že strategie jedné zastávky bude ideální. Bylo trochu překvapením, že jsme museli stavět dvakrát, ale je opravdu fajn, že jsme s oběma vozy skončili na bodech,“ líčí Prost.
Dodejme, že další inženýrskou posilu získal Renault v osobě Pata Frye. Zkušený anglický technik dříve pracoval pro Mclaren či Ferrari. V Enstone si od něj hodně slibují.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.