Ferrari je spokojeno s vývojem svého monopostu v průběhu letošní sezóny i s množstvím přítlaku, který se podařilo navýšit. To mělo podle šéfa týmu Mattii Binotta dodatečný pozitivní vliv na jejich konkurenceschopnost.
Italská stáj do sezóny vstoupila s vozem, který neměl tolik přítlaku jako Mercedes, protože se ve svém konceptu zaměřila na nižší odpor ve prospěch vyšších rychlostí na rovinkách. Dominance Stříbrných šípů, jež vyhrály osm úvodních závodů ji ale donutila k tomu, aby svůj vývojový proces přehodnotila.
K tomu došlo zejména po Francii, kde se Ferrari zbavilo nové podlahy, u níž si všimlo drobného problému ve srovnání s výsledky simulací. Poté už ale podle Binotta výsledky vývoje předčily očekávání, což by se dalo říci také o jejich nekonkurenceschopnosti na počátku sezóny.
"Vlastně to poukazuje na to, jak může více přítlaku pomoct či nepomoct celkové výkonnosti auta. Úroveň citlivosti na přítlak na tomto druhu pneumatik je velmi vysoká. Proto si myslím, že když se trochu zlepšíte, tak získáváte více, než čekáte," uvádí šéf Scuderie.
"A také to souvisí s důvěrou - jezdci cítí vyšší přilnavost a dále zlepšují svou vlastní výkonnost. Jde o součet věcí, jež pomáhají. Do Singapuru jsme přivezli náš [nový aerodynamický balík]. Nebyl jediným, ale rozhodně byl významným. Když se podíváme na zisk v časech na kolo v dalších závodech, tak to naše očekávání lehce předčilo," pokračuje Binotto.
Pokroky jeho týmu od závodu v Paul Ricard byly patrné, po letní přestávce pak vyhrál pět kvalifikací po sobě, ne vždy to však dokázal přetavit ve vítězství v závodech. Výkonnost jejich aerodynamiky se nicméně změnila.
"Zlepšili jsme naše auto v zatáčkách, snížili jsme v nich naši ztrátu na nejlepší soupeře. Teď jsme jim mnohem blíže. Stále si přitom držíme naši výhodu na rovinkách, celkový balík se tedy zlepšil a v kvalifikacích jsme rozhodně rychlejší. V závodech jsme určitě konkurenceschopnější," pochvaluje si Binotto.
Díky kombinaci mnoha faktorů už Ferrari nemá podle něj problémy: "Zaprvé, lépe teď rozumíme našemu vozu, pokud jde o jeho nastavení a vyvážení. Zlepšili jsme způsob, jakým k tomu přistupujeme. Aerodynamický balík pro Singapur představoval významný pokrok, který pomohl dostat pneumatiky do lepší pozice, pokud jde o pracovní rámec i degradaci."
"A myslím si, že navíc jsme těmto pneumatikám začali lépe rozumět. Daří se nám získávat z vozu jeho plný potenciál, zejména v kvalifikacích," těší šéfa Ferrari, které je proti zavedení nových pneumatik v příští sezóně, protože jsou náročnější na pochopení, což by podle nich poskytlo Mercedesu další výhodu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.