AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Kdo dosahoval nejlepší časy v jednotlivých částech okruhu a kdo byl během kvalifikace na Velku cenu Spojených států 2019 nejrychlejší na rovinkách?
Bottas dnes s Mercedesem překonal rekord okruhu s časem 1:32,029. Jak vidíte s přehledu sektorů, mohl se dostat i pod hranici 92 vteřin. Fin byl nejrychlejší ale jen v prostřední části (36,718 s), na začátku Leclerc se starším motorem (24,518 s), v tom posledním Verstappen s Red Bullem (30,422 s)
Na rovince to nejrychleji rozjel Gasly s vozem Toro Rosso poháněným Hondou: 328,2 km/h. O pouhý 0,1 km/h pomalejší byl Giovinazzi vybavený pohonnou jednotkou Ferrari, Sainz s Renaultem za zády zaostával o 0,7 km/h a Stroll s Mercedesem o 1,1 km/h, rozdíly zde byly velmi malé.
Mercedes je v Austinu nejrychlejším týmem, Ferrari a Red Bull je ale těsně za ním - ztráta se pohybuje v řádu 0,05 %. Oproti Mexiku se nejvíce zlepšil Haas, Williams a Renault, zhoršil se pouze Red Bull, který tam zásluhou Verstappena vyhrál kvalifikaci.
Nejlepší strategie pro GP USA vypsanou na 56 okruhů je jízda na jednu zastávku: v případě startu na měkkých pneumatikách přechod na středně-tvrdé po 22 - 25 kolech (přechod na tvrdé po 19 - 22 kolech je pomalejší), po startu na středně-tvrdé směsi přechod na tvrdou po 24 - 27 kolech.
V úvahu připadá i dvouzastávková strategie měkká - měkká - středně-tvrdá, záležet bude zejména na míře degradace měkké směsi. Tu ovlivňuje počasí a teploty dráhy. Mezi jednotlivými druhy pneumatik jsou přibližně jednosekundové rozdíly v časech na kolo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.