Bývalý pilot Formule 1 Eddie Irvine hodnotí Maxe Verstappena a Charlesa Leclerca. Na koho z nich by si vsadil?
Eddie Irvine je pro fanoušky Formule 1 známou osobností. Bývalý pilot Ferrari, Jordanu a Jaguaru celkem často hodnotí dění v královně motorsportu i dnes. Tentokrát se ho italští novináři zeptali na porovnání Charlesa Leclerca s Maxem Verstappenem. Oba mladíci patří k lídrům nově nastupující generace, přičemž oba mezi sebou už letos svedli několik velkých bitev. Mnozí jim prorokují vzájemnou rivalitu, která bude trvat minimálně dekádu. Na koho by si vsadil již zmíněný Irvine?
„Já v tom mám jasno. Leclerc je lepším pilotem než Verstappen, mnohem lepším pilotem. Čtyřikrát za sebou vyhrál kvalifikaci, a to seděl ve Ferrari, které není nejlepším autem. Sorry Ferrari! Podle Irvina nedělá Leclerc tolik chyb, jako jeho holandský rival. Někdejší severoirský závodník je přesvědčen o tom, že právě Monačan má z tohoto dua větší potenciál.
„Verstappen dělá i po několika letech ve Formuli 1 stále hloupé chyby. Míra chyb je u Leclerca nižší. Jeho způsob obrany před Hamiltonem byl na Monze impozantní. Bylo to neskutečné. Možná to nebylo stoprocentní, ale bylo to v souladu s pravidly a pěkně se na to dívalo. Charles je velmi talentovaný, bystrý a pracovitý chlapík. Osobně v něm vidím větší potenciál,“ říká vítěz čtyř Velkých cen.
Řeč přišla také na jeho působení u Ferrari. Rudou kombinézu oblékal mezi lety 1996 – 1999. To byla doba, kdy se postavily základy pozdější dominance stáje z Maranella a přesně takhle na ni také Irvine vzpomíná. „Tehdy jsme měli v týmu jasně rozdělené role. Šéf Jean Todt, technický ředitel Ross Brawn, my jezdci i inženýři. Pracovali jsme opravdu intenzivně, pracovali jsme hodně! Michael pak v roce 2000 získal mistrovský titul mezi jezdci. U toho už jsem nebyl, ale o rok dříve jsme brali Pohár konstruktérů. Byl to výsledek opravdu tvrdé práce, který nastartoval úspěchy během následujících let,“ dodává.
Závěrečná slova patřila vzpomínkám na Michaela Schumachera. Němec byl velmi rychlý v rychlých zatáčkách, alespoň to tvrdí Irvine. V pomalých zatáčkách mezi nimi takový rozdíl prý nebyl. Nyní třiapadesátiletý Severní Ir je každopádně rád, že měl možnost růst vedle pilota Schumacherova formátu, neboť se toho od něj hodně naučil.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.