Situace ve Ferrari připomíná oheň, který se potichu rozhořel a nekontrolovatelně nabírá na intenzitě. Podobného názoru je alespoň Nico Rosberg, ten si něčím podobným prošel u Mercedesu. Jak by měl podle něj Mattia Binotto postupovat? Kam až může celé napětí zajít?
Situace ve Ferrari je v podstatě už od začátku letošní sezony pořádně zajímavá. Základ všemu položila už úvodní GP. Tehdy dostal Charles Leclerc, coby nováček v italské stáji, zákaz útočit v závěru závodu na svého kolegu Sebastiana Vettela. Dalších kontroverzí jsme se dočkali brzy poté. V Bahrajnu Leclerc neuposlechl příkaz týmu a Vettela předjel, ačkoliv jezdci měli podle nařízení stáje dvě kola držet pozice. K další týmové režii došlo při čínském závodě, už tenkrát byla patrná nervozita, tu dával najevo zejména mladší z tandemu Ferrari.
Od té doby došlo ještě k několika větším či menším střetům. Naposledy jsme byli takového příběhu svědky v Rusku. Podle interní dohody měl (zřejmě) Sebastian Vettel pustit Monačana zpět na první místo, vzhledem k tomu, že se za ním vyvezl díky vzduchovému aerodynamickému pytli, čímž měl Němec oproti svému parťákovi výhodu. Nestalo se tak. Ferrari proto sáhlo k výměně pozic až během zastávek v boxech. To se přirozeně čtyřnásobnému mistru světa příliš nelíbilo. Celá situace proto přilila další olej do ohně, který se uvnitř Ferrari, zatím nenápadně, rozhořel.
Toho si všímá rovněž Nico Rosberg, mistr světa z roku 2016. Nyní analytik světa Formule 1. I on má s podobnými situacemi zkušenosti, neboť je sám zažil v Mercedesu s Lewisem Hamiltonem. Názory Nica Rosberga mají proto svoji váhu.
„Dá se říct, že ve Ferrari je to teď jako efekt sněhové koule. Jezdci vůči sobě ztrácí důvěru, což se na sebe nabaluje. Může to pak skončit kolizí. V takovém případě se vše vymkne kontrole,“ má jasno Rosberg. Bývalý jezdec Mercedesu pak zavzpomínal na své vlastní zážitky a přidal pár postřehů. Z jeho pohledu je důležitá neutralita ze strany týmového šéfa. „V tomto směru odvedl se mnou a Lewisem Toto Wolff skvělou práci. Vždy k nám přistupoval neutrálně. Pokud došlo k nějakému problému, vždy dal část viny nám oběma,“ vypráví. O to samé by se teď měl podle Nica pokusit Mattia Binotto.
„Podle mě se Leclerc choval v Soči celkem fér. V Singapuru si stěžoval do vysílačky načež dostal přes prsty, teď se snažil zůstat trochu v ústraní. Jezdec však po sobě nesmí nechat šlapat. V určitých momentech se zkrátka musíte umět ozvat. Jen je třeba najít tu správnou vyváženost. Pokud to neuděláte, dopadnete možná jako Valtteri Bottas“, má jasno Němec.
Podle Rosberga bude zajímavé sledovat další vývoj tohoto vztahu. Z jeho pohledu byl v Soči v právu spíše Leclerc, proto se Ferrari nakonec rozhodlo vyměnit pozice. Uvědomuje si však, že celá věc byla dosti komplikovaná. „Seb už je v těchto politických věcech zkušený, Leclerc stále ještě hledá hranu, bude zajímavé, jak se celá věc bude vyvíjet dál,“ ukončil světový šampion ze sezony 2016.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.