Situace ve Ferrari připomíná oheň, který se potichu rozhořel a nekontrolovatelně nabírá na intenzitě. Podobného názoru je alespoň Nico Rosberg, ten si něčím podobným prošel u Mercedesu. Jak by měl podle něj Mattia Binotto postupovat? Kam až může celé napětí zajít?
Situace ve Ferrari je v podstatě už od začátku letošní sezony pořádně zajímavá. Základ všemu položila už úvodní GP. Tehdy dostal Charles Leclerc, coby nováček v italské stáji, zákaz útočit v závěru závodu na svého kolegu Sebastiana Vettela. Dalších kontroverzí jsme se dočkali brzy poté. V Bahrajnu Leclerc neuposlechl příkaz týmu a Vettela předjel, ačkoliv jezdci měli podle nařízení stáje dvě kola držet pozice. K další týmové režii došlo při čínském závodě, už tenkrát byla patrná nervozita, tu dával najevo zejména mladší z tandemu Ferrari.
Od té doby došlo ještě k několika větším či menším střetům. Naposledy jsme byli takového příběhu svědky v Rusku. Podle interní dohody měl (zřejmě) Sebastian Vettel pustit Monačana zpět na první místo, vzhledem k tomu, že se za ním vyvezl díky vzduchovému aerodynamickému pytli, čímž měl Němec oproti svému parťákovi výhodu. Nestalo se tak. Ferrari proto sáhlo k výměně pozic až během zastávek v boxech. To se přirozeně čtyřnásobnému mistru světa příliš nelíbilo. Celá situace proto přilila další olej do ohně, který se uvnitř Ferrari, zatím nenápadně, rozhořel.
Toho si všímá rovněž Nico Rosberg, mistr světa z roku 2016. Nyní analytik světa Formule 1. I on má s podobnými situacemi zkušenosti, neboť je sám zažil v Mercedesu s Lewisem Hamiltonem. Názory Nica Rosberga mají proto svoji váhu.
„Dá se říct, že ve Ferrari je to teď jako efekt sněhové koule. Jezdci vůči sobě ztrácí důvěru, což se na sebe nabaluje. Může to pak skončit kolizí. V takovém případě se vše vymkne kontrole,“ má jasno Rosberg. Bývalý jezdec Mercedesu pak zavzpomínal na své vlastní zážitky a přidal pár postřehů. Z jeho pohledu je důležitá neutralita ze strany týmového šéfa. „V tomto směru odvedl se mnou a Lewisem Toto Wolff skvělou práci. Vždy k nám přistupoval neutrálně. Pokud došlo k nějakému problému, vždy dal část viny nám oběma,“ vypráví. O to samé by se teď měl podle Nica pokusit Mattia Binotto.
„Podle mě se Leclerc choval v Soči celkem fér. V Singapuru si stěžoval do vysílačky načež dostal přes prsty, teď se snažil zůstat trochu v ústraní. Jezdec však po sobě nesmí nechat šlapat. V určitých momentech se zkrátka musíte umět ozvat. Jen je třeba najít tu správnou vyváženost. Pokud to neuděláte, dopadnete možná jako Valtteri Bottas“, má jasno Němec.
Podle Rosberga bude zajímavé sledovat další vývoj tohoto vztahu. Z jeho pohledu byl v Soči v právu spíše Leclerc, proto se Ferrari nakonec rozhodlo vyměnit pozice. Uvědomuje si však, že celá věc byla dosti komplikovaná. „Seb už je v těchto politických věcech zkušený, Leclerc stále ještě hledá hranu, bude zajímavé, jak se celá věc bude vyvíjet dál,“ ukončil světový šampion ze sezony 2016.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.