Šéf Ferrari Mattia Binotto přibližuje, jakou dohodu uzavřeli se svými piloty před Velkou cenou Ruska. Podle Charlese Leclerca se jí jeho týmový kolega neřídil, podle Sebastiana Vettela to ovšem není pravda - nic neporušil. Jak to tedy bylo a o co u italské stáje v průběhu závodu šlo? Bylo cílem načasování zastávek donutit své jezdce k výměně pozic?
"Pro tým je vítězství samozřejmě klíčové, proto jsme se rozhodli, že pro nás bude tou nejdůležitější věcí to, abychom byli v prvním kole na prvním a druhém místě, protože pak můžete nějako kontrolovat a řídit tempo a pozice," vysvětluje Binotto.
"Cílem bylo, abychom se dostali na první a druhé místo. Jak toho můžete dosáhnout, když startujete z první a třetí pozice? Rozhodně tím, že ubráníte svou první pozici a zároveň tak, že získáte pozici a dostanete se na druhé místo.
Společně jsme souhlasili s tím, že tím nejlepším způsobem bude nejprve neposkytnout žádný aerodynamický stín Hamiltonovi, protože tak byste mu poskytli určitou výhodu, nebo alespoň určitou možnost. Proto měl Charles roztáhnout Seba."
"Probrali jsme to a souhlasili s tím - poskytnout aerodynamický stín Sebovi a nebránit svou pozici, to Sebovi dalo výhodu, kterou měl později v závodu [Leclercovi] vrátit tím, že pozice aut prohodíme. Tak zněla dohoda.
Two team mates - each of them with a claim to the race lead There was tension on the Ferrari airwaves during the opening few laps at Sochi on Sunday 👀 🎧#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/QcLiYJrCRU
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Myslím, že to, co se stalo, bylo přesně to, co jsme vysvětlili: dobře jsme odstartovali, oba piloti podobně - byli na měkkých pneumatikách a měli rychlost. Charles zůstal vlevo, Sebastian velmi brzy přeskočil Hamiltona a řekl bych, že se přirozeně nacházel v aerodynamickém stínu za Charlesem," popisuje šéf Ferrari.
Leclerc pak dal jasně najevo, že chce, aby ho Vettel před sebe dle dohody pustil. Ten to však neudělal - tvrdil, že jeho týmový kolega je příliš daleko za ním. Binotto mu dal za pravdu - rozhodl, že zatím své pozice měnit tedy nebudou. Sportovní ředitel Laurent Mekies na boxové zídce jen kroutil hlavou.
"Samozřejmě, že když se podíváme video, na start, tak ten vyšel podle plánu. Proto jsme se domnívali, že to je po správné požadovat po Sebovi výměnu pozic. Oba jezdci měli při jízdě odlišné názory, to je ale něco, o čem s nimi ještě můžeme hovořit.
Původně jsme požádali Seba o vrácení pozice, ale je fér říct, že v té fází závodu Charles nebyl dostatečně blízko a my bychom tím určitý čas na dráze ztratili. Později byl Seb celkem rychlý a vůči Charlesovi na dráze získal určitou výhodu," přibližuje Binotto.
A win against the odds for @MercedesAMGF1 and @LewisHamilton in SochiHere's the story of how they got the better of Ferrari at the #RussianGP 🇷🇺#F1 pic.twitter.com/YeJOsBiYwe
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Cílem strategie zastávek nebyla výměna pozicFerrari do boxů jako prvního povolalo Leclerca, kterému vyšlo podseknutí - na čerstvé sadě středně-tvrdých pneumatik kroužil rychleji než Vettel na ojetých měkkých, proto se po své zastávce o 4. kola později objevil až za svým mladším týmovým kolegou.
Podle Binotta si tím ale nechtěli vynutit výměnu pozic, hlavní příčinou bylo opotřebení Leclercových pneumatik: "Věděli jsme, že o tom můžeme rozhodnout později. Důvodem podseknutí nebylo vrácení pozice Charlesovi, nýbrž to, že Charles měl sjeté pneumatiky - levá zadní začínala být opotřebovaná, proto šlo pro něj o ten správný okamžik k zajetí do boxů.
"Věděli jsme, že pokud bychom zastavili s oběma vozy, tak bychom byli zranitelní při výjezdu safety-caru a Hamiltonovi bychom přenechali vedení. Pokusili jsme se se Sebem zůstat na dráze co nejdéle jednoduše proto, abychom se ubránili v případě povolání safety-caru v té fázi závodu.
Pak se opotřebovaly pneumatiky také Sebovi. Povolali jsme ho do boxů, šlo o ten správný okamžik pro zastávku. Zajel do boxů, Charles byl před ním, Seba vzadu, ale závod stále nekončil. Byla by spousta příležitostí rozhodnout pak o té nejlepší volbě," říká Binotto.
Znamenalo by to, že by Vettelovi umožnili závodit a Leclerca znovu předjet? "Myslím, že jo." Ferrari ale potom už nic takového řešit nemuselo, protože Seb musel své auto na dráze náhle odstavit kvůli problému s pohonnou jednotkou. Ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety-caru, který využilo Mercedes k levné zastávce. Do vedení se tak dostal Hamilton, jenž si zbytek závodu pohlídal.
"Já jsem se dohodu dodržel... Myslím, že nejlepší je, když za sebe nebudu nic říkat. Myslím, že Mattia podal rozumné vysvětlení, zůstaňme tedy u toho," uvedl Vettel po Velké ceně Ruska k napjaté situaci u Ferrari.
#F1 #RedBull Helmut Marko on #Ferrari situation after #RussianGP: “Ferrari managed not to win with the fastest car. They sacrificed Sebastian, even though he was the fastest man. #Vettel has no future at Ferrari, that’s clear for me now.” pic.twitter.com/K79uDDmaxZ
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 30, 2019McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.