SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska 2019? Po delší době zabodoval McLaren - Lando Norris tam strávil nejkratší dobu, navíc ujel nejdelší stint.
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl McLaren, který v 20. kole přezul Norrise za 2,24 sekundy. V případě Sainze o kolo později se už tolik nevyznamenal, přezutí se protáhlo na 3,6 s. Stáj z Wokingu měla smůlu na safety-car, který ředitelství závodu použilo krátce poté - ostatní tak měli k dispozici "levnější" zastávku, kdy ostatní nemohli kroužit plnou rychlostí.
Druhým nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca přezulo v 30. kole za 2,5 s a o osm kol dříve za 2,55 s. Vettel se před svým odstoupením u mechaniků zdržel v 26. kole rovné tři vteřiny.
Mercedes v tomto hodnocení bere bronz. Hamiltonova zastávka v 28. kole trvala 2,51 s, Bottasova ve stejném kole během režimu virtuálního safety-caru stál 2,57 s.
Do Velké ceny Ruska startovalo 11 pilotů na měkké směsi, 8 na středně-tvrdé a jediný Kvjat na tvrdé. Většina měla za cíl jednozastávkovou strategii, která byla nejvýhodnější, pět jezdců ale využilo safety-caru k dodatečnému přezutí, Räikkönen se v boxech objevil dvakrát kvůli penalizace za ulitý start.
Hamilton vyhrál po startu z druhé místa s jediným přezutím ze středně-tvrdých na měkké pneumatiky během virtuálního safety-caru, druhý Bottas využil stejnou taktiku. Mercedesy jako jediný z top 10 startovaly na středně-tvrdé směsi.
Ferrari u Leclerca změnilo strategii, když mu během safety caru 2 kola po zastávkách Mercedesu nazulo rovněž měkké pneumatiky. Nejvíce pozic (+15) získal Albon startující z boxové uličky rovněž s přispěním safety-caru, když přezouval v 29. kole ze středně-tvrdé na měkkou směs.
Podle Pirelli dnes byla překvapením životnost měkké směsi: "Za teplejšího počasí fungovala lépe, za vyšších teplot byla méně náchylnější k drolení," vysvětluje Mario Isola. "Do Ruska jsme přivezli tvrdší pneumatiky než loni, což jezdcům umožnilo na to tvrdě tlačit od startu do cíle v každém stintu. Nemuseli tedy omezovat své tempo."
Klíčové byly dvě safety-car fáze, které snížili opotřebení a degradaci pneumatik v klíčových fázích závodů, kromě toho nabídly příležitosti k zastávkám v ten správný okamžik pro minimalizování časové ztráty.
Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53. kol zvládl na středně-tvrdé směsi Norris - jeho 33 kol představovalo délky 62 % závodu. Na měkké vydržel nejdéle Verstappen (28 kol), na tvrdé Kvjat (27 kol).
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.