SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska 2019? Po delší době zabodoval McLaren - Lando Norris tam strávil nejkratší dobu, navíc ujel nejdelší stint.
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl McLaren, který v 20. kole přezul Norrise za 2,24 sekundy. V případě Sainze o kolo později se už tolik nevyznamenal, přezutí se protáhlo na 3,6 s. Stáj z Wokingu měla smůlu na safety-car, který ředitelství závodu použilo krátce poté - ostatní tak měli k dispozici "levnější" zastávku, kdy ostatní nemohli kroužit plnou rychlostí.
Druhým nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca přezulo v 30. kole za 2,5 s a o osm kol dříve za 2,55 s. Vettel se před svým odstoupením u mechaniků zdržel v 26. kole rovné tři vteřiny.
Mercedes v tomto hodnocení bere bronz. Hamiltonova zastávka v 28. kole trvala 2,51 s, Bottasova ve stejném kole během režimu virtuálního safety-caru stál 2,57 s.
Do Velké ceny Ruska startovalo 11 pilotů na měkké směsi, 8 na středně-tvrdé a jediný Kvjat na tvrdé. Většina měla za cíl jednozastávkovou strategii, která byla nejvýhodnější, pět jezdců ale využilo safety-caru k dodatečnému přezutí, Räikkönen se v boxech objevil dvakrát kvůli penalizace za ulitý start.
Hamilton vyhrál po startu z druhé místa s jediným přezutím ze středně-tvrdých na měkké pneumatiky během virtuálního safety-caru, druhý Bottas využil stejnou taktiku. Mercedesy jako jediný z top 10 startovaly na středně-tvrdé směsi.
Ferrari u Leclerca změnilo strategii, když mu během safety caru 2 kola po zastávkách Mercedesu nazulo rovněž měkké pneumatiky. Nejvíce pozic (+15) získal Albon startující z boxové uličky rovněž s přispěním safety-caru, když přezouval v 29. kole ze středně-tvrdé na měkkou směs.
Podle Pirelli dnes byla překvapením životnost měkké směsi: "Za teplejšího počasí fungovala lépe, za vyšších teplot byla méně náchylnější k drolení," vysvětluje Mario Isola. "Do Ruska jsme přivezli tvrdší pneumatiky než loni, což jezdcům umožnilo na to tvrdě tlačit od startu do cíle v každém stintu. Nemuseli tedy omezovat své tempo."
Klíčové byly dvě safety-car fáze, které snížili opotřebení a degradaci pneumatik v klíčových fázích závodů, kromě toho nabídly příležitosti k zastávkám v ten správný okamžik pro minimalizování časové ztráty.
Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53. kol zvládl na středně-tvrdé směsi Norris - jeho 33 kol představovalo délky 62 % závodu. Na měkké vydržel nejdéle Verstappen (28 kol), na tvrdé Kvjat (27 kol).
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.