SOČI - 1. TRÉNINK; Ferrari navazuje na výsledky předchozích závodů a také do víkendu v Rusku vstupuje nejlépe. Max Verstappen ale na Charlese Leclerca ztratil jen 82 tisícin sekundy, Lewis Hamilton se trápil s brzdami.
Do prvního tréninku jako první vyrazili Norris s Verstappenem, teplota vzduchu dosahovala 23 °C a asfalt 25 °C. Bylo pod mrakem, ale nepršelo. Pirelli přivezlo do Ruska C2 - C4 směsi, tedy zlatý střed ze svého portfolia pneumatik.
Jako první předvedl po 10 min měřené kolo Stroll na měkké směsi - 1:43,328 min (287 km/h na rovince). K velmi dobrému pokusu měl našlápnuto Sainz, zamířil ale do boxů, na trati tak setrvávaly pouze Racing Pointy: Stroll 1:41,833 a 1:41,412 a čerstvý dvojnásobný otec Pérez 1:40,862, 1:39,844 a 1:39,610 min.
Two young superstars battling for P1 ⏱Several drivers spin and another hits the wall 🔄 💥It's all the best bits from FP1 🍿#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/yf4c7fn6D7
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019Mercedes do Ruska nepřivezl žádná viditelná vylepšení, což není zas tak velkým překvapením vzhledem k této fázi sezóny. "Nemyslím si, že bychom v některém ze šesti zbývajících závodů měli být favorité, to ale neznamená, že bychom nemohli vyhrát. Pokud dostaneme auto na tu správnou pozici v kvalifikaci, pak bychom měli být obecně silnější ve většině závodů," říká Hamilton.
Po 20 min se do hry zapojily Williamsy - Russell (1:40,549) a Kubica (1:41,255 min), jenž bude po výměně motoru v neděli startovat zezadu, Péreze však překonali až Sainz (1:38,693) s domácím Kvjatem (1:38,550) - ten ale bude v neděli také startovat z konce startovního roštu, Honda přivezla pro všechny piloty Toro Rosso a Red Bullu nové motory (zbylé tři její jezdce čeká za spalovací motor trestných pět míst). V příštím závodě Japonsku přidá nové palivo, chce se před svými diváky pokusit o vítězství.
Albon začínal na 1:37,653, Ricciardo s Renaultem na 1:37,605 a čekalo se, co předvede špička. Leclerc ovšem stihl jen jedno měřené kolo (1:37,593), než na trati před 15. zatáčkou zůstal stát Kvjat a ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru: "Kluci, odešel motor," hlesl Rus do rádia. Přitom dnes ráno dostal nový kus, Honda situaci vyšetřuje.
Ferrari na měkkých pneumatikách pak přidalo - Leclerc 1:36,655 a Vettel 1:36,741, z výsluní je po půlhodině nicméně sesadil Bottas 1:36,174. Jeho týmový kolega Hamilton si i přes stížnosti na řádnou funkci brzd dostal před něj: 1:36,031 min - oba na stejné směsi jako Ferrari, které v tu chvíli ztrácelo kolem půl sekundy.
📻 HAM: "My brakes aren't working properly"He still manages a 1:36.031 though - and goes P1 🤔#F1 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/gOT9y8FvMh
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019A když už jsme u těch brzd - FIA dnes oznámila, že upouští od plánovaného návrhu zavést v roce 2021 standardizované brzdové systémy od společnosti Brembo. Důvodem má být snaha lépe porozumět výkonnosti a brzdovým požadavkům nové generace monopostů.
Mimo trať se na chvíli ocitl Giovinazzi (1:38,821) i Norris (1:39,239), oba v polovině tréninku setrvávali na 16. a 17. pozici. Okamžik hrůzy prožil také Hamilton, když při návratu do boxů málem narazil do zádi Grosjeanova Haasu.
Close call in the pit lane as Romain Grosjean and Lewis Hamilton almost collide 👀🙈#F1 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/nKZSIYr2yX
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019Po kratší přestávce, během níž týmy vraceli Pirelli jednu sadu pneumatik, se Bottas vrátil na trať na středně-tvrdé směsi s cílem věnovat se více delším jízdám. Přesto se mu podařilo na čele Hamiltona přeskočit - 1:35,551.
Fin dělal další pokroky (1:35,198), s tím si ale Vettel na měkčí směsi po hodině snadno poradil - 1:35,005. Mechanici Mercedesu mezitím měnili Hamiltonovi přední brzdy a třetí pružinu na zavěšení.
Poté se prosadil ambiciózní mladík Leclerc - 1:34,462 min, jenž tím o 26 tisícin překonal loňský nejrychlejší čas Sebastiana z 1. tréninku - oba piloti na měkkých pneumatikách. Charles ale s nastavením moc spokojený nebyl: "Můžeme zajet do boxů a udělat něco s předním křídlem?"
Verstappenovi (1:34,544 min) s Red Bullem se na měkké směsi podařilo 30 min před koncem posunout na 2. příčku, na Ferrari ztrácel jen 82 tisícin, Albonovi (1:35,484) patřilo šesté místo za Hamiltonem.
30 seconds from the end of FP1 👀Renault's lunch plans get torn up as Daniel Ricciardo hits the barriers 💥#F1 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/vwvS7gvvMb
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019Ferrari je tedy pořád ve formě, Red Bullu ale moc nescházelo a ze hry o vítězství nemůžeme vylučovat ani Mercedes, který řešil drobné potíže s nastavením. Na pozici 4. nejrychlejšího týmu se dostal Renault, McLareny skončili mimo první desítku. Ricciardo ale v samotném závěru po náhlém ustřelení rozbil v zatáčce č. 10 záď svého RS19.
Více nám o toho formě týmů napoví odpolední část, která začíná ve 14:00 hod našeho času.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.