SOČI - 1. TRÉNINK; Ferrari navazuje na výsledky předchozích závodů a také do víkendu v Rusku vstupuje nejlépe. Max Verstappen ale na Charlese Leclerca ztratil jen 82 tisícin sekundy, Lewis Hamilton se trápil s brzdami.
Do prvního tréninku jako první vyrazili Norris s Verstappenem, teplota vzduchu dosahovala 23 °C a asfalt 25 °C. Bylo pod mrakem, ale nepršelo. Pirelli přivezlo do Ruska C2 - C4 směsi, tedy zlatý střed ze svého portfolia pneumatik.
Jako první předvedl po 10 min měřené kolo Stroll na měkké směsi - 1:43,328 min (287 km/h na rovince). K velmi dobrému pokusu měl našlápnuto Sainz, zamířil ale do boxů, na trati tak setrvávaly pouze Racing Pointy: Stroll 1:41,833 a 1:41,412 a čerstvý dvojnásobný otec Pérez 1:40,862, 1:39,844 a 1:39,610 min.
Two young superstars battling for P1 ⏱Several drivers spin and another hits the wall 🔄 💥It's all the best bits from FP1 🍿#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/yf4c7fn6D7
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019Mercedes do Ruska nepřivezl žádná viditelná vylepšení, což není zas tak velkým překvapením vzhledem k této fázi sezóny. "Nemyslím si, že bychom v některém ze šesti zbývajících závodů měli být favorité, to ale neznamená, že bychom nemohli vyhrát. Pokud dostaneme auto na tu správnou pozici v kvalifikaci, pak bychom měli být obecně silnější ve většině závodů," říká Hamilton.
Po 20 min se do hry zapojily Williamsy - Russell (1:40,549) a Kubica (1:41,255 min), jenž bude po výměně motoru v neděli startovat zezadu, Péreze však překonali až Sainz (1:38,693) s domácím Kvjatem (1:38,550) - ten ale bude v neděli také startovat z konce startovního roštu, Honda přivezla pro všechny piloty Toro Rosso a Red Bullu nové motory (zbylé tři její jezdce čeká za spalovací motor trestných pět míst). V příštím závodě Japonsku přidá nové palivo, chce se před svými diváky pokusit o vítězství.
Albon začínal na 1:37,653, Ricciardo s Renaultem na 1:37,605 a čekalo se, co předvede špička. Leclerc ovšem stihl jen jedno měřené kolo (1:37,593), než na trati před 15. zatáčkou zůstal stát Kvjat a ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru: "Kluci, odešel motor," hlesl Rus do rádia. Přitom dnes ráno dostal nový kus, Honda situaci vyšetřuje.
Ferrari na měkkých pneumatikách pak přidalo - Leclerc 1:36,655 a Vettel 1:36,741, z výsluní je po půlhodině nicméně sesadil Bottas 1:36,174. Jeho týmový kolega Hamilton si i přes stížnosti na řádnou funkci brzd dostal před něj: 1:36,031 min - oba na stejné směsi jako Ferrari, které v tu chvíli ztrácelo kolem půl sekundy.
📻 HAM: "My brakes aren't working properly"He still manages a 1:36.031 though - and goes P1 🤔#F1 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/gOT9y8FvMh
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019A když už jsme u těch brzd - FIA dnes oznámila, že upouští od plánovaného návrhu zavést v roce 2021 standardizované brzdové systémy od společnosti Brembo. Důvodem má být snaha lépe porozumět výkonnosti a brzdovým požadavkům nové generace monopostů.
Mimo trať se na chvíli ocitl Giovinazzi (1:38,821) i Norris (1:39,239), oba v polovině tréninku setrvávali na 16. a 17. pozici. Okamžik hrůzy prožil také Hamilton, když při návratu do boxů málem narazil do zádi Grosjeanova Haasu.
Close call in the pit lane as Romain Grosjean and Lewis Hamilton almost collide 👀🙈#F1 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/nKZSIYr2yX
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019Po kratší přestávce, během níž týmy vraceli Pirelli jednu sadu pneumatik, se Bottas vrátil na trať na středně-tvrdé směsi s cílem věnovat se více delším jízdám. Přesto se mu podařilo na čele Hamiltona přeskočit - 1:35,551.
Fin dělal další pokroky (1:35,198), s tím si ale Vettel na měkčí směsi po hodině snadno poradil - 1:35,005. Mechanici Mercedesu mezitím měnili Hamiltonovi přední brzdy a třetí pružinu na zavěšení.
Poté se prosadil ambiciózní mladík Leclerc - 1:34,462 min, jenž tím o 26 tisícin překonal loňský nejrychlejší čas Sebastiana z 1. tréninku - oba piloti na měkkých pneumatikách. Charles ale s nastavením moc spokojený nebyl: "Můžeme zajet do boxů a udělat něco s předním křídlem?"
Verstappenovi (1:34,544 min) s Red Bullem se na měkké směsi podařilo 30 min před koncem posunout na 2. příčku, na Ferrari ztrácel jen 82 tisícin, Albonovi (1:35,484) patřilo šesté místo za Hamiltonem.
30 seconds from the end of FP1 👀Renault's lunch plans get torn up as Daniel Ricciardo hits the barriers 💥#F1 #RussianGP 🇷🇺 pic.twitter.com/vwvS7gvvMb
— Formula 1 (@F1) September 27, 2019Ferrari je tedy pořád ve formě, Red Bullu ale moc nescházelo a ze hry o vítězství nemůžeme vylučovat ani Mercedes, který řešil drobné potíže s nastavením. Na pozici 4. nejrychlejšího týmu se dostal Renault, McLareny skončili mimo první desítku. Ricciardo ale v samotném závěru po náhlém ustřelení rozbil v zatáčce č. 10 záď svého RS19.
Více nám o toho formě týmů napoví odpolední část, která začíná ve 14:00 hod našeho času.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.