SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly v boxech a jaké pneumatikové strategie volily pro Velkou cenu Belgie 2019?
Nejrychlejší zastávku předvedl opět Williams, jenž v 30. kole odbavil Russella za 2,02 vteřiny. Druhý Red Bull zdržel Albona o 7 kol dříve 2,19 s, Mercedes ve stejném okruhu Bottase 2,31 s.
A second consecutive Fastest Pitstop Award 🏆🏆Check out the pitcrew's handiwork 👇pic.twitter.com/RMbFTWLrBX
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 3, 2019Ferrari patří v této statistice až 4. příčka - práce na voze Leclerca v 21. kole trvaly 2,48 s, u Vettela 2,59 s (v 15. kole) a 2,68 s (v 33. kole). Na páté místo se dostal další italský tým - Toro Rosso. Gaslyho přezulo za 2,51 s, Haas totéž zvládl u svých pilotů za 2,55 s a 2,58 s.
Většina pilotů startovala na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé zvolila pouze pětice Albon, Giovinazzi, Kubica, Kvjat a Russell. Po tvrdých v průběhu závodu nesáhl nikdo
Vvětšina (14 z 18 klasifikovaných) cílila na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířil pouze Hülkenberg, Stroll a Vettel, třikrát se tam ukázal Räikkönen, jenž si poškodil vůz hned v úvodu při kontaktu s Verstappenem.
Leclerc si vítězství po startu z pole-position vyjel díky jednozastávkové strategii, kterou jsme včera predikovali jako nejvýhodnější. Stejnou taktiku použili také piloti Mercedesu, jež s ním skončili na pódiu. Vettel do boxů zajel příliš brzy ve snaze zabránit podseknutí ze strany Hamiltona, pomohl tak svému týmovému kolegovi, jehož později pustil na pokyn týmu před sebe.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Ricciardo - 42 kol z celkových 44, tj. přes 95 % závodu. Na měkkých toho nejvíce zvládl Magnussen (25 kol).
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.