 
            SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly v boxech a jaké pneumatikové strategie volily pro Velkou cenu Belgie 2019?
Nejrychlejší zastávku předvedl opět Williams, jenž v 30. kole odbavil Russella za 2,02 vteřiny. Druhý Red Bull zdržel Albona o 7 kol dříve 2,19 s, Mercedes ve stejném okruhu Bottase 2,31 s.
A second consecutive Fastest Pitstop Award 🏆🏆Check out the pitcrew's handiwork 👇pic.twitter.com/RMbFTWLrBX
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 3, 2019Ferrari patří v této statistice až 4. příčka - práce na voze Leclerca v 21. kole trvaly 2,48 s, u Vettela 2,59 s (v 15. kole) a 2,68 s (v 33. kole). Na páté místo se dostal další italský tým - Toro Rosso. Gaslyho přezulo za 2,51 s, Haas totéž zvládl u svých pilotů za 2,55 s a 2,58 s.
Většina pilotů startovala na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé zvolila pouze pětice Albon, Giovinazzi, Kubica, Kvjat a Russell. Po tvrdých v průběhu závodu nesáhl nikdo
Vvětšina (14 z 18 klasifikovaných) cílila na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířil pouze Hülkenberg, Stroll a Vettel, třikrát se tam ukázal Räikkönen, jenž si poškodil vůz hned v úvodu při kontaktu s Verstappenem.
Leclerc si vítězství po startu z pole-position vyjel díky jednozastávkové strategii, kterou jsme včera predikovali jako nejvýhodnější. Stejnou taktiku použili také piloti Mercedesu, jež s ním skončili na pódiu. Vettel do boxů zajel příliš brzy ve snaze zabránit podseknutí ze strany Hamiltona, pomohl tak svému týmovému kolegovi, jehož později pustil na pokyn týmu před sebe.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Ricciardo - 42 kol z celkových 44, tj. přes 95 % závodu. Na měkkých toho nejvíce zvládl Magnussen (25 kol).
 
            Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
 
            Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
 
            Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
 
            Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
 
            Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
 
            Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
 
            Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
 
            Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
 
            Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
 
            I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
 
            Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
 
            Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.