SPA-FRANCORCHAMPS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly v boxech a jaké pneumatikové strategie volily pro Velkou cenu Belgie 2019?
Nejrychlejší zastávku předvedl opět Williams, jenž v 30. kole odbavil Russella za 2,02 vteřiny. Druhý Red Bull zdržel Albona o 7 kol dříve 2,19 s, Mercedes ve stejném okruhu Bottase 2,31 s.
A second consecutive Fastest Pitstop Award 🏆🏆Check out the pitcrew's handiwork 👇pic.twitter.com/RMbFTWLrBX
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) September 3, 2019Ferrari patří v této statistice až 4. příčka - práce na voze Leclerca v 21. kole trvaly 2,48 s, u Vettela 2,59 s (v 15. kole) a 2,68 s (v 33. kole). Na páté místo se dostal další italský tým - Toro Rosso. Gaslyho přezulo za 2,51 s, Haas totéž zvládl u svých pilotů za 2,55 s a 2,58 s.
Většina pilotů startovala na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé zvolila pouze pětice Albon, Giovinazzi, Kubica, Kvjat a Russell. Po tvrdých v průběhu závodu nesáhl nikdo
Vvětšina (14 z 18 klasifikovaných) cílila na jedinou zastávku, dvakrát do boxů zamířil pouze Hülkenberg, Stroll a Vettel, třikrát se tam ukázal Räikkönen, jenž si poškodil vůz hned v úvodu při kontaktu s Verstappenem.
Leclerc si vítězství po startu z pole-position vyjel díky jednozastávkové strategii, kterou jsme včera predikovali jako nejvýhodnější. Stejnou taktiku použili také piloti Mercedesu, jež s ním skončili na pódiu. Vettel do boxů zajel příliš brzy ve snaze zabránit podseknutí ze strany Hamiltona, pomohl tak svému týmovému kolegovi, jehož později pustil na pokyn týmu před sebe.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Ricciardo - 42 kol z celkových 44, tj. přes 95 % závodu. Na měkkých toho nejvíce zvládl Magnussen (25 kol).
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.