Devětadvacetiletý Sergio Pérez toho už ve Formuli 1 zažil spoustu. Jak vzpomíná na svá jednotlivá angažmá?
Sergio Pérez má za sebou už poměrně bohatou kariéru. Ačkoliv je mexickému jezdci teprve 29 let, s Formulí 1 toho zažil už spoustu. Pilotoval Sauber, McLaren Force Indii a nynější Racing Point. Byl členem jezdecké akademie Ferrari, ale dal přednost McLarenu, kde však vydržel pouze jednu sezonu. Ztracenou sebedůvěru posléze nalézal právě ve Force Indii, kde postupné získal několik pódiových umístění.
Poprvé se nicméně mezi nejlepší tři podíval už v roce 2012, tehdy pilotoval Sauber. „Sauber z roku 2012 bylo dobré auto, bylo opravdu působivé, v určitých momentech jsme s ním dokázali udělat velké věci.“ Vzpomíná Mexičan. A pokračuje, „Ale upřímně nikdy jsem neměl vůz schopný dostávat se pravidelně na pódium, možná pár z nich to za určitých podmínek zvládlo, ale ne všechny. Vždy chcete mít to nejlepší auto na roštu, já takové bohužel nikdy neměl.“
Mezi nejlepší tři se každopádně dostal už osmkrát, v čem tedy spočívá tajemství úspěchu? „Je třeba vždy dobře odhadovat vývoj závodu. Jako pilot můžete ovlivnit mnoho věcí, například strategii, kdy zastavit a kdy ne. Pak, když se objeví příležitost, je třeba ji využít.“ Má jasno Mexičan.
Zlom v jeho kariéře měl přijít během sezony 2013. Toho času se upsal McLarenu, který tehdy byl top týmem. Nicméně sezona se ani stáji, ani samotnému jezdci nepovedla. Mclaren se trápil s nedostatečně kvalitním monopostem a Sergio Pérez nestačil na svého týmového kolegu Jensona Buttona. Výsledkem toho bylo angažování Kevina Magnussena, Mexičan si tak musel hledat místo jinde.
Nalezl jej u Force Indie, kterou během pár let dostal hned pětkrát na „bednu“. Jenže indickou stáj začaly postupně trápit stále větší finanční trable a byl to právě Pérez, kdo ji pomohl dostat do nucené správy. Sám na tento svůj krok vzpomíná s rozhodností. Podle jeho slov měl na bedrech osudy mnoha pracovníků týmu, přičemž by se dnes zachoval stejně.
Skomírající tým následně převzal kanadský miliardář Lawrence Stroll, jenž vedle Péreze posadil svého syna. Zároveň do týmu nalil velké množství finančních prostředků, ty mu mají zajistit zářnou budoucnost. „Je to obrovský rozdíl oproti minulosti. Můžete se soustředit pouze na řízení a být nejlepším pilotem, jakým jen můžete. Je to projekt, který mě fascinuje, chci, aby byl úspěšný. Děláme věci rychleji, ale je jasné, že než se dostaví úspěchy, tak to nějaký čas potrvá.“ Pravil devětadvacetiletý závodník.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.