Devětadvacetiletý Sergio Pérez toho už ve Formuli 1 zažil spoustu. Jak vzpomíná na svá jednotlivá angažmá?
Sergio Pérez má za sebou už poměrně bohatou kariéru. Ačkoliv je mexickému jezdci teprve 29 let, s Formulí 1 toho zažil už spoustu. Pilotoval Sauber, McLaren Force Indii a nynější Racing Point. Byl členem jezdecké akademie Ferrari, ale dal přednost McLarenu, kde však vydržel pouze jednu sezonu. Ztracenou sebedůvěru posléze nalézal právě ve Force Indii, kde postupné získal několik pódiových umístění.
Poprvé se nicméně mezi nejlepší tři podíval už v roce 2012, tehdy pilotoval Sauber. „Sauber z roku 2012 bylo dobré auto, bylo opravdu působivé, v určitých momentech jsme s ním dokázali udělat velké věci.“ Vzpomíná Mexičan. A pokračuje, „Ale upřímně nikdy jsem neměl vůz schopný dostávat se pravidelně na pódium, možná pár z nich to za určitých podmínek zvládlo, ale ne všechny. Vždy chcete mít to nejlepší auto na roštu, já takové bohužel nikdy neměl.“
Mezi nejlepší tři se každopádně dostal už osmkrát, v čem tedy spočívá tajemství úspěchu? „Je třeba vždy dobře odhadovat vývoj závodu. Jako pilot můžete ovlivnit mnoho věcí, například strategii, kdy zastavit a kdy ne. Pak, když se objeví příležitost, je třeba ji využít.“ Má jasno Mexičan.
Zlom v jeho kariéře měl přijít během sezony 2013. Toho času se upsal McLarenu, který tehdy byl top týmem. Nicméně sezona se ani stáji, ani samotnému jezdci nepovedla. Mclaren se trápil s nedostatečně kvalitním monopostem a Sergio Pérez nestačil na svého týmového kolegu Jensona Buttona. Výsledkem toho bylo angažování Kevina Magnussena, Mexičan si tak musel hledat místo jinde.
Nalezl jej u Force Indie, kterou během pár let dostal hned pětkrát na „bednu“. Jenže indickou stáj začaly postupně trápit stále větší finanční trable a byl to právě Pérez, kdo ji pomohl dostat do nucené správy. Sám na tento svůj krok vzpomíná s rozhodností. Podle jeho slov měl na bedrech osudy mnoha pracovníků týmu, přičemž by se dnes zachoval stejně.
Skomírající tým následně převzal kanadský miliardář Lawrence Stroll, jenž vedle Péreze posadil svého syna. Zároveň do týmu nalil velké množství finančních prostředků, ty mu mají zajistit zářnou budoucnost. „Je to obrovský rozdíl oproti minulosti. Můžete se soustředit pouze na řízení a být nejlepším pilotem, jakým jen můžete. Je to projekt, který mě fascinuje, chci, aby byl úspěšný. Děláme věci rychleji, ale je jasné, že než se dostaví úspěchy, tak to nějaký čas potrvá.“ Pravil devětadvacetiletý závodník.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.