Velká cena Mexika zůstává další tři roky v kalendáři Formule 1 poté, co se pořadatelé dohodli se Liberty na prodloužení smlouvy.
Závod, který se v roce 2015 vrátil po 23 letech s velkou slávou do kalendáře, během posledních 4 let přilákal na tribuny 1,3 milionů návštěvníků, na čemž má svou zásluhu také domácí pilot Sergio Pérez hájící barvy Racing Pointu.
Zpráva o jeho setrvání přichází v době, kdy se pro příští sezónu rýsuje kalendář o 22 podnicích. Mezi nové budou patřit Holandsko a Vietnam, smlouvy by měly být brzy prodlouženy také s Monzou, kde Ferrari kroužilo s Leclercem v úterý za zavřenými dveřmi v rámci filmovacího dnes, a se Španělskem.
"Od doby, co se tento podnik v roce 2015 vrátil do kalendáře šampionátu, se vždy prokázal být u veřejnosti a fanoušku úžasně populární - nejen v Mexiku, ale také po světě. Dokladem toho je fakt, že pořadatelé vyhráli cenu FIA za nejlepší podnik ne méněkrát než 4 roky za sebou," pochvaluje si výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey.
Budoucnost okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez byla na vážkách, protože se místní vláda rozhodla jej přestat podporovat. Starostka hlavního města Mexika Claudia Sheinbaumová zdůraznila, že závod nebude financovat z veřejných zdrojů, zároveň však slíbila, že model soukromého investování nepovede ke zvýšení ceny vstupenek.
"Přítomnost Formule 1 ve městě po více než 4 roky byla poprvé dosažena pomocí finančního modelu, v němž není využito veřejných zdrojů. Předtím se na splácení podílela federální vláda. Vedení Mexiko City bude prostředníkem - vytvoří trust, který zvýší soukromé investice potřebné pro zajištění tohoto mezinárodního podniku. Ceny vstupenek zůstanou stejné jako v předchozích letech," slibuje starostka.
Letos se v Mexiku bude závodit 27. října, tréninky začnou o dva dny dříve. Okruh pojmenovaný po Ricardovi a Pedrovi Rodriguezovi byl vybudován již v roce 1959 a mezi piloty je oblíbený - kromě možnosti k předjíždění je kvůli své nadmořské výšce (2 285 m n. m.) výzvou pro techniku i inženýry.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.