Velká cena Mexika zůstává další tři roky v kalendáři Formule 1 poté, co se pořadatelé dohodli se Liberty na prodloužení smlouvy.
Závod, který se v roce 2015 vrátil po 23 letech s velkou slávou do kalendáře, během posledních 4 let přilákal na tribuny 1,3 milionů návštěvníků, na čemž má svou zásluhu také domácí pilot Sergio Pérez hájící barvy Racing Pointu.
Zpráva o jeho setrvání přichází v době, kdy se pro příští sezónu rýsuje kalendář o 22 podnicích. Mezi nové budou patřit Holandsko a Vietnam, smlouvy by měly být brzy prodlouženy také s Monzou, kde Ferrari kroužilo s Leclercem v úterý za zavřenými dveřmi v rámci filmovacího dnes, a se Španělskem.
"Od doby, co se tento podnik v roce 2015 vrátil do kalendáře šampionátu, se vždy prokázal být u veřejnosti a fanoušku úžasně populární - nejen v Mexiku, ale také po světě. Dokladem toho je fakt, že pořadatelé vyhráli cenu FIA za nejlepší podnik ne méněkrát než 4 roky za sebou," pochvaluje si výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey.
Budoucnost okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez byla na vážkách, protože se místní vláda rozhodla jej přestat podporovat. Starostka hlavního města Mexika Claudia Sheinbaumová zdůraznila, že závod nebude financovat z veřejných zdrojů, zároveň však slíbila, že model soukromého investování nepovede ke zvýšení ceny vstupenek.
"Přítomnost Formule 1 ve městě po více než 4 roky byla poprvé dosažena pomocí finančního modelu, v němž není využito veřejných zdrojů. Předtím se na splácení podílela federální vláda. Vedení Mexiko City bude prostředníkem - vytvoří trust, který zvýší soukromé investice potřebné pro zajištění tohoto mezinárodního podniku. Ceny vstupenek zůstanou stejné jako v předchozích letech," slibuje starostka.
Letos se v Mexiku bude závodit 27. října, tréninky začnou o dva dny dříve. Okruh pojmenovaný po Ricardovi a Pedrovi Rodriguezovi byl vybudován již v roce 1959 a mezi piloty je oblíbený - kromě možnosti k předjíždění je kvůli své nadmořské výšce (2 285 m n. m.) výzvou pro techniku i inženýry.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.