Velká cena Mexika zůstává další tři roky v kalendáři Formule 1 poté, co se pořadatelé dohodli se Liberty na prodloužení smlouvy.
Závod, který se v roce 2015 vrátil po 23 letech s velkou slávou do kalendáře, během posledních 4 let přilákal na tribuny 1,3 milionů návštěvníků, na čemž má svou zásluhu také domácí pilot Sergio Pérez hájící barvy Racing Pointu.
Zpráva o jeho setrvání přichází v době, kdy se pro příští sezónu rýsuje kalendář o 22 podnicích. Mezi nové budou patřit Holandsko a Vietnam, smlouvy by měly být brzy prodlouženy také s Monzou, kde Ferrari kroužilo s Leclercem v úterý za zavřenými dveřmi v rámci filmovacího dnes, a se Španělskem.
"Od doby, co se tento podnik v roce 2015 vrátil do kalendáře šampionátu, se vždy prokázal být u veřejnosti a fanoušku úžasně populární - nejen v Mexiku, ale také po světě. Dokladem toho je fakt, že pořadatelé vyhráli cenu FIA za nejlepší podnik ne méněkrát než 4 roky za sebou," pochvaluje si výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey.
Budoucnost okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez byla na vážkách, protože se místní vláda rozhodla jej přestat podporovat. Starostka hlavního města Mexika Claudia Sheinbaumová zdůraznila, že závod nebude financovat z veřejných zdrojů, zároveň však slíbila, že model soukromého investování nepovede ke zvýšení ceny vstupenek.
"Přítomnost Formule 1 ve městě po více než 4 roky byla poprvé dosažena pomocí finančního modelu, v němž není využito veřejných zdrojů. Předtím se na splácení podílela federální vláda. Vedení Mexiko City bude prostředníkem - vytvoří trust, který zvýší soukromé investice potřebné pro zajištění tohoto mezinárodního podniku. Ceny vstupenek zůstanou stejné jako v předchozích letech," slibuje starostka.
Letos se v Mexiku bude závodit 27. října, tréninky začnou o dva dny dříve. Okruh pojmenovaný po Ricardovi a Pedrovi Rodriguezovi byl vybudován již v roce 1959 a mezi piloty je oblíbený - kromě možnosti k předjíždění je kvůli své nadmořské výšce (2 285 m n. m.) výzvou pro techniku i inženýry.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.