Velká cena Mexika zůstává další tři roky v kalendáři Formule 1 poté, co se pořadatelé dohodli se Liberty na prodloužení smlouvy.
Závod, který se v roce 2015 vrátil po 23 letech s velkou slávou do kalendáře, během posledních 4 let přilákal na tribuny 1,3 milionů návštěvníků, na čemž má svou zásluhu také domácí pilot Sergio Pérez hájící barvy Racing Pointu.
Zpráva o jeho setrvání přichází v době, kdy se pro příští sezónu rýsuje kalendář o 22 podnicích. Mezi nové budou patřit Holandsko a Vietnam, smlouvy by měly být brzy prodlouženy také s Monzou, kde Ferrari kroužilo s Leclercem v úterý za zavřenými dveřmi v rámci filmovacího dnes, a se Španělskem.
"Od doby, co se tento podnik v roce 2015 vrátil do kalendáře šampionátu, se vždy prokázal být u veřejnosti a fanoušku úžasně populární - nejen v Mexiku, ale také po světě. Dokladem toho je fakt, že pořadatelé vyhráli cenu FIA za nejlepší podnik ne méněkrát než 4 roky za sebou," pochvaluje si výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey.
Budoucnost okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez byla na vážkách, protože se místní vláda rozhodla jej přestat podporovat. Starostka hlavního města Mexika Claudia Sheinbaumová zdůraznila, že závod nebude financovat z veřejných zdrojů, zároveň však slíbila, že model soukromého investování nepovede ke zvýšení ceny vstupenek.
"Přítomnost Formule 1 ve městě po více než 4 roky byla poprvé dosažena pomocí finančního modelu, v němž není využito veřejných zdrojů. Předtím se na splácení podílela federální vláda. Vedení Mexiko City bude prostředníkem - vytvoří trust, který zvýší soukromé investice potřebné pro zajištění tohoto mezinárodního podniku. Ceny vstupenek zůstanou stejné jako v předchozích letech," slibuje starostka.
Letos se v Mexiku bude závodit 27. října, tréninky začnou o dva dny dříve. Okruh pojmenovaný po Ricardovi a Pedrovi Rodriguezovi byl vybudován již v roce 1959 a mezi piloty je oblíbený - kromě možnosti k předjíždění je kvůli své nadmořské výšce (2 285 m n. m.) výzvou pro techniku i inženýry.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.