HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Maďarska 2019? Kdo odjel nejdelší úsek na jedné sadě pneumatik?
Nejlepší práci v boxech odvedl byl Williams, jenž zdržel Russella v 16. kole jen 2,193 vteřiny. Inženýrům se daří rovněž v továrně, když zlepšili korelaci a novinky na jejich voze FW42 začínají konečně fungovat, což dnes Russell potvrdil 16. místem v cíli, když předčil Strolla z Racing Pointu i Giovinazziho z Alfy Romeo.
Druhou nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který před týdnem v deštivém Německu stanovil s časem 1,88 sekundy nový světový rekord (psali jsme zde). Dnes Verstappena odbavil v 67. kole za 2,26 sekundy.
Také třetí absolutně nejrychlejší zastávka patří Williamsu, když Kubicu v 18. kole přezul za 2,27 s, tedy jen o setinu pomaleji. Čtvrté místo obsadil Mercedes po 2,35sekundové práci na Hamiltonově voze v 48. kol, páté Ferrari: Leclerc u jeho mechaniků stál 2,36 s.
Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdých pneumatikách, měkkých po včerejší volbě v kvalifikaci museli Grosjean, Norris, Räikkönen se Sainzem, na tvrdých zahajoval jediný Ricciardo.
Dle naší včerejší předpovědi vsadila většina na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zavítali jen piloti Mercedesu a Stroll s Verstappenem, jemuž na konci po dlouhotrvajícím tlaku Hamiltona zcela odešly pneumatiky.
Hamilton s Verstappen začínali na identické jednozastávkové strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Brit zajel do boxů o 6 kol později než Verstappen, tento tah mu k posunu vpřed ale nevyšel. Mercedes ho proto proti původnímu plánu povolal ke změně pneumatik podruhé, nasadil mu středně-tvrdé pneumatiky a Lewis po parádní stíhací jízdě nakonec Maxe předjel a zaslouženě vyhrál - Stříbrné šípy dnes byly rychlejší než Red Bully.
Tempo prvních dvou pilotů dnes bylo pekelné, vždyť se již po své první zastávce vrátilo zpět na své pozice, aniž by je třetí či čtvrté Ferrari dokázalo předjet. I nejlepší Verstappenovo kolo dnes bylo o tři sekundy rychlejší než loni!
Vettel dojel třetí po alternativní strategii - po dlouhém prvním stintu na středně-tvrdých pneumatikách s přechodem na měkké pro krátký finální stint. V závodě jsme viděli různé taktické přístupy, jen u první pěti to bylo pět různých strategií!
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách zvládl Giovinazzi, jeho 53 kol na jedné směsi představovalo 76 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na středně-tvrdé vydržel nejvíce Räikkönen (40 kol), na měkké Hülkenberg (33 kol).
Lando Norris z McLarenu očekává, že v nadcházející sezóně bude čelit "zrozenému" Lewisi Hamiltonovi, který vstupuje do svého prvního roku u Ferrari jako sedminásobný mistr světa. Fanoušci uvidí nové zbarvení všech monopostů včetně všech jezdců i šéfů týmů již v úterý 18.2. v londýnské O2 aréně.
Lewis Hamilton a Michael Schumacher patří mezi legendy Formule 1, kteří společně drží rekord v počtu mistrovských titulů. Jejich úspěchy formovaly historii tohoto sportu a jejich jména zůstávají synonymem pro dominanci na trati.
Lewis Hamilton si splnil sen, který nosil v srdci celý život – poprvé usedl do kokpitu vozu Ferrari F1 a zažil okamžik, na který nikdy nezapomene.
Alex Albon odmítá, že by pociťoval jakýkoliv zvýšený tlak v souvislosti s příchodem Carla Sainze do Williamsu. I když španělský jezdec přechází z Ferrari, Albon se soustředí na svou práci a novou sezónu bez ohledu na novou týmovou konkurenci.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
V roce 2025 přichází pro Lewise Hamiltona největší výzva jeho kariéry, když poprvé usedne v rámci Grand Prix za volant Ferrari ve formuli 1. Po letech strávených u Mercedesu, kde vybojoval sedm titulů, se vydává na novou cestu, která by mohla změnit jeho sportovní kariéru.
Carlos Sainz poprvé usedl do kokpitu Williamsu pro sezonu 2025 v pátečním ranním testu. Po odchodu z Ferrari se stává jedním z nejzajímavějších jezdců mimo elitní týmy.
Lando Norris zahajuje už sedmou sezónu v barvách McLarenu. Talentovaný Brit nastoupil do týmu v roce 2019, kdy společně s Carlosem Sainzem tvořili novou jezdeckou dvojici.
Lando Norris vstupuje do roku 2025 s mnohem větší sebedůvěrou než v minulém roce. Po náročném souboji s Maxem Verstappenem, který mu přinesl cenné zkušenosti, čelil také přehnané kritice. V letošní sezóně se od něj očekává další zlepšení, přičemž v rozhovorech opakovaně zdůraznil důležitost své psychické pohody, která byla v minulosti často diskutována.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.