HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi odjely Velkou cenu Maďarska 2019? Kdo odjel nejdelší úsek na jedné sadě pneumatik?
Nejlepší práci v boxech odvedl byl Williams, jenž zdržel Russella v 16. kole jen 2,193 vteřiny. Inženýrům se daří rovněž v továrně, když zlepšili korelaci a novinky na jejich voze FW42 začínají konečně fungovat, což dnes Russell potvrdil 16. místem v cíli, když předčil Strolla z Racing Pointu i Giovinazziho z Alfy Romeo.
Druhou nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, který před týdnem v deštivém Německu stanovil s časem 1,88 sekundy nový světový rekord (psali jsme zde). Dnes Verstappena odbavil v 67. kole za 2,26 sekundy.
Také třetí absolutně nejrychlejší zastávka patří Williamsu, když Kubicu v 18. kole přezul za 2,27 s, tedy jen o setinu pomaleji. Čtvrté místo obsadil Mercedes po 2,35sekundové práci na Hamiltonově voze v 48. kol, páté Ferrari: Leclerc u jeho mechaniků stál 2,36 s.
Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdých pneumatikách, měkkých po včerejší volbě v kvalifikaci museli Grosjean, Norris, Räikkönen se Sainzem, na tvrdých zahajoval jediný Ricciardo.
Dle naší včerejší předpovědi vsadila většina na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zavítali jen piloti Mercedesu a Stroll s Verstappenem, jemuž na konci po dlouhotrvajícím tlaku Hamiltona zcela odešly pneumatiky.
Hamilton s Verstappen začínali na identické jednozastávkové strategii středně-tvrdá - tvrdá směs. Brit zajel do boxů o 6 kol později než Verstappen, tento tah mu k posunu vpřed ale nevyšel. Mercedes ho proto proti původnímu plánu povolal ke změně pneumatik podruhé, nasadil mu středně-tvrdé pneumatiky a Lewis po parádní stíhací jízdě nakonec Maxe předjel a zaslouženě vyhrál - Stříbrné šípy dnes byly rychlejší než Red Bully.
Tempo prvních dvou pilotů dnes bylo pekelné, vždyť se již po své první zastávce vrátilo zpět na své pozice, aniž by je třetí či čtvrté Ferrari dokázalo předjet. I nejlepší Verstappenovo kolo dnes bylo o tři sekundy rychlejší než loni!
Vettel dojel třetí po alternativní strategii - po dlouhém prvním stintu na středně-tvrdých pneumatikách s přechodem na měkké pro krátký finální stint. V závodě jsme viděli různé taktické přístupy, jen u první pěti to bylo pět různých strategií!
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách zvládl Giovinazzi, jeho 53 kol na jedné směsi představovalo 76 % závodu vypsaného na 71 okruhů. Na středně-tvrdé vydržel nejvíce Räikkönen (40 kol), na měkké Hülkenberg (33 kol).
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.