HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedly týmy při přezouvání svých pilotů v boxech a s jakými strategiemi nastoupily do Velké ceny Německa 2019? Kdo odjel nejvíce kol na jedné směsi pneumatik?
V chaotickém závodě plném zvratů se čtyřmi výjezdy safety-caru a 78 zastávkami se nejlépe rozhodoval a přezouval Red Bull. Vítězného Maxe Verstappena odbavili jednou dokonce za 1,88 vteřiny, zachovali chladnou hlavu a Holanďan prokázal i výbornou rychlost, proto zaslouženě vyhrál - i když ani on se jednou nevyhnul smyku a otočce o 360 stupňů.
Druhý nejlepší a nejkonzistentnější výkon v boxech předvádělo Ferrari, jež mělo v cíli pouze jednoho jezdce poté, co Leclerc zbytečně havaroval před nájezdem na cílovou rovinku - chybu tam ale udělalo více pilotů, kteří pak doplatili na hladký asfalt pro závody dragsterů na speciálním úseku vedle závodní dráhy pro F1. Vettel byl rovněž pětkrát v boxech, nejrychlejší zastávku zaznamenal v 47. kole, kdy trať osychala.
Kvůli počasí všichni začínali na drážkovaných pneumatikách pro extrémní mokro (značeny modrou barvou), poté s ubývajícím množstvím vody přecházeli na intermediálky (zelené). V polovině závodu někteří vyzkoušeli slicky, ale kvůli sílícímu dešti se znovu vrátili k přechodným pneumatikám.
Podmínky se zlepšovaly až ke konci, kdy všichni přešli na slicky měkké směsi - čím dříve, tím lépe, jak je vidět na příkladech bronzového Kvjata a Strolla, jenž po zbytečné chybě v zatáčce č. 8 o pódium přišel.
Týmy využily celou řadu strategií - od tři zastávek u McLaren (Sainz) po 6 u Mercedesu (Hamilton) a Haasu (Magnussen). Ke slovu se dostaly všechny druhy pneumatik s výjimkou tvrdé směsi. Pro stratégy šlo o velmi náročný den, když museli neustále předvídat a reagovat na měnící se podmínky a maximalizovat své možnosti při výjezdech safety caru. Podmínky se navíc měnily sektor od sektoru, dobrá strategie ale udělala velký rozdíl.
Po dvou horkých dnech se v Německu ochladilo a letos poprvé během závodu pršelo. Teplota se pohybovala kolem 22 °C, asfalt měl 28 °C. výzvou pro jezdce bylo hlídat si přechodné pneumatiky tak, aby se na osychající trati nepřehřívaly. Ke konci závodu už na ni bylo skoro úplně sucho.
Nejdelší stint předvedli Albon s Hamiltonem, když oba na jedné sadě přechodných pneumatik zvládli 25 kol z celkových 64 (39 % závodu). Na měkkých ujel Stroll 20 kol, na mokrých Magnussen 8 a na středně-tvrdých Bottas s Verstappenem 4 kola.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.