Ve 2. tréninku na GP Německa zvítězil Charles Leclerc. Pierre Gasly tvrdě havaroval. Nedařilo se McLarenu, Racing Point potvrdil očekávání a s novým vozem zajížděli piloti konkurenceschopné časy.
Druhý volný trénink přivítal jezdce a týmy opravdu vysokými teplotami. Ty výrazně přesahovaly hodnotu třiceti stupňů. Dopolední měřené jízdy ovládlo Ferrari, nejrychlejší čas si připsal Sebastian Vettel, jeho týmový kolega Charles Leclerc ztratil na druhé příčce dvě a půl desetiny. Za tandemem rudých vozů se umístil Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem.
Odpolední program zahájili svými koly jezdci McLarenu a Haasu. Poměrně brzy se na trať vydali také Albon a Stroll. Po deseti minutách vévodil pořadí matador Kimi Raikkonen s Alfou, následovali Grosjean a Stroll. Druhý muž úvodního tréninku Charles Leclerc si svému inženýrovi stěžoval na potíže s brzdovým pedálem. I přesto však dokázal mladý Monačan zajet po patnácti minutách průběžný nejrychlejší čas, následoval jej Sebastian Vettel se ztrátou dvou desetin. Leclerca po uplynutí dvaceti minut vyměřeného času však na prvním místě vystřídal Lewis Hamilton jedoucí na střední sadě pneumatik. Hamiltonův parťák Bottas nazul bílé, tedy nejtvrdší pneumatiky, ty jej zpočátku vynesly na třetí příčku.
Nejpozději se z jezdců top týmů dostal na trať Max Verstappen. Stalo se tak až téměř po půl hodině kroužení. Holanďan se svým prvním měřeným kolem zařadil před Bottase.
Na chvostu výsledkové listiny se v podstatě od začátku tréninku opět pohybovali jezdci Williamsu. Příliš se nedařilo ani osmnáctému Giovinazzimu, přičemž druhý jezdec Alfy Romeo Kimi Raikkonen jezdil sedmý. Trápil se rovněž Renault. Ačkoliv šlo pouze o trénink, čtrnácté a patnácté místo po třiceti minutách jistě nebylo povzbudivé. Nevyhnuli jsme se ani drobnějším indcidentům. Svůj vůz musel výrazněji korigovat Charles Leclerc. Max Verstappen pro změnu dosti probrdzil. Vše se nicméně obešlo bez následků.
Druhou část tréninku klasicky započaly kvalifikační simulace na nejměkčí sadě pneumatik. Nejlépe se kolo povedlo Leclercovi, druhý byl Vettel se ztrátou jedné desetiny. Trio nejlepších doplnil Hamilton. Problémy se vyskytly u Red Bullu, neboť Verstappen si stěžoval na svou pohonnou jednotku, která mu dle jeho slov neposkytovala výkon. Tým povolal Maxe do boxů.
Ve velmi dobrém světle se ukazoval výrazně vylepšený monopost Racing Pointu. Však Strollovi patřila sedmá pozice, Pérez byl desátý. Také Haas měl alespoň částečný důvod k radosti díky šestému místu Romaina Grosjeana, ten navíc jede se starou specifikací vozu.
Nevedlo se McLarenu. Tým, který byl během uplynulých Velkých cen čtvrtým nejlepším neměl ani jednoho svého jezdce v nejlepší desítce. Carlos Sainz okupoval 11 místo, nováček Norris se trápil ještě více a byl až šestnáctý. Při svém kvalifikačním kole mladý Brit probrzdil.
Alespoň jeden Renault dostal do nejlepší desítky Nico Hulkenberg, tomu patřila devátá příčka. Nemastné výkony podávalo STR. Oba jeho jezdci se pohybovali v hloubi pole.
Závěr tréninku se již tradičně nesl ve znamení jízd s větším množstvím paliva. S ohledem na proměnlivou předpověď počasí, která je hlášena zejména na neděli však nemusí mít tato nasbíraná data valnou hodnotu.
Poklidný průběh vzal za své sedmnáct minut před koncem. Pierre Gasly totiž ve svém rychlém kole ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě havaroval. Stalo se tak v závěrečné pasáži okruhu. Šlo o opravdu vážnou nehodu, která mladému jezdci rakouské stáje nepomůže. Vzhledem k tomu, jak tvrdý náraz to byl, nelze vyloučit ani penalizaci za výměnu některých komponent.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.