Ve 2. tréninku na GP Německa zvítězil Charles Leclerc. Pierre Gasly tvrdě havaroval. Nedařilo se McLarenu, Racing Point potvrdil očekávání a s novým vozem zajížděli piloti konkurenceschopné časy.
Druhý volný trénink přivítal jezdce a týmy opravdu vysokými teplotami. Ty výrazně přesahovaly hodnotu třiceti stupňů. Dopolední měřené jízdy ovládlo Ferrari, nejrychlejší čas si připsal Sebastian Vettel, jeho týmový kolega Charles Leclerc ztratil na druhé příčce dvě a půl desetiny. Za tandemem rudých vozů se umístil Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem.
Odpolední program zahájili svými koly jezdci McLarenu a Haasu. Poměrně brzy se na trať vydali také Albon a Stroll. Po deseti minutách vévodil pořadí matador Kimi Raikkonen s Alfou, následovali Grosjean a Stroll. Druhý muž úvodního tréninku Charles Leclerc si svému inženýrovi stěžoval na potíže s brzdovým pedálem. I přesto však dokázal mladý Monačan zajet po patnácti minutách průběžný nejrychlejší čas, následoval jej Sebastian Vettel se ztrátou dvou desetin. Leclerca po uplynutí dvaceti minut vyměřeného času však na prvním místě vystřídal Lewis Hamilton jedoucí na střední sadě pneumatik. Hamiltonův parťák Bottas nazul bílé, tedy nejtvrdší pneumatiky, ty jej zpočátku vynesly na třetí příčku.
Nejpozději se z jezdců top týmů dostal na trať Max Verstappen. Stalo se tak až téměř po půl hodině kroužení. Holanďan se svým prvním měřeným kolem zařadil před Bottase.
Na chvostu výsledkové listiny se v podstatě od začátku tréninku opět pohybovali jezdci Williamsu. Příliš se nedařilo ani osmnáctému Giovinazzimu, přičemž druhý jezdec Alfy Romeo Kimi Raikkonen jezdil sedmý. Trápil se rovněž Renault. Ačkoliv šlo pouze o trénink, čtrnácté a patnácté místo po třiceti minutách jistě nebylo povzbudivé. Nevyhnuli jsme se ani drobnějším indcidentům. Svůj vůz musel výrazněji korigovat Charles Leclerc. Max Verstappen pro změnu dosti probrdzil. Vše se nicméně obešlo bez následků.
Druhou část tréninku klasicky započaly kvalifikační simulace na nejměkčí sadě pneumatik. Nejlépe se kolo povedlo Leclercovi, druhý byl Vettel se ztrátou jedné desetiny. Trio nejlepších doplnil Hamilton. Problémy se vyskytly u Red Bullu, neboť Verstappen si stěžoval na svou pohonnou jednotku, která mu dle jeho slov neposkytovala výkon. Tým povolal Maxe do boxů.
Ve velmi dobrém světle se ukazoval výrazně vylepšený monopost Racing Pointu. Však Strollovi patřila sedmá pozice, Pérez byl desátý. Také Haas měl alespoň částečný důvod k radosti díky šestému místu Romaina Grosjeana, ten navíc jede se starou specifikací vozu.
Nevedlo se McLarenu. Tým, který byl během uplynulých Velkých cen čtvrtým nejlepším neměl ani jednoho svého jezdce v nejlepší desítce. Carlos Sainz okupoval 11 místo, nováček Norris se trápil ještě více a byl až šestnáctý. Při svém kvalifikačním kole mladý Brit probrzdil.
Alespoň jeden Renault dostal do nejlepší desítky Nico Hulkenberg, tomu patřila devátá příčka. Nemastné výkony podávalo STR. Oba jeho jezdci se pohybovali v hloubi pole.
Závěr tréninku se již tradičně nesl ve znamení jízd s větším množstvím paliva. S ohledem na proměnlivou předpověď počasí, která je hlášena zejména na neděli však nemusí mít tato nasbíraná data valnou hodnotu.
Poklidný průběh vzal za své sedmnáct minut před koncem. Pierre Gasly totiž ve svém rychlém kole ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě havaroval. Stalo se tak v závěrečné pasáži okruhu. Šlo o opravdu vážnou nehodu, která mladému jezdci rakouské stáje nepomůže. Vzhledem k tomu, jak tvrdý náraz to byl, nelze vyloučit ani penalizaci za výměnu některých komponent.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.