Ve 2. tréninku na GP Německa zvítězil Charles Leclerc. Pierre Gasly tvrdě havaroval. Nedařilo se McLarenu, Racing Point potvrdil očekávání a s novým vozem zajížděli piloti konkurenceschopné časy.
Druhý volný trénink přivítal jezdce a týmy opravdu vysokými teplotami. Ty výrazně přesahovaly hodnotu třiceti stupňů. Dopolední měřené jízdy ovládlo Ferrari, nejrychlejší čas si připsal Sebastian Vettel, jeho týmový kolega Charles Leclerc ztratil na druhé příčce dvě a půl desetiny. Za tandemem rudých vozů se umístil Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem.
Odpolední program zahájili svými koly jezdci McLarenu a Haasu. Poměrně brzy se na trať vydali také Albon a Stroll. Po deseti minutách vévodil pořadí matador Kimi Raikkonen s Alfou, následovali Grosjean a Stroll. Druhý muž úvodního tréninku Charles Leclerc si svému inženýrovi stěžoval na potíže s brzdovým pedálem. I přesto však dokázal mladý Monačan zajet po patnácti minutách průběžný nejrychlejší čas, následoval jej Sebastian Vettel se ztrátou dvou desetin. Leclerca po uplynutí dvaceti minut vyměřeného času však na prvním místě vystřídal Lewis Hamilton jedoucí na střední sadě pneumatik. Hamiltonův parťák Bottas nazul bílé, tedy nejtvrdší pneumatiky, ty jej zpočátku vynesly na třetí příčku.
Nejpozději se z jezdců top týmů dostal na trať Max Verstappen. Stalo se tak až téměř po půl hodině kroužení. Holanďan se svým prvním měřeným kolem zařadil před Bottase.
Na chvostu výsledkové listiny se v podstatě od začátku tréninku opět pohybovali jezdci Williamsu. Příliš se nedařilo ani osmnáctému Giovinazzimu, přičemž druhý jezdec Alfy Romeo Kimi Raikkonen jezdil sedmý. Trápil se rovněž Renault. Ačkoliv šlo pouze o trénink, čtrnácté a patnácté místo po třiceti minutách jistě nebylo povzbudivé. Nevyhnuli jsme se ani drobnějším indcidentům. Svůj vůz musel výrazněji korigovat Charles Leclerc. Max Verstappen pro změnu dosti probrdzil. Vše se nicméně obešlo bez následků.
Druhou část tréninku klasicky započaly kvalifikační simulace na nejměkčí sadě pneumatik. Nejlépe se kolo povedlo Leclercovi, druhý byl Vettel se ztrátou jedné desetiny. Trio nejlepších doplnil Hamilton. Problémy se vyskytly u Red Bullu, neboť Verstappen si stěžoval na svou pohonnou jednotku, která mu dle jeho slov neposkytovala výkon. Tým povolal Maxe do boxů.
Ve velmi dobrém světle se ukazoval výrazně vylepšený monopost Racing Pointu. Však Strollovi patřila sedmá pozice, Pérez byl desátý. Také Haas měl alespoň částečný důvod k radosti díky šestému místu Romaina Grosjeana, ten navíc jede se starou specifikací vozu.
Nevedlo se McLarenu. Tým, který byl během uplynulých Velkých cen čtvrtým nejlepším neměl ani jednoho svého jezdce v nejlepší desítce. Carlos Sainz okupoval 11 místo, nováček Norris se trápil ještě více a byl až šestnáctý. Při svém kvalifikačním kole mladý Brit probrzdil.
Alespoň jeden Renault dostal do nejlepší desítky Nico Hulkenberg, tomu patřila devátá příčka. Nemastné výkony podávalo STR. Oba jeho jezdci se pohybovali v hloubi pole.
Závěr tréninku se již tradičně nesl ve znamení jízd s větším množstvím paliva. S ohledem na proměnlivou předpověď počasí, která je hlášena zejména na neděli však nemusí mít tato nasbíraná data valnou hodnotu.
Poklidný průběh vzal za své sedmnáct minut před koncem. Pierre Gasly totiž ve svém rychlém kole ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě havaroval. Stalo se tak v závěrečné pasáži okruhu. Šlo o opravdu vážnou nehodu, která mladému jezdci rakouské stáje nepomůže. Vzhledem k tomu, jak tvrdý náraz to byl, nelze vyloučit ani penalizaci za výměnu některých komponent.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.