Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?
Nigel Mansell patří k největším legendám F1. Mistr světa z roku 1992 sváděl svého času památné souboje s piloty, kterými byli například Ayrton Senna či Alain Prost. Za svou kariéru vystřídal hned několik týmů. Jmenujme Williams, Ferrari a Lotus. Zažil také éru turba v osmdesátých letech. „Takový Williams FW11B, tomu autu se už dnes nic nepřiblíží. F1 se už k ničemu takovému nikdy nevrátí, proto dnešní jezdci nikdy nebudou vědět, jak se chová skutečné auto F1“.
Pětašedesátiletý Brit dále pokračuje „V kvalifikacích měla naše auta výkon kolem 1500 koní. BMW jich údajně mělo ještě víc. A když se vám na šestku na rovince protáčela kola v rychlosti 280 až 290 km/h, tak to jako jezdec slovy ani nedokážu popsat. V každé zatáčce, do níž jste se přiřítili, se vás auto obrazně pokoušelo zabít,“ vypráví Mansell.
Další část rozhovoru se točila kolem úrovně bezpečnosti. I zde má Nigel Mansell celkem jednoznačný názor. Nelíbí se mu trend spousty současných okruhů, kdy jezdec vyjede z dráhy a po asfaltové únikové zóně se vrátí zpět, aniž by ho to často jakkoli potrestalo. „Třeba na starém okruhu v Silverstone jsme jeli po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili. Přitom na tomto okruhu byly na vnější straně zatáčky dvacet centimetrů široké sloupy, mezi kterými bylo natažené pletivo. Jestliže jste vyletěli ven, skoro jistě jste to trefili“.
Na závěr svých vzpomínek Brit dodal „Po stránce bezpečnosti se to v tomto období ubíralo správným směrem, ale ještě nebyla k dispozici dostatečná technologie, která by věci radikálně zlepšila. Občas to bylo dost kruté.“
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.