SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech okruhu a jakých rychlostí dosahovali? Co z toho můžeme usoudit o jejich formě, kolik jim zbývá pneumatik a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Británie 2019?
Jedno kolo v Silverstone měří 5 891 metrů, piloti v něm musí zvládnout celkem 18 zatáček - 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Před letošním závodem byl kompletně přeasfaltován, jezdci si po trénincích nicméně pořád stěžovali na hrbolatost. Nově byla odstraněna třetí DRS zóna, která se nacházela v prvním sektoru. Ten nyní obsahuje pět zatáček a začátek první DRS zóny.
Druhý sektor je velmi rychlý - nachází se v něm bývalá startovní rovinka s rychlou zatáčkou Copse a potom velmi rychlý sekce Maggots - Becketts: po sobě se střídající zatáčky, které jezdci milují. Třetí sektor má dlouhou rovinku s místem měření maximálních rychlostí (tzv. speed-trap), pomalou šikanou 16 / 17 s nájezdem na cílovou rovinku.
Nejrychlejší sektoryVelký den dnes prožil Valtteri Bottas, jenž porazil svého týmového kolegu, překonal rekord okruhu a vyjel si jubilejní 10. pole-position své kariéry, letos již čtvrté (povedlo se mu to také v Číně, v Ázerbájdžánu a ve Španělsku).
How close? 🤔This close! 😵#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/ozgSBx4xVm
— Formula 1 (@F1) July 13, 2019Fin předvedl nejrychlejší prostřední sektor, v tom poslední zářil Lewis Hamilton, jenž má v součtu sektorů lepší kolo, dnes však dělal chyby a nepředvedl dostatečně dobrý výkon na vítězství - v prvním pokusu byl například široký při brzdění v Brooklands. V druhých pokusech se sice zlepšil stejně jako ostatní, od triumfu jej však dělilo 6 tisícin sekundy.
Velké zlepšení v samotném závěru ukázal také Leclerc s nejrychlejším prvním sektorem, na Bottase mu v cíli scházelo 79 tisícin. Vettel s druhým Ferrari na něj hodně ztrácel - nakonec šlo o půl sekundy, čas mu stačil jen na 6 příčku.
Před něj se probojovaly oba Red Bully - čtvrtý Verstappen, jenž dal v kvalifikaci jako jediný dohromady čisté kolo, a lepšící se Gasly těžící z nastavení svého týmového kolegy.
Ze zbytku pole byl nejlepší Renault poté, co Ricciardo zajel skvělé kolo, dle součtu sektorů je ale patrné, že McLaren byl o desetinku rychlejší a měl na víc - zvláště Sainz mohl pohodlně proniknout do elitní desítky.
Zklamaní jsou u Haasu, kteří cítili, že by stejně jako v Rakousku mohli postoupit do závěrečné části kvalifikace - Grosjeanovy sektory tomu nasvědčují, nicméně ve velmi vyrovnaném středu pole nedal dohromady ideální kolo, a tak o 0,168 sekundy zaostal za svým potenciálem.
Maximální rychlostiNejvyšší rychlosti dnes předváděly Renaulty, který zlepšil svůj motor a využívá silnější módy v kvalifikaci. Šasi RS19 však nedokáže generovat tolik přítlaku. Ricciardo byl nejrychlejší na speed-trapu i na konci 1. a 3. sektoru.
Giovinazzi poháněný Ferrari nejvýkonnějším motorem v poli (podle Mercedesu má navíc o 20 koní) - na jeho 337 km/h ztrácel znatelných 3,7 km/h.
Nejlepším zástupcem Mercedesu byl Stroll, jenž se po rovince před 15. zatáčkou řítil 332,2 km/h, Kvjat s nejslabší Hondou tam dosáhl 331,3 km/h, tedy o 5,7 km/h méně než Ricciardo.
Pneumatiky a strategieMěkká směs byla o 0,6 sekundy rychlejší než středně-tvrdá, na níž budou do závodu startovat pouze Mercedesy a Red Bully. Ferrari totiž překvapivě v Q2 přešlo na měkké, podobně jako v Rakousku. Nebude mít tedy k dispozici takovou flexibilitu ve strategii a do boxů bude muset dříve, než jeho největší soupeři. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C, asfalt 34 °C, rychle se však vyvíjel a nový povrch neustále zrychloval.
Silverstone je náročný na pneumatiky, jimiž při vysokém bočním přetížení v rychlých zatáčkách prochází velká energie, jednozastávková strategie je prakticky vyloučena.
Týmy proto budou cílit na dvě zastávky. Nejvýhodnější je odjet dva úvodní stinty o 13 kolech na měkké směsi, poté pro závěrečný stint o 26 kolech zvolit tvrdou směs.
Alternativou je start na středně-tvrdých s přechodem na měkké po 15 kolech a po dalších 13 kolech zajet k výměně pro tvrdé, na kterých bude pilotům zbývat 24 kol.
Třízastávková strategie už je znatelně pomalejší, počítá s třemi stinty na měkkých pneumatikách (8, 11 a 11 kol) a se finišem na tvrdých (22 kol). Týmy se k ní můžou začít přiklánět, pokud bude opotřebení měkké směsi vyšší, než po sobotě očekávají.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.