Další krok Hondy je zřejmý - u nové specifikace se zaměří na svou slabinu

Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14
Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Petr Hlawiczka 8. července 2019 07:30
Sdílej:

Honda plánuje další vylepšení svého motoru. U další specifikace se svém vítězství ve Velké ceně Rakouska zaměří na vylepšení svého kvalifikačního módu.

Honda se v závodě konečně dočkala a poprvé od svého návratu do Formule 1 vyhrála závod, do kterého se Max Verstappen kvalifikoval na třetím místě a po špatném startu se propadl dokonce na 8. příčku za svého týmového kolegu Pierra Gaslymu, jemuž ale nakonec nadělil celé kolo.

Japonský dodavatel pohonných jednotek dále usilovně pracuje na další verzi svého produktu: "Zkoušíme náš motor využívat tak tvrdě, jak jen můžeme. Není to lehké to hned posunout nahoru. Pokračujeme ale ve vývoji, možná v příští specifikaci či vylepšením. Ale ne v příštím závodě," říká technický ředitel Tojoharu Tanabe.

Honda představila svou Specifikaci 3 před třemi týdny ve Francii, po úpravě spalovacího motoru a turba došlo ale jen k drobnému zlepšení výkonu a spolehlivosti. Stále je nejslabší ze všech výrobců, její deficit je patrný zejména v kvalifikacích, na což se chce nyní zaměřit.

"Ano, pozorujeme v kvalifikaci větší rozdíl ve srovnání s ostatními. V závodě také zaostáváme, ale ne o tolik, kolik v kvalifikaci. To tedy znamená, že je musíme stáhnout v kvalifikačním módu, není to však jednoduché," vysvětluje Japonec.

S novou specifikací přijdou další penalizace, s čímž ale Honda a její zákazníci před sezónou počítali. Během roku může každý pilot beztrestně využít pouze 3 spalovací motory, Ferrari a Mercedes se proto drží plánů dvou vylepšení.

"Budeme pokračovat ve vývoji a snažit se vyvážit výkonnost se spolehlivostí. Chceme dosáhnout většího zlepšení s nějakými dalšími novinkami v budoucnosti, abychom podpořili Red Bull. Samozřejmě přitom hledíme i na příští rok. Pokud je ale budeme mít hotové a budeme si myslet, že jsou dostatečně spolehlivé a výkonné, pak je budeme chtít použít," dodává šéf Hondy Masaši Jamamoto.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.