Honda plánuje další vylepšení svého motoru. U další specifikace se svém vítězství ve Velké ceně Rakouska zaměří na vylepšení svého kvalifikačního módu.
Honda se v závodě konečně dočkala a poprvé od svého návratu do Formule 1 vyhrála závod, do kterého se Max Verstappen kvalifikoval na třetím místě a po špatném startu se propadl dokonce na 8. příčku za svého týmového kolegu Pierra Gaslymu, jemuž ale nakonec nadělil celé kolo.
Japonský dodavatel pohonných jednotek dále usilovně pracuje na další verzi svého produktu: "Zkoušíme náš motor využívat tak tvrdě, jak jen můžeme. Není to lehké to hned posunout nahoru. Pokračujeme ale ve vývoji, možná v příští specifikaci či vylepšením. Ale ne v příštím závodě," říká technický ředitel Tojoharu Tanabe.
Honda představila svou Specifikaci 3 před třemi týdny ve Francii, po úpravě spalovacího motoru a turba došlo ale jen k drobnému zlepšení výkonu a spolehlivosti. Stále je nejslabší ze všech výrobců, její deficit je patrný zejména v kvalifikacích, na což se chce nyní zaměřit.
"Ano, pozorujeme v kvalifikaci větší rozdíl ve srovnání s ostatními. V závodě také zaostáváme, ale ne o tolik, kolik v kvalifikaci. To tedy znamená, že je musíme stáhnout v kvalifikačním módu, není to však jednoduché," vysvětluje Japonec.
S novou specifikací přijdou další penalizace, s čímž ale Honda a její zákazníci před sezónou počítali. Během roku může každý pilot beztrestně využít pouze 3 spalovací motory, Ferrari a Mercedes se proto drží plánů dvou vylepšení.
"Budeme pokračovat ve vývoji a snažit se vyvážit výkonnost se spolehlivostí. Chceme dosáhnout většího zlepšení s nějakými dalšími novinkami v budoucnosti, abychom podpořili Red Bull. Samozřejmě přitom hledíme i na příští rok. Pokud je ale budeme mít hotové a budeme si myslet, že jsou dostatečně spolehlivé a výkonné, pak je budeme chtít použít," dodává šéf Hondy Masaši Jamamoto.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.