Další krok Hondy je zřejmý - u nové specifikace se zaměří na svou slabinu

Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14
Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Petr Hlawiczka 8. července 2019 7:30
Sdílej:

Honda plánuje další vylepšení svého motoru. U další specifikace se svém vítězství ve Velké ceně Rakouska zaměří na vylepšení svého kvalifikačního módu.

Honda se v závodě konečně dočkala a poprvé od svého návratu do Formule 1 vyhrála závod, do kterého se Max Verstappen kvalifikoval na třetím místě a po špatném startu se propadl dokonce na 8. příčku za svého týmového kolegu Pierra Gaslymu, jemuž ale nakonec nadělil celé kolo.

Japonský dodavatel pohonných jednotek dále usilovně pracuje na další verzi svého produktu: "Zkoušíme náš motor využívat tak tvrdě, jak jen můžeme. Není to lehké to hned posunout nahoru. Pokračujeme ale ve vývoji, možná v příští specifikaci či vylepšením. Ale ne v příštím závodě," říká technický ředitel Tojoharu Tanabe.

Honda představila svou Specifikaci 3 před třemi týdny ve Francii, po úpravě spalovacího motoru a turba došlo ale jen k drobnému zlepšení výkonu a spolehlivosti. Stále je nejslabší ze všech výrobců, její deficit je patrný zejména v kvalifikacích, na což se chce nyní zaměřit.

"Ano, pozorujeme v kvalifikaci větší rozdíl ve srovnání s ostatními. V závodě také zaostáváme, ale ne o tolik, kolik v kvalifikaci. To tedy znamená, že je musíme stáhnout v kvalifikačním módu, není to však jednoduché," vysvětluje Japonec.

S novou specifikací přijdou další penalizace, s čímž ale Honda a její zákazníci před sezónou počítali. Během roku může každý pilot beztrestně využít pouze 3 spalovací motory, Ferrari a Mercedes se proto drží plánů dvou vylepšení.

"Budeme pokračovat ve vývoji a snažit se vyvážit výkonnost se spolehlivostí. Chceme dosáhnout většího zlepšení s nějakými dalšími novinkami v budoucnosti, abychom podpořili Red Bull. Samozřejmě přitom hledíme i na příští rok. Pokud je ale budeme mít hotové a budeme si myslet, že jsou dostatečně spolehlivé a výkonné, pak je budeme chtít použít," dodává šéf Hondy Masaši Jamamoto.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.