SPIELBERG - Carlos Sainz to v Rakousku po startu z konce startovního roštu dotáhl až na osmé místo v cíli a stal se jezdcem, který předjel nejvíce soupeřů. Během víkendu se dle svých slov zachoval jako nevychovaný mizera, což pramenilo z jeho frustrace kvůli nedělní penalizace. Za svá slova se však svému týmu omluvil.
V sobotu uvedl, že není vůbec spokojený s tím, že se tým rozhodl pro penalizaci v Rakousku, kde by mohli dosáhnout tak dobrého výsledku. McLaren se mu rozhodl nasadit nový motor, v trénincích se ale ukázalo, že mají skvělé tempo a že by v pohodě mohli bojovat o body.
"Myl jsem hodně deprimovaný. Nevím proč, měl jsem fakt špatný den. Celý den jsem měl špatnou náladu. V určitou chvíli si myslím, že jsem byl kvůli tomu trochu sprostý. Všem jsem se omluvil, jelikož to byl jeden z těch dnů, kdy se nemůžete dočkat, až skončí," uvádí Sainz, který se s námi neměl moc chuť bavit a po pár dotazech nezvykle rychle zmizel v motorhomu.
Kvalifikaci si moc neužil - jezdit naplno a snažit se dostat co nejdál nemělo smysl, protože v neděli měl být stejně odsunut na poslední místo. V Q2 aspoň pomohl na rovince svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi tím, že jej roztáhl ve svém aerodynamickém stínu.
Když jsem se šéfa týmu Andrease Seidela ptal, proč novou specifikaci pohonné jednotky Renault nasadili zrovna v Rakousku, tak pro F1news.cz vysvětlil, že sice mohli ještě počkat, ale "chtěli jsme ji mít co nejdříve." Navíc se na Spielbergu podle něj celkem dobře předjíždí, protože obsahuje dlouhé rovinky a tři DRS zóny.
"Ani jsem nevyužil kvalifikační mód, takže jsem ani nepocítil výkon nového motoru. V neděli jsem byl novým mužem. Stále jsem nečekal, že skončím tam, kde jsem skončil, a že budu mít takovou rychlost," vypráví španělský jezdec už v mnohem lepší náladě.
V závodě se dokonce dotáhl za svého týmového kolegu a Pierra Gaslyho s Red Bullem. Rychle je stahoval, ale kvůli poškozenému křídlu, kvůli němuž 10 kol před koncem začal přicházet o spoustu přítlaku, si už spíše musel hlídat záda.
"Jsem trochu překvapený tím, že jsme měli vážně dobrou rychlost. Myslím, že jsem mohl skončit sedmý. Hned po startu jsem si v počáteční fázi hlídal pneumatiky místo předjíždění, protože jsem si chtěl vytvořit pneumatikovou výhodu pro poslední stint. Můj závod se neustále zlepšoval díky naší degradaci pneumatik," poukazuje Sainz na silnou stránku McLarenu v Rakousku. Norris jako jediný po startu na měkké směsi odjel druhý stint na středně-tvrdé, zatímco všichni ostatní volili tvrdou směs.
"V druhém stintu jsem byl velmi, velmi rychlý. V jednu chvíli jsem zajel nejrychlejší kolo, a pak jsem každé kolo předjel jedno auto ze středu pole, a najednou jsem se ocitl za Gaslym a Landem - stahoval jsem je o půl sekundy na kolo," přibližuje 24letý pilot.
"Pak když jsem se dostával na rozdíl tří sekund za Gaslyho, se mi zlomilo přední křídlo. Nevím proč. Myslím, že to způsobil jeden z těch divných obrubníků. Rozhodilo mi to aerodynamické vyvážení. Přišel jsem o celou klapku a musel jsem jet až do cíle opatrně, abych skončil osmý. Málem mě o to místo připravil Räikkönen, ale stále jsem měl dost rychlosti," popisuje Sainz.
Podle jeho šéfa Seidla po poškození křídla přicházel o sekundu na kolo, takže měl ke konci celkem štěstí, že nedopadl hůře. "Měl velkou nedotáčivost, z pohledu času na kolo ztrácel kolem vteřiny. Myslím, že s tím hodně bojoval. Předváděl senzační kola a senzační předjížděcí manévry. Cílem bylo v 1. stintu vydržet na středně-tvrdých pneumatikách co nejdéle, abychom ke konci mohli přejít na tvrdou a pak získávat pozice."
Stáj z Wokingu odjížděla z Rakouska nadšená, protože získala dalších 12 bodů. Pojistila si své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů a opět utekla Renaultu, který výkonnostně propadl a neskóroval. Rozdíl mezi nimi je nyní 20 bodů.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.