SPIELBERG - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI, NEJRYCHLEJŠÍ ZASTÁVKY A STRATEGIE ZÁVODU; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech na Spielbergu během závodu, jak rychle je týmy přezouvaly a jaké pneumatikové strategie použily během Velké ceny Rakouska 2019?
Nejrychlejší sektoryVettel sice předvedl v závěru na měkkých pneumatikách nejrychlejší první i druhý sektor, v tom třetím ale nestačil na Verstappena na sjetých tvrdých pneumatikách, a tak si bod za nejrychlejší kolo z Red Bull Ringu k radosti početných fanoušků v oranžových dresech odvezl Holanďan.
Solidní závodní tempo prokázal opět McLaren, když byl Sainz v součtu sektorů rychlejší než Hamilton. Mercedes měl za horka v horách největší potíže ze všech s chlazením a pohyboval se na teplotním limitu svého balíku, proto nemohl jezdit naplno.
Maximální rychlostiVettel na rovinkách využil výkon nejsilnějšího motoru v poli, když mu na speed-trapu bylo naměřeno 327,9 km/h. Ve stoupání do třetí zatáčky ale předvedl sílu Renaultu Sainz, který jel 332,3 km/h.
Zastávky v boxechNejrychlejší zastávku znovu předvedl Williams, který Kubicu přezul v 19. kole za 2,02 vteřiny. Polák má další důvod k radosti - zvítězil v oficiálním hlasování Formule 1 o nejlepšího pilota Velké ceny Rakouska.
Britská je v boxech pravidelně nejrychlejší, žel na trati je to opačně a Robert jako jediný dostal od Verstappena tři kola, jehož Red Bull odbavil v 31. kole závodu za 2,09 s. Třetí nejrychlejší zastávku měl Albon (2,23 s), čtvrtá a pátá patří McLarenu - Norris za 2,37 s a Sainz za 2,42 s.
StrategieVětšina pilotů Velkou cenu Rakouska odjela na jednu zastávku, dvakrát se v boxech ukázal Vettel neúspěšně útočící na nejrychlejší kolo a třikrát Magnussen - ten si ale v 13. kole odpykával trestný průjezd boxovou uličkou za ulitý start.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvovali Gasly s Norrisem (shodně 25 kol), na středně-tvrdé Ricciardo (46 kol) a Bottas na tvrdé směsi zvládl 50 z celkových 71 kol, tj. 70,4 % závodu.
Za šetrnost k pneumatikám, jejich management při zachování výtečného tempa si pochvalu zaslouží Norris, jenž jako jediný po startu na použité měkké směsi přezul na středně-tvrdou - ostatní v tomto případě volili vždy trvanlivější tvrdou směs.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.