SPIELBERG - NEJLEPŠÍ SEKTORY, MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI, NEJRYCHLEJŠÍ ZASTÁVKY A STRATEGIE ZÁVODU; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech na Spielbergu během závodu, jak rychle je týmy přezouvaly a jaké pneumatikové strategie použily během Velké ceny Rakouska 2019?
Nejrychlejší sektoryVettel sice předvedl v závěru na měkkých pneumatikách nejrychlejší první i druhý sektor, v tom třetím ale nestačil na Verstappena na sjetých tvrdých pneumatikách, a tak si bod za nejrychlejší kolo z Red Bull Ringu k radosti početných fanoušků v oranžových dresech odvezl Holanďan.
Solidní závodní tempo prokázal opět McLaren, když byl Sainz v součtu sektorů rychlejší než Hamilton. Mercedes měl za horka v horách největší potíže ze všech s chlazením a pohyboval se na teplotním limitu svého balíku, proto nemohl jezdit naplno.
Maximální rychlostiVettel na rovinkách využil výkon nejsilnějšího motoru v poli, když mu na speed-trapu bylo naměřeno 327,9 km/h. Ve stoupání do třetí zatáčky ale předvedl sílu Renaultu Sainz, který jel 332,3 km/h.
Zastávky v boxechNejrychlejší zastávku znovu předvedl Williams, který Kubicu přezul v 19. kole za 2,02 vteřiny. Polák má další důvod k radosti - zvítězil v oficiálním hlasování Formule 1 o nejlepšího pilota Velké ceny Rakouska.
Britská je v boxech pravidelně nejrychlejší, žel na trati je to opačně a Robert jako jediný dostal od Verstappena tři kola, jehož Red Bull odbavil v 31. kole závodu za 2,09 s. Třetí nejrychlejší zastávku měl Albon (2,23 s), čtvrtá a pátá patří McLarenu - Norris za 2,37 s a Sainz za 2,42 s.
StrategieVětšina pilotů Velkou cenu Rakouska odjela na jednu zastávku, dvakrát se v boxech ukázal Vettel neúspěšně útočící na nejrychlejší kolo a třikrát Magnussen - ten si ale v 13. kole odpykával trestný průjezd boxovou uličkou za ulitý start.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvovali Gasly s Norrisem (shodně 25 kol), na středně-tvrdé Ricciardo (46 kol) a Bottas na tvrdé směsi zvládl 50 z celkových 71 kol, tj. 70,4 % závodu.
Za šetrnost k pneumatikám, jejich management při zachování výtečného tempa si pochvalu zaslouží Norris, jenž jako jediný po startu na použité měkké směsi přezul na středně-tvrdou - ostatní v tomto případě volili vždy trvanlivější tvrdou směs.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.