Společnost Liberty Media vlastnící Formuli 1 se netají tím, že by chtěla brzy opět zavítat do Afriky. Konkrétně nyní jedná o závodě v Kyalami v Jižní Africe a v Marrákéši v Maroku.
Příští rok F1 zavítá do dvou nových destinací - do vietnamského hlavního města Hanoje a do holandského Zandvoortu. Protože třem okruhům končí smlouvy (Silverstone, Mexiko, Barcelona), otevírají se další možnosti. Podle Liberty ale zatím nepůjdou nad 21 podniků na rok.
"Závodíme na pěti kontinentech. Tím posledním obydleným kontinentem, kde nezávodíme, je Afrika. O velké ceně vedeme velmi produktivní rozhovory v Jižní Africe a do menší míry v Maroku," oznamuje obchodní šéf F1 Sean Bratches.
"Kdysi jsme tam závodili. Bylo mi řečeno, že se od toho historicky upustilo z politických důvodů. My za tím jdeme, je to pro nás opravdu důležité. Jde o trh, na kterém bychom rádi závodili. Jsme globálním sportem," zdůrazňuje.
"V Kyalami v Jižní Africe je historický okruh. Toby Venter, který vlastní obchodní zastoupení Porsche v Jižní Africe, ho odkoupil, zcela opravil - garáže, padok."
"Podobné to je na ostatních trzích na světě. Proaktivně nás oslovila další místa, jako je Marrákéš v Maroku. Také se tam nachází okruh. S jeho stavem jsem seznámen méně, předpokládám, že nejde o okruh prvního stupně, existuje tam nicméně velký zájem," přibližuje sportovní šéf F1.
Kdo by ale takovou velkou cenu financoval? Liberty je obchodní společnost, které jde o zisk, podpořit ji tedy podle něj bude muset tamní vláda: "Kamkoliv na světě jdete, tam jsou pro ty země, státy, města, knížectví či obce naše závody motory ekonomiky. Velký počet našich velkých cen podporuje vláda, proto to funguje. V těchto městech záříme jasným světlem, souvisí s tím velký přímý dopad na ekonomiku."
A kdy bychom se mohli dočkat Velké ceny Jižní Afriky či Velké ceny Maroka? "Je to dynamické. Řekněme tak, že jde o krátkodobý horizont," naznačuje Bratches.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.