Renault výsledkově ve Velké ceně Španělska podle svého jezdce Daniela Ricciarda propadl, když nedosáhl ani s jedním vozem na body. Rychlostně přitom na ně měl, jak je podle něj vidět z příkladu McLarenu.
Sympatický Australan startoval po penalizaci, kterou si přivezl z Ázerbájdžánu za nacouvání do Daniila Kvjata, z 13. pozice. V úvodu závodu se pohyboval na 12. místě zaseknutý za Carlosem Sainzem z McLarenu. Předjet se mu jej podařilo až na konci 24. kol před prvními zastávkami, jenže britský tým pro svého pilota zvolil středně-tvrdou směs, a tak Španěl Ricciarda hned opět předjel. Výjezd safety caru později Sainzovi pomohl k dojezdu na 8. místě, zatímco jezdec Renaultu se dopředu už neposunul.
"Nedostatek dokonalosti" podle Ricciarda vedl k tomu, že na body nedosáhli. Sainz naopak po průjezdu cílem při rozhovoru s týmem zářil spokojeností, protože si jich připsal čtyři, byť dle svých slov "neměl žádnou rychlost."
A proud record 🇪🇸In 5 starts, @Carlossainz55 has never finished outside the points at his home race#SpanishGP pic.twitter.com/TPkSHk9g8q
— Formula 1 (@F1) May 13, 2019"Jsem tím frustrovaný, abych řekl pravdu. Vidím, že Carlos byl osmý - my jsme ho na konci prvního stintu měli. Potom jsme nasadili tvrdé pneumatiky, on středně-tvrdé, a předjel nás ve výjezdovém kole. A podívejte se, kde skončil a jak to se svou rychlostí dokázal!" kroutí hlavou Ricciardo.
"Abych byl upřímný, tak si myslím, že jsme nedosáhli výsledku, na který auto mělo. Jde zkrátka o drobnosti. Tento střed pole je tak vyrovnaný, že drobný nedostatek dokonalosti nás teoreticky připravil o čtyři body. Musíme si jednoduše vést lépe. Myslím, že musíme přijít na to, co dělat, a pochopit, proč jsme nasadili tvrdé místo středně-tvrdých pneumatik. A pokud jsme byli příliš opatrní, pak nebuďme opatrní," vyzývá svůj tým, do něhož po loňské sezóně přestoupil z Red Bullu.
Jako většina ostatních zajel podruhé do boxů během výjezdu zpomalovacího vozu, což vedlo k tomu, že se dostal za svého týmového kolegu Nica Hülkenberga, jenž jel po startu z boxové uličky jen na jednu zastávku. Ricciardo sice předtím dostihl desátého Romaina Grosjeana a Alexandera Albona, k útoku se ale už nedostal - zbrzdilo jej i to, že se po restartu nacházel za Hülkenbergem.
"To, kde jsme pochybili, byl podle mě restart. Opět jsme zastávkou přišli o pozici na dráze, a pak jsem se propadl za Nica. On byl na ojetých pneumatikách a já na nových a myslím si, že jsem měl v těch prvních několik kolech šanci útočit na kluky přede mnou," poukazuje Ricciardo.
"Bylo nám řečeno, že spolu můžeme bojovat, ale fakt nepostupoval se svými pneumatikami tak rychle dopředu, jak jsem mohl já. Opět nyní vidíme, že kdybychom to řešili strategicky, tak jsme mohli dosáhnout maxima s jedním vozem na úkor druhého," lituje pilot. Renault však k týmové režii nesáhl - v tom zatím vyniká Ferrari, které opět měnilo pozice svých pilotů (audio), byť protěžování Sebastiana Vettela k zisku dalších pozic nevedlo.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.