Renault výsledkově ve Velké ceně Španělska podle svého jezdce Daniela Ricciarda propadl, když nedosáhl ani s jedním vozem na body. Rychlostně přitom na ně měl, jak je podle něj vidět z příkladu McLarenu.
Sympatický Australan startoval po penalizaci, kterou si přivezl z Ázerbájdžánu za nacouvání do Daniila Kvjata, z 13. pozice. V úvodu závodu se pohyboval na 12. místě zaseknutý za Carlosem Sainzem z McLarenu. Předjet se mu jej podařilo až na konci 24. kol před prvními zastávkami, jenže britský tým pro svého pilota zvolil středně-tvrdou směs, a tak Španěl Ricciarda hned opět předjel. Výjezd safety caru později Sainzovi pomohl k dojezdu na 8. místě, zatímco jezdec Renaultu se dopředu už neposunul.
"Nedostatek dokonalosti" podle Ricciarda vedl k tomu, že na body nedosáhli. Sainz naopak po průjezdu cílem při rozhovoru s týmem zářil spokojeností, protože si jich připsal čtyři, byť dle svých slov "neměl žádnou rychlost."
A proud record 🇪🇸In 5 starts, @Carlossainz55 has never finished outside the points at his home race#SpanishGP pic.twitter.com/TPkSHk9g8q
— Formula 1 (@F1) May 13, 2019"Jsem tím frustrovaný, abych řekl pravdu. Vidím, že Carlos byl osmý - my jsme ho na konci prvního stintu měli. Potom jsme nasadili tvrdé pneumatiky, on středně-tvrdé, a předjel nás ve výjezdovém kole. A podívejte se, kde skončil a jak to se svou rychlostí dokázal!" kroutí hlavou Ricciardo.
"Abych byl upřímný, tak si myslím, že jsme nedosáhli výsledku, na který auto mělo. Jde zkrátka o drobnosti. Tento střed pole je tak vyrovnaný, že drobný nedostatek dokonalosti nás teoreticky připravil o čtyři body. Musíme si jednoduše vést lépe. Myslím, že musíme přijít na to, co dělat, a pochopit, proč jsme nasadili tvrdé místo středně-tvrdých pneumatik. A pokud jsme byli příliš opatrní, pak nebuďme opatrní," vyzývá svůj tým, do něhož po loňské sezóně přestoupil z Red Bullu.
Jako většina ostatních zajel podruhé do boxů během výjezdu zpomalovacího vozu, což vedlo k tomu, že se dostal za svého týmového kolegu Nica Hülkenberga, jenž jel po startu z boxové uličky jen na jednu zastávku. Ricciardo sice předtím dostihl desátého Romaina Grosjeana a Alexandera Albona, k útoku se ale už nedostal - zbrzdilo jej i to, že se po restartu nacházel za Hülkenbergem.
"To, kde jsme pochybili, byl podle mě restart. Opět jsme zastávkou přišli o pozici na dráze, a pak jsem se propadl za Nica. On byl na ojetých pneumatikách a já na nových a myslím si, že jsem měl v těch prvních několik kolech šanci útočit na kluky přede mnou," poukazuje Ricciardo.
"Bylo nám řečeno, že spolu můžeme bojovat, ale fakt nepostupoval se svými pneumatikami tak rychle dopředu, jak jsem mohl já. Opět nyní vidíme, že kdybychom to řešili strategicky, tak jsme mohli dosáhnout maxima s jedním vozem na úkor druhého," lituje pilot. Renault však k týmové režii nesáhl - v tom zatím vyniká Ferrari, které opět měnilo pozice svých pilotů (audio), byť protěžování Sebastiana Vettela k zisku dalších pozic nevedlo.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.