Renault výsledkově ve Velké ceně Španělska podle svého jezdce Daniela Ricciarda propadl, když nedosáhl ani s jedním vozem na body. Rychlostně přitom na ně měl, jak je podle něj vidět z příkladu McLarenu.
Sympatický Australan startoval po penalizaci, kterou si přivezl z Ázerbájdžánu za nacouvání do Daniila Kvjata, z 13. pozice. V úvodu závodu se pohyboval na 12. místě zaseknutý za Carlosem Sainzem z McLarenu. Předjet se mu jej podařilo až na konci 24. kol před prvními zastávkami, jenže britský tým pro svého pilota zvolil středně-tvrdou směs, a tak Španěl Ricciarda hned opět předjel. Výjezd safety caru později Sainzovi pomohl k dojezdu na 8. místě, zatímco jezdec Renaultu se dopředu už neposunul.
"Nedostatek dokonalosti" podle Ricciarda vedl k tomu, že na body nedosáhli. Sainz naopak po průjezdu cílem při rozhovoru s týmem zářil spokojeností, protože si jich připsal čtyři, byť dle svých slov "neměl žádnou rychlost."
A proud record 🇪🇸In 5 starts, @Carlossainz55 has never finished outside the points at his home race#SpanishGP pic.twitter.com/TPkSHk9g8q
— Formula 1 (@F1) May 13, 2019"Jsem tím frustrovaný, abych řekl pravdu. Vidím, že Carlos byl osmý - my jsme ho na konci prvního stintu měli. Potom jsme nasadili tvrdé pneumatiky, on středně-tvrdé, a předjel nás ve výjezdovém kole. A podívejte se, kde skončil a jak to se svou rychlostí dokázal!" kroutí hlavou Ricciardo.
"Abych byl upřímný, tak si myslím, že jsme nedosáhli výsledku, na který auto mělo. Jde zkrátka o drobnosti. Tento střed pole je tak vyrovnaný, že drobný nedostatek dokonalosti nás teoreticky připravil o čtyři body. Musíme si jednoduše vést lépe. Myslím, že musíme přijít na to, co dělat, a pochopit, proč jsme nasadili tvrdé místo středně-tvrdých pneumatik. A pokud jsme byli příliš opatrní, pak nebuďme opatrní," vyzývá svůj tým, do něhož po loňské sezóně přestoupil z Red Bullu.
Jako většina ostatních zajel podruhé do boxů během výjezdu zpomalovacího vozu, což vedlo k tomu, že se dostal za svého týmového kolegu Nica Hülkenberga, jenž jel po startu z boxové uličky jen na jednu zastávku. Ricciardo sice předtím dostihl desátého Romaina Grosjeana a Alexandera Albona, k útoku se ale už nedostal - zbrzdilo jej i to, že se po restartu nacházel za Hülkenbergem.
"To, kde jsme pochybili, byl podle mě restart. Opět jsme zastávkou přišli o pozici na dráze, a pak jsem se propadl za Nica. On byl na ojetých pneumatikách a já na nových a myslím si, že jsem měl v těch prvních několik kolech šanci útočit na kluky přede mnou," poukazuje Ricciardo.
"Bylo nám řečeno, že spolu můžeme bojovat, ale fakt nepostupoval se svými pneumatikami tak rychle dopředu, jak jsem mohl já. Opět nyní vidíme, že kdybychom to řešili strategicky, tak jsme mohli dosáhnout maxima s jedním vozem na úkor druhého," lituje pilot. Renault však k týmové režii nesáhl - v tom zatím vyniká Ferrari, které opět měnilo pozice svých pilotů (audio), byť protěžování Sebastiana Vettela k zisku dalších pozic nevedlo.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.