Ve středu pokračovaly druhým dnem sezónní testy v Bahrajnu. Nejrychlejší kolo v nich předvedl George Russell, jenž se vozil s Mercedesem, těsně za ním skončil Sergio Pérez s Racing Pointem.
Včera týmy přišly neplánovaně kvůli přeháňkám o spoustu času, 5 hodin strávily nečinně v garážích, protože si nezamluvily u Pirelli pneumatiky do deště ani intermediálky, a tak dnes měly co dohánět.
Nejrychlejší čas předvedl závodní jezdec Williamsu Russell, jenž ale dnes usedl do Mercedesu. Vyzkoušel si tedy špičkovou techniku, s kterou piloti Stříbrných šípů ovládly úvodní dva podniky.
Druhá příčka patří s těsným odstupem Pérezovi, třetí Vettel už ztrácel 3 desetiny sekundy. Schumacher po úterku přesedlal na Alfu Romeo a skončil šestý, veterán Alonso jedenáctý.
Hranici 100 kol pokořilo hned 7 pilotů: Albon a Kvjat, jenž s druhým Toro Rosso testoval pro Pirelli, Ticktum debutující s Red Bullem, nejrychlejší Russell, Vettel, Aitken i Latifi.
Programu výrobce pneumatik se věnoval s druhým vozem rovněž McLaren - ráno Sainz, odpoledne Alonso. Za oba dva dny ujel ze všech 20 pilotů nejvíce kilometrů Albon - 1179,568.
#BahrainTest Day 2, teams' kilometreage (fixed) 📊: pic.twitter.com/3SWyPZojRK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 3, 2019 Videa z 2. dne testů v Bahrajnu:Clocking up the laps in a dry and sunny Bahrain. Aero data collected already so it’s time for some set-up and tyre work before lunch. #BahrainTest pic.twitter.com/q8Ht5ikrCR
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) April 3, 2019Carlos is out on track driving a series of laps in the @pirellisport test car. 🍩🍩#F1Testing pic.twitter.com/fCgPdhZP5D
— McLaren (@McLarenF1) April 3, 2019@SchumacherMick hits the track again after 14 laps completed. #F1Testing pic.twitter.com/TwBW9Y8Qfv
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) April 3, 2019Back in to the pits for @NicholasLatifi after another run 👍#F1Testing pic.twitter.com/5b3rrRb2kW
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) April 3, 2019BOX! BOX!@PiFitti completes his Bahrain test session - 48 laps chalked up with a best time of 1:31.209. #HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/2NwTivGxTp
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 3, 2019Busy first morning with W10 for @GeorgeRussell63. 79 laps of @BAH_Int_Circuit under his belt already 👌 #F1Testing #GR63 pic.twitter.com/Qwwa60xMJ3
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 3, 2019Our Reserve Driver @NicholasLatifi heads out for the afternoon ☀️#F1Testing pic.twitter.com/T5M7gGyLY9
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) April 3, 201914 laps and counting for @SChecoPerez at the #BahrainTest. pic.twitter.com/L1vePaQfmY
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) April 3, 2019Box, box, box. 🏡 #F1Testing @SchumacherMick pic.twitter.com/lXSDjpbWKg
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) April 3, 2019Lap after lap for @RGrosjean - he’s just passed the 30 mark. Q. Which turn is this on the @BAH_Int_Circuit?#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/yUqQ42wRUN
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 3, 2019Take a walk trackside with us and check out the STR14 🔥 #F1Testing pic.twitter.com/pSYUUyvS2Q
— Toro Rosso (@ToroRosso) April 3, 2019Practice starts - ✅#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/OHQ9KHcR59
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 3, 2019Final few minutes of #F1Testing here in Bahrain. @JaitkenRacer going out for one more run. #RSspirit pic.twitter.com/RINkFD0El3
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) April 3, 2019Those lights... making @F1 cars so pretty... 💛🖤#RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/M1fbG82z7p
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) April 3, 2019Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.