Stříbrné šípy mají za sebou velmi dobrý den, kdy si pochvalují zlepšení práce s pneumatikami, porozumění novému vozu W10 i celkové zrychlení.
Ve čtvrtek, předposlední den předsezónních testů, zvládli 182 kol a jejich celkový počet za poslední dva týdny v Barceloně navýšili už na 1058, tj. 4920 km. Den začali s práci na aerodynamice, pak se zaměřili na poznávání nových pneumatik, které se jim v předchozích dnech dost drolily. Odpoledne se v rámci závodní simulace věnovali výkonnosti při dlouhých jízdách.
Lewis Hamilton sbírající dopoledne data o aerodynamice 210 a věnující se práci na pneumatikám před obědem ujel 395,7 km, Valtteri Bottas simulující závod pak přidal dalších 446,9 km. Vozy s motorem Mercedes za zády si včera připsaly celkem 1978 km.
#F1 Testing in Barcelona, Day 7 - Engine manufacturers' kilometreage 📊:1. Mercedes 1973.7 km (657.9 km/car)2. Ferrari 1294.1 km (431.4 km/car)3. Renault 1033.4 km (516.7 km/car)4. Honda 851.9 km (425.9 km/car) pic.twitter.com/DyT9JIDKF6
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 28, 2019"Byl to dobrý den se spoustou kilometrů, což je pro nás skvělé. Šlo zřejmě o jeden z nejlepších dní pro nás, fakt jsme se toho hodně naučili. Odpoledne jsme dokázali uplatnit naše poznatky z dopoledne, takže se těším na to, jak se Valtteri cítil, auto ale vypadalo, jako by bylo v lepším stavu. Naše poznání o W10 postupně narůstá, takže šlo o pozitivní den," hodnotil Hamilton.
"Zvládli jsme hodně kol, což je vždy dobré. Odjel jsem simulaci závodu přerušenou červenou vlajkou, nicméně potvrdila pokrok, který jsme od minulého týdne. Jsme čím dál více připraveni na Melbourne, stále však zbývá prostor pro zlepšení a několik otazníků, pokud jde o to, jak si stojím proti konkurenci," uvádí Bottas.
"Soustředíme se na vlastní výkonnost, celý tým se opravdu hodně snaží a pokračuje ve vylepšování vozu, a to je to, co se počítá. Musíme co nejlépe využít poslední den testování, protože to bude naše poslední šance si vyzkoušet některé věci před Melbourne. Doufám, že půjde o další vydařený den," pokračuje finský pilot.
A jejich technický ředitel James Allison dodává: "Šlo o velmi produktivní den. Každopádně jsme bez problém zvládli vzdálenost závodu, odvedli hodně dobrou investigativní práci a v samotné závodní simulaci se nám pneumatiky chovaly dobře ve všech třech stintech, na rozdíl od včerejška, kdy jsme je nedokázali udržet při životě. Těšíme se na zítřek, kdy budeme prošetřovat škálu směsí pneumatik a více se zaměříme na rychlost na jedno kolo."
Dnes se tedy za volantem objeví opět oba piloti a můžeme očekávat další zrychlování. Pokoří někdo v Barceloně loňský čas pole-position a dostane se pod hranici 1:16?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.