Stříbrné šípy mají za sebou velmi dobrý den, kdy si pochvalují zlepšení práce s pneumatikami, porozumění novému vozu W10 i celkové zrychlení.
Ve čtvrtek, předposlední den předsezónních testů, zvládli 182 kol a jejich celkový počet za poslední dva týdny v Barceloně navýšili už na 1058, tj. 4920 km. Den začali s práci na aerodynamice, pak se zaměřili na poznávání nových pneumatik, které se jim v předchozích dnech dost drolily. Odpoledne se v rámci závodní simulace věnovali výkonnosti při dlouhých jízdách.
Lewis Hamilton sbírající dopoledne data o aerodynamice 210 a věnující se práci na pneumatikám před obědem ujel 395,7 km, Valtteri Bottas simulující závod pak přidal dalších 446,9 km. Vozy s motorem Mercedes za zády si včera připsaly celkem 1978 km.
#F1 Testing in Barcelona, Day 7 - Engine manufacturers' kilometreage 📊:1. Mercedes 1973.7 km (657.9 km/car)2. Ferrari 1294.1 km (431.4 km/car)3. Renault 1033.4 km (516.7 km/car)4. Honda 851.9 km (425.9 km/car) pic.twitter.com/DyT9JIDKF6
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 28, 2019"Byl to dobrý den se spoustou kilometrů, což je pro nás skvělé. Šlo zřejmě o jeden z nejlepších dní pro nás, fakt jsme se toho hodně naučili. Odpoledne jsme dokázali uplatnit naše poznatky z dopoledne, takže se těším na to, jak se Valtteri cítil, auto ale vypadalo, jako by bylo v lepším stavu. Naše poznání o W10 postupně narůstá, takže šlo o pozitivní den," hodnotil Hamilton.
"Zvládli jsme hodně kol, což je vždy dobré. Odjel jsem simulaci závodu přerušenou červenou vlajkou, nicméně potvrdila pokrok, který jsme od minulého týdne. Jsme čím dál více připraveni na Melbourne, stále však zbývá prostor pro zlepšení a několik otazníků, pokud jde o to, jak si stojím proti konkurenci," uvádí Bottas.
"Soustředíme se na vlastní výkonnost, celý tým se opravdu hodně snaží a pokračuje ve vylepšování vozu, a to je to, co se počítá. Musíme co nejlépe využít poslední den testování, protože to bude naše poslední šance si vyzkoušet některé věci před Melbourne. Doufám, že půjde o další vydařený den," pokračuje finský pilot.
A jejich technický ředitel James Allison dodává: "Šlo o velmi produktivní den. Každopádně jsme bez problém zvládli vzdálenost závodu, odvedli hodně dobrou investigativní práci a v samotné závodní simulaci se nám pneumatiky chovaly dobře ve všech třech stintech, na rozdíl od včerejška, kdy jsme je nedokázali udržet při životě. Těšíme se na zítřek, kdy budeme prošetřovat škálu směsí pneumatik a více se zaměříme na rychlost na jedno kolo."
Dnes se tedy za volantem objeví opět oba piloti a můžeme očekávat další zrychlování. Pokoří někdo v Barceloně loňský čas pole-position a dostane se pod hranici 1:16?
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.