Stříbrné šípy mají za sebou velmi dobrý den, kdy si pochvalují zlepšení práce s pneumatikami, porozumění novému vozu W10 i celkové zrychlení.
Ve čtvrtek, předposlední den předsezónních testů, zvládli 182 kol a jejich celkový počet za poslední dva týdny v Barceloně navýšili už na 1058, tj. 4920 km. Den začali s práci na aerodynamice, pak se zaměřili na poznávání nových pneumatik, které se jim v předchozích dnech dost drolily. Odpoledne se v rámci závodní simulace věnovali výkonnosti při dlouhých jízdách.
Lewis Hamilton sbírající dopoledne data o aerodynamice 210 a věnující se práci na pneumatikám před obědem ujel 395,7 km, Valtteri Bottas simulující závod pak přidal dalších 446,9 km. Vozy s motorem Mercedes za zády si včera připsaly celkem 1978 km.
#F1 Testing in Barcelona, Day 7 - Engine manufacturers' kilometreage 📊:1. Mercedes 1973.7 km (657.9 km/car)2. Ferrari 1294.1 km (431.4 km/car)3. Renault 1033.4 km (516.7 km/car)4. Honda 851.9 km (425.9 km/car) pic.twitter.com/DyT9JIDKF6
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 28, 2019"Byl to dobrý den se spoustou kilometrů, což je pro nás skvělé. Šlo zřejmě o jeden z nejlepších dní pro nás, fakt jsme se toho hodně naučili. Odpoledne jsme dokázali uplatnit naše poznatky z dopoledne, takže se těším na to, jak se Valtteri cítil, auto ale vypadalo, jako by bylo v lepším stavu. Naše poznání o W10 postupně narůstá, takže šlo o pozitivní den," hodnotil Hamilton.
"Zvládli jsme hodně kol, což je vždy dobré. Odjel jsem simulaci závodu přerušenou červenou vlajkou, nicméně potvrdila pokrok, který jsme od minulého týdne. Jsme čím dál více připraveni na Melbourne, stále však zbývá prostor pro zlepšení a několik otazníků, pokud jde o to, jak si stojím proti konkurenci," uvádí Bottas.
"Soustředíme se na vlastní výkonnost, celý tým se opravdu hodně snaží a pokračuje ve vylepšování vozu, a to je to, co se počítá. Musíme co nejlépe využít poslední den testování, protože to bude naše poslední šance si vyzkoušet některé věci před Melbourne. Doufám, že půjde o další vydařený den," pokračuje finský pilot.
A jejich technický ředitel James Allison dodává: "Šlo o velmi produktivní den. Každopádně jsme bez problém zvládli vzdálenost závodu, odvedli hodně dobrou investigativní práci a v samotné závodní simulaci se nám pneumatiky chovaly dobře ve všech třech stintech, na rozdíl od včerejška, kdy jsme je nedokázali udržet při životě. Těšíme se na zítřek, kdy budeme prošetřovat škálu směsí pneumatik a více se zaměříme na rychlost na jedno kolo."
Dnes se tedy za volantem objeví opět oba piloti a můžeme očekávat další zrychlování. Pokoří někdo v Barceloně loňský čas pole-position a dostane se pod hranici 1:16?
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.