Před několika dny se zastřásla židle šéfa týmu Ferrari a došlo na personální výměnu, Maurizia Arrivabeneho střídá dosavadní technický ředitel Mattia Binotto. Bylo to však z dlouhodobého pohledu uvážené rozhodnutí stáje z Maranella? Ne všichni jsou toho názoru...
Mattia Binotto nastoupil do oddělení vývoje motorů v roce 2014, kdy došlo k přechodu z atmosférických osmiválců na přeplňované šestiválcové agregáty s hybridním pohonem. A do této éry nevykročilo Ferrari zrovna šťastně. V polovině sezóny 2016 byl Binotto poté jmenován do role technického ředitele. Nutno dodat, že v následujících dvou ročnících Formule 1 bylo Ferrari schopné Mercedesu v bitvě o titul přinejmenším zdatně konkurovat, přičemž loni tahala italská stáj zejména v první polovině sezóny za delší konec.
Avšak přesun technického šéfa na pozici šéfa celého týmu nemusí být nutně zárukou dalšího pokroku. Že to nebyl od Ferrari zrovna ten nejšťastnější tah si myslí bývalý technický ředitel Jordanu Gary Anderson.
"Binotto je někdo, kdo byl velmi dobrý v roli technického manažera. Musíte mu umožnit být technickým manažerem," říká Anderson pro Autosport. "To je práce na plný úvazek, sedm dní v týdnu. Není to věc jen tak bokem. Toto určitě rozptýlí jejich technické snažení. Myslím, že je to špatné rozhodnutí. Měli vzít někoho jiného."
Kdo nahradí Binotta nebylo zatím oficiálně oznámeno. Údajně se uvažuje o současných lídrech z oddělení vývoje aerodynamiky (Enrico Cardile) anebo motorů (Corrado Iotti). Ferrari přitom trvalo několik let, než se z přechodu na nové pohonné jednotky vzpamatovali a mohli se ucházet o mistrovské tituly.
I proto by Anderson nechal Binotta na svém současném místě a nerozbíjel tím dobře fungující strukturu. "Opravdu nechápu, proč byste vzali vaši nejlepší technickou personu... a vrazili ji do managementu, politické pozice, což není jeho silnou stránkou. Proč byste to dělali?"
Mattia Binotto byl údajně tím klidnějším v týmu, na rozdíl od svého předchůdce Maurizia Arrivabeneho, jenž ve chvílích, kdy se něco nepodařilo, dokázal striktně pohrozit. "Neměli byste vinit kulturu, ale někdo je zodpovědný a vy si musíte být jistí, že rozpoznáte, proč se to nepovedlo a posílíte to," pokračuje Anderson s tím, že nezáleží na tom, zda bude Ferrari jako tým pracovat lépe, jestliže tento přesun Binotta bude ve výsledku představovat pomalejší vůz.
"Zahodit pár desetin sekundy ve voze můžete snadno a pak, až ze z toho vyškrábete, být konkurenceschopní a dělat ta správná rozhodnutí. Co se stane na konci roku 2019, pokud se mezi ně dostane Red Bull a Ferrari se v šampionátu náhle ocitne na třetím nebo čtvrtém místě? To se stát může. [Pak] jeho hlava padne. Možná tím přijdou o velmi slušnou hodnotu, protože ho dávájí na pozici, kde by neměl být," naráží tím závěrem Anderson na politiku, kdy šéf bez uspokojivých výsledků může jít z kola ven.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.