Před několika dny se zastřásla židle šéfa týmu Ferrari a došlo na personální výměnu, Maurizia Arrivabeneho střídá dosavadní technický ředitel Mattia Binotto. Bylo to však z dlouhodobého pohledu uvážené rozhodnutí stáje z Maranella? Ne všichni jsou toho názoru...
Mattia Binotto nastoupil do oddělení vývoje motorů v roce 2014, kdy došlo k přechodu z atmosférických osmiválců na přeplňované šestiválcové agregáty s hybridním pohonem. A do této éry nevykročilo Ferrari zrovna šťastně. V polovině sezóny 2016 byl Binotto poté jmenován do role technického ředitele. Nutno dodat, že v následujících dvou ročnících Formule 1 bylo Ferrari schopné Mercedesu v bitvě o titul přinejmenším zdatně konkurovat, přičemž loni tahala italská stáj zejména v první polovině sezóny za delší konec.
Avšak přesun technického šéfa na pozici šéfa celého týmu nemusí být nutně zárukou dalšího pokroku. Že to nebyl od Ferrari zrovna ten nejšťastnější tah si myslí bývalý technický ředitel Jordanu Gary Anderson.
"Binotto je někdo, kdo byl velmi dobrý v roli technického manažera. Musíte mu umožnit být technickým manažerem," říká Anderson pro Autosport. "To je práce na plný úvazek, sedm dní v týdnu. Není to věc jen tak bokem. Toto určitě rozptýlí jejich technické snažení. Myslím, že je to špatné rozhodnutí. Měli vzít někoho jiného."
Kdo nahradí Binotta nebylo zatím oficiálně oznámeno. Údajně se uvažuje o současných lídrech z oddělení vývoje aerodynamiky (Enrico Cardile) anebo motorů (Corrado Iotti). Ferrari přitom trvalo několik let, než se z přechodu na nové pohonné jednotky vzpamatovali a mohli se ucházet o mistrovské tituly.
I proto by Anderson nechal Binotta na svém současném místě a nerozbíjel tím dobře fungující strukturu. "Opravdu nechápu, proč byste vzali vaši nejlepší technickou personu... a vrazili ji do managementu, politické pozice, což není jeho silnou stránkou. Proč byste to dělali?"
Mattia Binotto byl údajně tím klidnějším v týmu, na rozdíl od svého předchůdce Maurizia Arrivabeneho, jenž ve chvílích, kdy se něco nepodařilo, dokázal striktně pohrozit. "Neměli byste vinit kulturu, ale někdo je zodpovědný a vy si musíte být jistí, že rozpoznáte, proč se to nepovedlo a posílíte to," pokračuje Anderson s tím, že nezáleží na tom, zda bude Ferrari jako tým pracovat lépe, jestliže tento přesun Binotta bude ve výsledku představovat pomalejší vůz.
"Zahodit pár desetin sekundy ve voze můžete snadno a pak, až ze z toho vyškrábete, být konkurenceschopní a dělat ta správná rozhodnutí. Co se stane na konci roku 2019, pokud se mezi ně dostane Red Bull a Ferrari se v šampionátu náhle ocitne na třetím nebo čtvrtém místě? To se stát může. [Pak] jeho hlava padne. Možná tím přijdou o velmi slušnou hodnotu, protože ho dávájí na pozici, kde by neměl být," naráží tím závěrem Anderson na politiku, kdy šéf bez uspokojivých výsledků může jít z kola ven.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.