Formule 1 vytvořila "první simulátor předjíždění na světě," aby mohla navrhnout okruhy, které by umožňovaly zábavnější závody. Byl využit během příprav Velké ceny Vietnamu 2020, která má být podle Pata Symondse díky tomu skvělá.
Šéfové F1 ustanovili několik pracovních skupin, jež měly za úkol zlepšit kvalitu závodění. Jednou z nich je Skupina výkonnosti vozidla, která funguje pod vedením Pata Symondse. Ten prozradil, že využívají simulátor, jež má pomoci architektům k navrhování lepších okruhů.
Poprvé jej využívají během přípravných prací na Velkou cenu Vietnamu, která se má jet v roce 2020. Tento nástroj se nyní využívá i k potenciálním úpravám již existujících okruhů - například Jas Mariny v Abú Zabí, kde sice všechno kolem vypadá pohádkově, ale závodění je obvykle nudné.
"Vytvořili jsme to, co považuji za první simulátor předjíždění na světě. Bylo to extrémně komplexní. Nasimulovat kolo zabírá několik hodin. Jde o velmi, velmi komplexní simulaci, obsahuje ale řádný model úplavu aut, bere ohled na vlastnosti povrchu a pneumatik a všechny tyto věci," popisuje Symonds.
"Teď ho používáme při navrhování nových okruhů a určitých úprav. Vietnam je první tratí, do které jsme se opravdu zapojili. Myslím si, že jsme byli schopni pochopit, co tam bude potřeba k dobrému závodění. Podle mě půjde o skvělý okruh. Má skvělé rysy a poskytne těsné závodění," domnívá se bývalý technický šéf Benettonu, Renaultu a Williamsu.
Pilot Lucas di Grassi nedávno navrhoval, že by se F1 v rámci zlepšení závodů mělo zaměřit spíše na různé stopy průjezdu zatáčkami. "To, co říká Lucas, je správné, obsahuje to spoustu hledisek. Ale opět zdůrazňuji, že za tím vším máme vědu, musíme mít doklady."
"Slyšel jsem spoustu teorií, jak dosáhnout toho, aby se auta mohl předjíždět. Všichni říkají, abychom jim dali více mechanické přilnavosti, slyšíte to znovu a znovu. Důkazem jsou vlastně mokré závody, kdy máte méně přilnavosti, ale mnohem lepší závodění. Nyní do toho tedy zapojujeme vědu," dodává Symonds.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.