Formule 1 vytvořila "první simulátor předjíždění na světě," aby mohla navrhnout okruhy, které by umožňovaly zábavnější závody. Byl využit během příprav Velké ceny Vietnamu 2020, která má být podle Pata Symondse díky tomu skvělá.
Šéfové F1 ustanovili několik pracovních skupin, jež měly za úkol zlepšit kvalitu závodění. Jednou z nich je Skupina výkonnosti vozidla, která funguje pod vedením Pata Symondse. Ten prozradil, že využívají simulátor, jež má pomoci architektům k navrhování lepších okruhů.
Poprvé jej využívají během přípravných prací na Velkou cenu Vietnamu, která se má jet v roce 2020. Tento nástroj se nyní využívá i k potenciálním úpravám již existujících okruhů - například Jas Mariny v Abú Zabí, kde sice všechno kolem vypadá pohádkově, ale závodění je obvykle nudné.
"Vytvořili jsme to, co považuji za první simulátor předjíždění na světě. Bylo to extrémně komplexní. Nasimulovat kolo zabírá několik hodin. Jde o velmi, velmi komplexní simulaci, obsahuje ale řádný model úplavu aut, bere ohled na vlastnosti povrchu a pneumatik a všechny tyto věci," popisuje Symonds.
"Teď ho používáme při navrhování nových okruhů a určitých úprav. Vietnam je první tratí, do které jsme se opravdu zapojili. Myslím si, že jsme byli schopni pochopit, co tam bude potřeba k dobrému závodění. Podle mě půjde o skvělý okruh. Má skvělé rysy a poskytne těsné závodění," domnívá se bývalý technický šéf Benettonu, Renaultu a Williamsu.
Pilot Lucas di Grassi nedávno navrhoval, že by se F1 v rámci zlepšení závodů mělo zaměřit spíše na různé stopy průjezdu zatáčkami. "To, co říká Lucas, je správné, obsahuje to spoustu hledisek. Ale opět zdůrazňuji, že za tím vším máme vědu, musíme mít doklady."
"Slyšel jsem spoustu teorií, jak dosáhnout toho, aby se auta mohl předjíždět. Všichni říkají, abychom jim dali více mechanické přilnavosti, slyšíte to znovu a znovu. Důkazem jsou vlastně mokré závody, kdy máte méně přilnavosti, ale mnohem lepší závodění. Nyní do toho tedy zapojujeme vědu," dodává Symonds.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.