Racing Point teď očekává mnohem lepší začátek sezóny, čelí ale jinému "nebezpečí"

Force India známá svou efektivitou skončila v letech 2016 a 2017 mezi konstruktéry čtvrtá - hned za triem Mercedes, Ferrari a Red Bull
Force India známá svou efektivitou skončila v letech 2016 a 2017 mezi konstruktéry čtvrtá - hned za triem Mercedes, Ferrari a Red Bull, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 8. ledna 2019 06:40
Sdílej:

Racing Point (bývalá Force India) je stáj, která byla loni v létě jen tak tak zachráněna Lawrencem Strollem se skupinou investorů. Nyní podle jejího šéfa Otmara Szafnauera čelí odlišnému nebezpečí.

Existenční finanční problémy má za sebou a může se plně připravovat na sezónu 2019. Větší množství peněz ale přináší jiná rizika pro stáj, která byla vzhledem ke svému omezenému rozpočtu známá svou velkou efektivitou.

"Jedna věc, kterou děláme dobře, je efektivita, jsme efektivní tým. To znamená, že vzhledem ke vstupům, které mám, získáváme větší výstupy. Tak je to jednoduché. Protože se nyní zvýšili vstupy, výstupy nemusí být proporcionálně větší, to je riziko," uvědomuje si Szafnauer.

"Vždy tedy říkám lidem, i když budeme mít ty finanční zdroje, že nesmíme ztratit naši efektivitu - ta musí zůstat stejná. Pokud si efektivitu udržíme a vstupy budou vyšší, pak budou výstupy mnohem vyšší. Musíme zajistit, abychom neztratili efektivitu. To je jednoduché, když nemáte moc peněz," vysvětluje šéf Racing Pointu.

"Byl jsem u týmů, kde zkoumali každý vývojový směr, což bylo taky špatné, protože když se s omezenými lidskými, nikoliv finančními, zdroji chcete věnovat vývoji všeho, tak se občas vydáte špatnými cestami," což si podle Szafnauera jeho tým v posledních letech "nikdy nemohl dovolit."

Museli se rozhodovat toho, co téměř jistě přinese kýžené výsledky. "Musíme zajistit, abychom nezačali chodit do všeho. Nebude to jednoduchá věc. Když si ale uvědomujete to nebezpečí, pak dokážete věci vždy vrátit a zajistit, že je udržíte," domnívá se 54letý Brit.

Větší finanční zdroje by se podle něj měli v sezóně 2019 odrazit na vyšší konkurenceschopnosti na dráze, navíc si budou moci dovolit nabrat další lidi. Do závodů by letos měli vstoupit v lepší formě než loni," kdy jsme nemohli realizovat některá výkonnostní vylepšení, byť jsme se něco naučili."

"K tomu ale teď bude docházet. Když dorazíme do Austrálie, budeme tam mít naše závodní auto takové, jaké jsme jej navrhli a vyvinuli, nebudeme závodit s autem z představení. Tato samotná věc nám pomůže, aniž bychom museli prozkoumávat další cesty," dodává Szafnauer.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.