Racing Point (bývalá Force India) je stáj, která byla loni v létě jen tak tak zachráněna Lawrencem Strollem se skupinou investorů. Nyní podle jejího šéfa Otmara Szafnauera čelí odlišnému nebezpečí.
Existenční finanční problémy má za sebou a může se plně připravovat na sezónu 2019. Větší množství peněz ale přináší jiná rizika pro stáj, která byla vzhledem ke svému omezenému rozpočtu známá svou velkou efektivitou.
"Jedna věc, kterou děláme dobře, je efektivita, jsme efektivní tým. To znamená, že vzhledem ke vstupům, které mám, získáváme větší výstupy. Tak je to jednoduché. Protože se nyní zvýšili vstupy, výstupy nemusí být proporcionálně větší, to je riziko," uvědomuje si Szafnauer.
"Vždy tedy říkám lidem, i když budeme mít ty finanční zdroje, že nesmíme ztratit naši efektivitu - ta musí zůstat stejná. Pokud si efektivitu udržíme a vstupy budou vyšší, pak budou výstupy mnohem vyšší. Musíme zajistit, abychom neztratili efektivitu. To je jednoduché, když nemáte moc peněz," vysvětluje šéf Racing Pointu.
"Byl jsem u týmů, kde zkoumali každý vývojový směr, což bylo taky špatné, protože když se s omezenými lidskými, nikoliv finančními, zdroji chcete věnovat vývoji všeho, tak se občas vydáte špatnými cestami," což si podle Szafnauera jeho tým v posledních letech "nikdy nemohl dovolit."
Museli se rozhodovat toho, co téměř jistě přinese kýžené výsledky. "Musíme zajistit, abychom nezačali chodit do všeho. Nebude to jednoduchá věc. Když si ale uvědomujete to nebezpečí, pak dokážete věci vždy vrátit a zajistit, že je udržíte," domnívá se 54letý Brit.
Větší finanční zdroje by se podle něj měli v sezóně 2019 odrazit na vyšší konkurenceschopnosti na dráze, navíc si budou moci dovolit nabrat další lidi. Do závodů by letos měli vstoupit v lepší formě než loni," kdy jsme nemohli realizovat některá výkonnostní vylepšení, byť jsme se něco naučili."
"K tomu ale teď bude docházet. Když dorazíme do Austrálie, budeme tam mít naše závodní auto takové, jaké jsme jej navrhli a vyvinuli, nebudeme závodit s autem z představení. Tato samotná věc nám pomůže, aniž bychom museli prozkoumávat další cesty," dodává Szafnauer.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.