Racing Point (bývalá Force India) je stáj, která byla loni v létě jen tak tak zachráněna Lawrencem Strollem se skupinou investorů. Nyní podle jejího šéfa Otmara Szafnauera čelí odlišnému nebezpečí.
Existenční finanční problémy má za sebou a může se plně připravovat na sezónu 2019. Větší množství peněz ale přináší jiná rizika pro stáj, která byla vzhledem ke svému omezenému rozpočtu známá svou velkou efektivitou.
"Jedna věc, kterou děláme dobře, je efektivita, jsme efektivní tým. To znamená, že vzhledem ke vstupům, které mám, získáváme větší výstupy. Tak je to jednoduché. Protože se nyní zvýšili vstupy, výstupy nemusí být proporcionálně větší, to je riziko," uvědomuje si Szafnauer.
"Vždy tedy říkám lidem, i když budeme mít ty finanční zdroje, že nesmíme ztratit naši efektivitu - ta musí zůstat stejná. Pokud si efektivitu udržíme a vstupy budou vyšší, pak budou výstupy mnohem vyšší. Musíme zajistit, abychom neztratili efektivitu. To je jednoduché, když nemáte moc peněz," vysvětluje šéf Racing Pointu.
"Byl jsem u týmů, kde zkoumali každý vývojový směr, což bylo taky špatné, protože když se s omezenými lidskými, nikoliv finančními, zdroji chcete věnovat vývoji všeho, tak se občas vydáte špatnými cestami," což si podle Szafnauera jeho tým v posledních letech "nikdy nemohl dovolit."
Museli se rozhodovat toho, co téměř jistě přinese kýžené výsledky. "Musíme zajistit, abychom nezačali chodit do všeho. Nebude to jednoduchá věc. Když si ale uvědomujete to nebezpečí, pak dokážete věci vždy vrátit a zajistit, že je udržíte," domnívá se 54letý Brit.
Větší finanční zdroje by se podle něj měli v sezóně 2019 odrazit na vyšší konkurenceschopnosti na dráze, navíc si budou moci dovolit nabrat další lidi. Do závodů by letos měli vstoupit v lepší formě než loni," kdy jsme nemohli realizovat některá výkonnostní vylepšení, byť jsme se něco naučili."
"K tomu ale teď bude docházet. Když dorazíme do Austrálie, budeme tam mít naše závodní auto takové, jaké jsme jej navrhli a vyvinuli, nebudeme závodit s autem z představení. Tato samotná věc nám pomůže, aniž bychom museli prozkoumávat další cesty," dodává Szafnauer.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.