Racing Point (bývalá Force India) je stáj, která byla loni v létě jen tak tak zachráněna Lawrencem Strollem se skupinou investorů. Nyní podle jejího šéfa Otmara Szafnauera čelí odlišnému nebezpečí.
Existenční finanční problémy má za sebou a může se plně připravovat na sezónu 2019. Větší množství peněz ale přináší jiná rizika pro stáj, která byla vzhledem ke svému omezenému rozpočtu známá svou velkou efektivitou.
"Jedna věc, kterou děláme dobře, je efektivita, jsme efektivní tým. To znamená, že vzhledem ke vstupům, které mám, získáváme větší výstupy. Tak je to jednoduché. Protože se nyní zvýšili vstupy, výstupy nemusí být proporcionálně větší, to je riziko," uvědomuje si Szafnauer.
"Vždy tedy říkám lidem, i když budeme mít ty finanční zdroje, že nesmíme ztratit naši efektivitu - ta musí zůstat stejná. Pokud si efektivitu udržíme a vstupy budou vyšší, pak budou výstupy mnohem vyšší. Musíme zajistit, abychom neztratili efektivitu. To je jednoduché, když nemáte moc peněz," vysvětluje šéf Racing Pointu.
"Byl jsem u týmů, kde zkoumali každý vývojový směr, což bylo taky špatné, protože když se s omezenými lidskými, nikoliv finančními, zdroji chcete věnovat vývoji všeho, tak se občas vydáte špatnými cestami," což si podle Szafnauera jeho tým v posledních letech "nikdy nemohl dovolit."
Museli se rozhodovat toho, co téměř jistě přinese kýžené výsledky. "Musíme zajistit, abychom nezačali chodit do všeho. Nebude to jednoduchá věc. Když si ale uvědomujete to nebezpečí, pak dokážete věci vždy vrátit a zajistit, že je udržíte," domnívá se 54letý Brit.
Větší finanční zdroje by se podle něj měli v sezóně 2019 odrazit na vyšší konkurenceschopnosti na dráze, navíc si budou moci dovolit nabrat další lidi. Do závodů by letos měli vstoupit v lepší formě než loni," kdy jsme nemohli realizovat některá výkonnostní vylepšení, byť jsme se něco naučili."
"K tomu ale teď bude docházet. Když dorazíme do Austrálie, budeme tam mít naše závodní auto takové, jaké jsme jej navrhli a vyvinuli, nebudeme závodit s autem z představení. Tato samotná věc nám pomůže, aniž bychom museli prozkoumávat další cesty," dodává Szafnauer.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.