Před sezónou 2019 se mění pravidla pro aerodynamiku. Podaří se některému z týmů v nich nalézt nějakou díru a využít ji ke svému prospěchu, aby tak nad ostatními získal výhodu? Podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea to je vzhledem k velmi podrobným předpisům nepravděpodobné.
Když v předchozích letech docházelo ke změnám, tak bylo běžné, že někteří dokázali využít šedých zón a získat náskok, jako tomu bylo například v kauze dvojitých difuzorů v roce 2009 u trojice soutěžících - Brawnu GP, Toyoty a Williamsu. Tato situace se letos ale nejspíše opakovat nebude.
"Týmy, alespoň některé z nich, jsou celkem připravené a otevřené vyložit na stůl věci, jež jsou poté velmi omezené. Pravidla jsou velmi restriktivní. Doufám, že to bude platit pro všechny, alespoň my se tedy trápíme s tím, abychom z těchto křídel dostali hodně výkonnosti," přiznává Lowe.
"Myslím si, že týmy jsou v takovém rozpoložení, že chtějí mít jasno a vyhnout se mnoha sporům v důsledku bídně definovaných hledisek pravidel, až se objevíme v Austrálii. S tímto duchem všichni celkem nadšeně věci definovali do větších a větších detailů, proto všichni ví, s čím pracují," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Video: Změny v aerodynamických pravidlech před sezónou 2019
Jeho protějšek z Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andy Green s ním souhlasí: "Snad jde o sadu pravidel, s níž mohou všichni pracovat. A nenachází se v ní velká díra. Mohou tam být ty drobné, ale asi nic obrovského, do čeho by se lidé mohli ponořit. Ukazuje to, jak těžké to je napsat pravidla, která jsou svázána se specifickou [aerodynamickou] geometrií."
"Čím omezenější jsou pravidla, tím jsou delší. Lidem zkrátka poskytnete prostor pro práci, což je velmi jednoduché, ale všichni přicházejí s neuvěřitelně složitými řešeními. Jedním z důvodů této změny je snaha zbavit se těchto složitých řešení. Máme tedy neuvěřitelně složitou sadu pravidel, abychom se dobrali k neuvěřitelně jednoduché geometrické sadě," vysvětluje Green.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.