Před sezónou 2019 se mění pravidla pro aerodynamiku. Podaří se některému z týmů v nich nalézt nějakou díru a využít ji ke svému prospěchu, aby tak nad ostatními získal výhodu? Podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea to je vzhledem k velmi podrobným předpisům nepravděpodobné.
Když v předchozích letech docházelo ke změnám, tak bylo běžné, že někteří dokázali využít šedých zón a získat náskok, jako tomu bylo například v kauze dvojitých difuzorů v roce 2009 u trojice soutěžících - Brawnu GP, Toyoty a Williamsu. Tato situace se letos ale nejspíše opakovat nebude.
"Týmy, alespoň některé z nich, jsou celkem připravené a otevřené vyložit na stůl věci, jež jsou poté velmi omezené. Pravidla jsou velmi restriktivní. Doufám, že to bude platit pro všechny, alespoň my se tedy trápíme s tím, abychom z těchto křídel dostali hodně výkonnosti," přiznává Lowe.
"Myslím si, že týmy jsou v takovém rozpoložení, že chtějí mít jasno a vyhnout se mnoha sporům v důsledku bídně definovaných hledisek pravidel, až se objevíme v Austrálii. S tímto duchem všichni celkem nadšeně věci definovali do větších a větších detailů, proto všichni ví, s čím pracují," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Video: Změny v aerodynamických pravidlech před sezónou 2019
Jeho protějšek z Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andy Green s ním souhlasí: "Snad jde o sadu pravidel, s níž mohou všichni pracovat. A nenachází se v ní velká díra. Mohou tam být ty drobné, ale asi nic obrovského, do čeho by se lidé mohli ponořit. Ukazuje to, jak těžké to je napsat pravidla, která jsou svázána se specifickou [aerodynamickou] geometrií."
"Čím omezenější jsou pravidla, tím jsou delší. Lidem zkrátka poskytnete prostor pro práci, což je velmi jednoduché, ale všichni přicházejí s neuvěřitelně složitými řešeními. Jedním z důvodů této změny je snaha zbavit se těchto složitých řešení. Máme tedy neuvěřitelně složitou sadu pravidel, abychom se dobrali k neuvěřitelně jednoduché geometrické sadě," vysvětluje Green.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.