Před sezónou 2019 se mění pravidla pro aerodynamiku. Podaří se některému z týmů v nich nalézt nějakou díru a využít ji ke svému prospěchu, aby tak nad ostatními získal výhodu? Podle technického ředitele Williamsu Paddyho Lowea to je vzhledem k velmi podrobným předpisům nepravděpodobné.
Když v předchozích letech docházelo ke změnám, tak bylo běžné, že někteří dokázali využít šedých zón a získat náskok, jako tomu bylo například v kauze dvojitých difuzorů v roce 2009 u trojice soutěžících - Brawnu GP, Toyoty a Williamsu. Tato situace se letos ale nejspíše opakovat nebude.
"Týmy, alespoň některé z nich, jsou celkem připravené a otevřené vyložit na stůl věci, jež jsou poté velmi omezené. Pravidla jsou velmi restriktivní. Doufám, že to bude platit pro všechny, alespoň my se tedy trápíme s tím, abychom z těchto křídel dostali hodně výkonnosti," přiznává Lowe.
"Myslím si, že týmy jsou v takovém rozpoložení, že chtějí mít jasno a vyhnout se mnoha sporům v důsledku bídně definovaných hledisek pravidel, až se objevíme v Austrálii. S tímto duchem všichni celkem nadšeně věci definovali do větších a větších detailů, proto všichni ví, s čím pracují," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Video: Změny v aerodynamických pravidlech před sezónou 2019
Jeho protějšek z Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andy Green s ním souhlasí: "Snad jde o sadu pravidel, s níž mohou všichni pracovat. A nenachází se v ní velká díra. Mohou tam být ty drobné, ale asi nic obrovského, do čeho by se lidé mohli ponořit. Ukazuje to, jak těžké to je napsat pravidla, která jsou svázána se specifickou [aerodynamickou] geometrií."
"Čím omezenější jsou pravidla, tím jsou delší. Lidem zkrátka poskytnete prostor pro práci, což je velmi jednoduché, ale všichni přicházejí s neuvěřitelně složitými řešeními. Jedním z důvodů této změny je snaha zbavit se těchto složitých řešení. Máme tedy neuvěřitelně složitou sadu pravidel, abychom se dobrali k neuvěřitelně jednoduché geometrické sadě," vysvětluje Green.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.