Roztočení spirály dobrých zpráv loni pomohlo podle Frederica Vasseura přitáhnout Kimiho Räikkönena k Sauberu.
V létě 2017 švýcarský tým zrušil plánovanou smlouvu na odběr pohonných jednotek Honda, místo toho po příchodu Vasseura nahrazujícího bývalou šéfku Monišu Kaltenbornovou podepsal nové partnerství s Ferrari. To mu místo rok starého motoru poskytlo aktuální specifikaci a pomohlo se vyhrabat z neustálých finančních potíží.
Titulárním sponzorem se stala Alfa Romeo a do Hinwilu putovali talentovaný nováček Charles Leclerc či zkušení inženýři jako Simone Resta, jenž působí jako technický ředitel, či aerodynamik Audi Jan Monchaux. Výkonnost Sauberu šla nahoru a tým se stal mnohem atraktivnějším než v předchozích sezónách. K jeho dobrému jménu a další motivaci přispělo jmenování Kimiho Räikkönena na pozici závodního jezdce, místo něj do Maranella putuje právě Leclerc.
O sledu pozitivních zpráv a postupném zlepšování atmosféry jeho šéf říká: "Měli jsme Ferrari, Alfu Romeo a Charlese, kteří se přidávali k týmu. Do továrny jsme přibrali Jana Monchauxe, Simone Restu, Každý týden jsme měli nějakou dobrou zprávu, je to jako spirála. Máme motivaci, nálada je skvělá ve srovnání s minulým rokem, ten týmový duch."
Partnerství s Alfou Romeo mělo podle něj velký dopad při hledání nových zaměstnanců a sponzorů. "Pro mě jezdci zůstávají stejní. Dobré inženýry můžete motivovat platem, oni ale milují závodění a chtějí získávat výsledky."
"Jsme v mnohem lepší pozici při náboru, získat špičkové kluky do každého oddělení. Mám pocit, že jsme se stali skutečně atraktivním projektem. U pilotů je to stejné. Kimi ví, že to pro nás bude těžké končit bez nehod [velkých týmů] na lepším než 7. místě. Motivace může přijít odjinud. To, že se zlepšujeme, že rosteme a něco budujeme, to je podle mě skvělý pocit pro všechny členy včetně jezdců," usuzuje Vasseur.
Plány na získání dalších lidí podle něj ještě není hotov, určitě však chtějí končit v každém závodě v první desítce. V roce 2018 sklízeli jen "první ovoce" z příchodu nových posil.
"Hodně jsme loni nabírali, abychom zlepšili každou stránku společnosti, a vyplácí se to. Když jsme začali pracovat ke konci roku 2017, lidé přicházeli na začátku roku 2018 a někteří pracovali na autě pro sezónu 2018. Někteří z nich byli hned přesunuti k příštímu vozu. Jde o první výsledky tohoto náboru. Doufám, že jich bude přibývat," dodává Vasseur.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.