Sebastian Vettel ve Velké ceně Brazílie byl překvapivě pomalý. Nestíhal tempo vedoucích jezdců a v jejím průběhu ho předjel i týmový kolega Kimi Räikkönen.
Němec do závodu sice startoval z první řady, ale už v první zatáčce ho předjel Valtteri Bottas s Mercedesem a o dvě kola později si ně něj vyšlápl i Max Verstappen s Red Bullem. Jeho rychlost se nezlepšila ani po zastávce v boxech a cílem projel až jako šestý poté, co se před něj v závěru po jeho druhé zastávce dostal i Daniel Ricciardo.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene po závodě uvedl: "Od zaváděcího kola jsme si byli vědomi problému s čidlem v Sebově voze. Znamenalo to, že celý závod musel odjet s odlišnými nastaveními, než s těmi, které by normálně používal. Kvůli tomu bylo auto obtížně ovladatelné."
Vettel se nesnažil svalovat vinu na techniku. Řekl, že neví, kolik toho dělal vadný senzor s tím, že se snažil udělat všechno pro to, aby si s danou situací nějak poradil. Ferrari přitom bylo před Velkou cenou Brazílie mírným favoritem díky tomu, že jako jediné z první desítky startovalo na měkkých pneumatikách, a díky delšímu úvodnímu stintu tak mělo větší prostor pro volbu rychlejší strategie.
Sám pilot očekával, že se jejich soupeři budou s pneumatikami trápit více: "Řekněme, že na super-měkkých neměli dostatečně velké potíže. Mohli jste pozorovat, že 2 nebo 3 kola zažívali nějaké trápení a my jsme si mysleli, že se dostáváme do hry."
"Ale před touto fází a po ní byli rychlejší. Byli rychlí, super-měkká směs byla rychlá, zřejmě i rychlejší a vydržela dostatečně dlouho. Podle mě si před závodem nikdo nemyslel, že by super-měkká byla přijatelná, ale vlastně s ní nebyly žádné problémy," dodává Vettel.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.