Sebastian Vettel ve Velké ceně Brazílie byl překvapivě pomalý. Nestíhal tempo vedoucích jezdců a v jejím průběhu ho předjel i týmový kolega Kimi Räikkönen.
Němec do závodu sice startoval z první řady, ale už v první zatáčce ho předjel Valtteri Bottas s Mercedesem a o dvě kola později si ně něj vyšlápl i Max Verstappen s Red Bullem. Jeho rychlost se nezlepšila ani po zastávce v boxech a cílem projel až jako šestý poté, co se před něj v závěru po jeho druhé zastávce dostal i Daniel Ricciardo.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene po závodě uvedl: "Od zaváděcího kola jsme si byli vědomi problému s čidlem v Sebově voze. Znamenalo to, že celý závod musel odjet s odlišnými nastaveními, než s těmi, které by normálně používal. Kvůli tomu bylo auto obtížně ovladatelné."
Vettel se nesnažil svalovat vinu na techniku. Řekl, že neví, kolik toho dělal vadný senzor s tím, že se snažil udělat všechno pro to, aby si s danou situací nějak poradil. Ferrari přitom bylo před Velkou cenou Brazílie mírným favoritem díky tomu, že jako jediné z první desítky startovalo na měkkých pneumatikách, a díky delšímu úvodnímu stintu tak mělo větší prostor pro volbu rychlejší strategie.
Sám pilot očekával, že se jejich soupeři budou s pneumatikami trápit více: "Řekněme, že na super-měkkých neměli dostatečně velké potíže. Mohli jste pozorovat, že 2 nebo 3 kola zažívali nějaké trápení a my jsme si mysleli, že se dostáváme do hry."
"Ale před touto fází a po ní byli rychlejší. Byli rychlí, super-měkká směs byla rychlá, zřejmě i rychlejší a vydržela dostatečně dlouho. Podle mě si před závodem nikdo nemyslel, že by super-měkká byla přijatelná, ale vlastně s ní nebyly žádné problémy," dodává Vettel.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.