Sebastian Vettel ve Velké ceně Brazílie byl překvapivě pomalý. Nestíhal tempo vedoucích jezdců a v jejím průběhu ho předjel i týmový kolega Kimi Räikkönen.
Němec do závodu sice startoval z první řady, ale už v první zatáčce ho předjel Valtteri Bottas s Mercedesem a o dvě kola později si ně něj vyšlápl i Max Verstappen s Red Bullem. Jeho rychlost se nezlepšila ani po zastávce v boxech a cílem projel až jako šestý poté, co se před něj v závěru po jeho druhé zastávce dostal i Daniel Ricciardo.
Šéf týmu Maurizio Arrivabene po závodě uvedl: "Od zaváděcího kola jsme si byli vědomi problému s čidlem v Sebově voze. Znamenalo to, že celý závod musel odjet s odlišnými nastaveními, než s těmi, které by normálně používal. Kvůli tomu bylo auto obtížně ovladatelné."
Vettel se nesnažil svalovat vinu na techniku. Řekl, že neví, kolik toho dělal vadný senzor s tím, že se snažil udělat všechno pro to, aby si s danou situací nějak poradil. Ferrari přitom bylo před Velkou cenou Brazílie mírným favoritem díky tomu, že jako jediné z první desítky startovalo na měkkých pneumatikách, a díky delšímu úvodnímu stintu tak mělo větší prostor pro volbu rychlejší strategie.
Sám pilot očekával, že se jejich soupeři budou s pneumatikami trápit více: "Řekněme, že na super-měkkých neměli dostatečně velké potíže. Mohli jste pozorovat, že 2 nebo 3 kola zažívali nějaké trápení a my jsme si mysleli, že se dostáváme do hry."
"Ale před touto fází a po ní byli rychlejší. Byli rychlí, super-měkká směs byla rychlá, zřejmě i rychlejší a vydržela dostatečně dlouho. Podle mě si před závodem nikdo nemyslel, že by super-měkká byla přijatelná, ale vlastně s ní nebyly žádné problémy," dodává Vettel.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.