Formule 1 v roce 2017 zaznamenala silný růst zájmu jak v oblasti televize, tak i v oblasti digitálních platforem. Jde také o nejrychleji rostoucí značku sportu na sociálních médiích.
Celková televizní návštěvnost počítaná jako průměrná návštěvnost všech F1 přenosů za rok na 20 nejvyspělejších trzích dosáhla 1,4 miliardy, což představuje růst o 6,2 % proti roku 2016.
Největší čtyři trhy - Německo, Brazílie, Itálie a Spojené království - dosáhly pozitivního růstu. Největší byl v Itálii (+ 19,1 %) následovaný Brazílií (+ 13,4 %), Spojeným královstvím (+ 3,9%) a Německem (+ 0,9 %). Další zajímavé hodnoty byly zaznamenány například v Číně (+ 42,2 %), ve Švýcarsku (+ 14,3 %) či v Dánsku (+ 14,1 %).
V roce 2017 si TV program naladilo celkem 352,3 milionů jedinečných diváků. Poprvé od roku 2010 v této statistice nedošlo k poklesu. Na hlavních trzích došlo k růstu o 2,4 % - nejvíce v Mexiku (+ 22,6 %), v Itálii (+ 16, 7 %) a v USA (+ 13 %). Brazílie i přes lehký pokles (- 1,8 %) zůstává se svými 76 miliony diváky stále největším televizním trhem.
Počet uživatelů sociálních platforem F1 také významně vzrostl na celkových 11,9 milionů sledujících na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube - oproti roku 2016 o 54,9 %. Formule 1 se tak loni stala nejrychleji rostoucí značkou na sociálních médiích.
Počet shlédnutých minut na Facebooku vzrostl proti roku 2016 o 1600 % (celkem 390 mil. min) zejména díky sestřihům z kvalifikací a závodů, které patřily mezi nejčastěji shlížený obsah, obzvlášť v případě velkých cen pořádaných na Dálném východě.
Video obsah na Twitteru patřil mezi nejlepší - 64 milionů zhlédnutí, roční vzestup o 165 %. Počet sledujících na Instagramu se téměř zdvojnásobil (+ 93 %), za rok 2017 dosáhl 3,8 milionu.
Celkový počet jedinečných uživatelů webových stránek a oficiální aplikace Formule 1 přesáhl 124 milionů (průměrný růst 7,5 % - u Formula1.com +7,5 %, u aplikace + 1,7 %, počet závodů byl ale vyšší). Mezi nejvydařenější podniky z pohledu těchto dvou platforem patřily Čína (+ 35,6 %), Singapur (+ 26,7 %) a USA (+ 19,8 %).
"Naše práce na zlepšení zážitku pro naše fanoušky napříč všemi platformami a jejich větším zapojení po celém světě pokračuje. Fanoušci Formule 1 uvidí další změny v zážitcích a tvorbě nových materiálů. Pro fanoušky F1 nastává ta správná doba," komentuje Sean Bratches, obchodní ředitel Formule 1.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.