F1 se chlubí silným vzestupem diváků a zájmu - předčí Formuli E, Ligu mistrů, NBA i NHL

Start Velké ceny Austrálie - Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem
Start Velké ceny Austrálie - Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 25. října 2018 06:20
Sdílej:

Formule 1 v roce 2017 zaznamenala silný růst zájmu jak v oblasti televize, tak i v oblasti digitálních platforem. Jde také o nejrychleji rostoucí značku sportu na sociálních médiích.

Celková televizní návštěvnost počítaná jako průměrná návštěvnost všech F1 přenosů za rok na 20 nejvyspělejších trzích dosáhla 1,4 miliardy, což představuje růst o 6,2 % proti roku 2016.

Největší čtyři trhy - Německo, Brazílie, Itálie a Spojené království - dosáhly pozitivního růstu. Největší byl v Itálii (+ 19,1 %) následovaný Brazílií (+ 13,4 %), Spojeným královstvím (+ 3,9%) a Německem (+ 0,9 %). Další zajímavé hodnoty byly zaznamenány například v Číně (+ 42,2 %), ve Švýcarsku (+ 14,3 %) či v Dánsku (+ 14,1 %).

V roce 2017 si TV program naladilo celkem 352,3 milionů jedinečných diváků. Poprvé od roku 2010 v této statistice nedošlo k poklesu. Na hlavních trzích došlo k růstu o 2,4 % - nejvíce v Mexiku (+ 22,6 %), v Itálii (+ 16, 7 %) a v USA (+ 13 %). Brazílie i přes lehký pokles (- 1,8 %) zůstává se svými 76 miliony diváky stále největším televizním trhem.

Počet uživatelů sociálních platforem F1 také významně vzrostl na celkových 11,9 milionů sledujících na Facebooku, Twitteru, Instagramu a YouTube - oproti roku 2016 o 54,9 %. Formule 1 se tak loni stala nejrychleji rostoucí značkou na sociálních médiích.

Počet shlédnutých minut na Facebooku vzrostl proti roku 2016 o 1600 % (celkem 390 mil. min) zejména díky sestřihům z kvalifikací a závodů, které patřily mezi nejčastěji shlížený obsah, obzvlášť v případě velkých cen pořádaných na Dálném východě.

Video obsah na Twitteru patřil mezi nejlepší - 64 milionů zhlédnutí, roční vzestup o 165 %. Počet sledujících na Instagramu se téměř zdvojnásobil (+ 93 %), za rok 2017 dosáhl 3,8 milionu.

Celkový počet jedinečných uživatelů webových stránek a oficiální aplikace Formule 1 přesáhl 124 milionů (průměrný růst 7,5 % - u Formula1.com +7,5 %, u aplikace + 1,7 %, počet závodů byl ale vyšší). Mezi nejvydařenější podniky z pohledu těchto dvou platforem patřily Čína (+ 35,6 %), Singapur (+ 26,7 %) a USA (+ 19,8 %).

"Naše práce na zlepšení zážitku pro naše fanoušky napříč všemi platformami a jejich větším zapojení po celém světě pokračuje. Fanoušci Formule 1 uvidí další změny v zážitcích a tvorbě nových materiálů. Pro fanoušky F1 nastává ta správná doba," komentuje Sean Bratches, obchodní ředitel Formule 1.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.